سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشت بیش از ۵ هزار هکتار آفتابگردان و کدو آجیلی در شهرستان ارومیه

معاون فنی و اجرایی این شهرستان ارومیه از کاشت بیش از ۵ هزار هکتار آفتابگردان و کدو آجیلی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار‎ ‎گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  علیرضا ضیاء معاون فنی و اجرایی این شهرستان ارومیه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم آفتابگردان آجیلی از سطح ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار و ۲ هزار تن تخم کدو آجیلی از هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع زیر کشت این محصولات در شهرستان ارومیه برداشت شود.

معاون فنی و اجرایی شهرستان ارومیه اظهار داشت: بیش از ۸۵ درصد سطح زیر کشت و تولید این محصولات به ترتیب در بخش‌های چنقرالوی پل و نازلوچای است.

ضیاء با اشاره به ارقام تولیدی آفتابگردان آجیلی در شهرستان ارومیه تصریح کرد: این ارقام اغلب از توده‌های بومی منطقه از جمله پسته ای، قلمی، دورسفید است و چنقرالوی پل و نازلوچای با سطح زیر کشت ۱۷۵۲ و ۱۳۰۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت را در شهرستان به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: این محصول به لحاظ ارزش افزوده بالا و اقتصادی بودن آن مورد توجه کشاورزان و میانگین تولید آن در شهرستان ارومیه یک تن در هکتار است.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه مهمترین رقم کدو آجیلی کشت شده در شهرستان را رقم تخمه کدوی گوشتی همدان عنوان نمود و گفت: نازلو چای و چنقرالوی پل با سطح زیر کشت ۷۳۱ و ۵۵۰ بالاترین سطح کشت را در زمینه تولید این محصول به خود اختصاص داده اند.

گفتنی است سال گذشته ۲۹۰۰ تن آفتابگردان از سطح ۲۸۶۹ هکتار و ۲۰۹۸ تن کدو آجیلی از سطح ۱۷۵۰ هکتار در شهرستان ارومیه برداشت شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.