سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تیم اقتصادی احتمالی رئیسی چه کسانی هستند؟

برای بسیاری از مردم تیم اقتصادی دولت جدید قابل توجه و دارای اهمیت ویژه ای است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، انتخابات ریاست جمهوری با تمام فراز و نشیب هایش به پایان رسید،  مشارکت مردم برای تصمیم گیری آینده کشور به دست خودشان رقم خورد و سر انجام حجت السلام سید ابراهیم رئیسی با تعداد ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای رئیس جمهور منتخب مردم ایران شد و تقریبا ۴۲ روز دیگر، دولت سیزدهم رسما کار خود را شروع می‌کند.  

روزهای بعد و حتی قبل از انتخاب منتخب سیزدهم، هم حدس و گمان هایی از کابینه وی به میان می آمد. اما روز گذشته حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور منتخب این طور عنوان کرد که حدسیات و لیست های منتشر شده صحت ندارد و بهتر است رسانه ها از گمانه زنی ها خودداری کنند. اما با این وجود برای بسیاری از آحاد جامعه افراد حاضر در کابینه به ویژه تیم اقتصادی دولت ها مهم است.

کابینه فراجناحی  در دولت سیزدهم محقق می‌شود؟

فارغ از مشخص شدن رئیس جمهور منتخب دولت سیزدهم، گمانه زنی‌هایی در فضای مجای به سرعت انتشار یافت که این مطالب حاوی  فهرستی از  افراد در کابینه پیشنهادی دولت جدید است؛ البته بسیاری معتقدند که کابینه ابراهیم رئیسی، ترکیبی از ۲ کابینه دولت نهم (احمدی نژاد) است و گزینه‌های مشترکی در این ۲ دولت دیده می‌شود. برخی معتقدند  هیچ چهره اصلاح‌طلب، اعتدالی یا مستقلی در این گمانه‌زنی‌های کابینه‌ای دیده نمی‌شود و باید دید که آیا شعار کابینه فراجناحی محقق می‌شود یا نه؟

دولت سیزدهم مربوط به یک جریان و جناح خاصی نیست

البته حجت السلام سید ابراهیم رئیسی که دیروز در جمع خبرنگاران سخرانی داشت، گفت: ما در آستانه تشکیل یک دولت جدید، برنامه توسعه هفتم را با همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس، ان‌شاءالله دنبال خواهیم کرد. دولت سیزدهم مربوط به یک جریان و جناح خاصی نیست. دولت و مدیران و همکاران با آن در سراسر کشور ،کسانی هستند که وطن‌دوست هستند و دغدغه مردم و انقلاب را دارند و دغدغه آن‌ها رفع مشکلات مردم و گرفتاری‌های معیشت آنان است.

رئیسی ادامه داد: اینان در سراسر کشور، همکاران ما خواهند بود؛ هر کس دلش برای مردم و انقلاب بتپد، او همکار ما در جای‌جای کشور خواهد بود.
 
حال در این گزارش، به سراغ افرادی که برای حضور در کابینه اقتصادی دولت سیزدهم از آن‌ها در فضای مجازی نام برده شده است، می‌رویم و بیشتر  با عملکرد آنها  آشنا می‌شویم.  

فرهاد رهبر یکی از نام های پیشنهادی برای ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور 

یکی از نام‌های پیشنهادی که در فضای مجازی برای ریاست سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نفت و وزارت اقتصاد از آن نام برده اند، فرهاد رهبر است. فرهاد رهبر دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران است و به مدت ۵ سال در دولت مرحوم هاشمی  رفسنجانی،  مدیرکل مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری بود.

همچنین در دولت هفتم نیز، معاون اقتصادی وزارت اطلاعات شد و البته در دولت احمدی نژاد، ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را بر عهده گرفت که بعد از آن به مدت ۶ سال رئیس دانشگاه تهران بود در نهایت در سال ۹۳، با حکمی از علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم به عنوان عضو و نایب رئیس شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور منصوب شد.

او در چند سال گذشته مشاور اقتصادی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی بوده و در کابینه انتخاباتی رئیسی حضور داشت که این روابط، احتمال ورود  او را به کابینه دولت جدید  بیشتر می‌کند. 

چند گزینه برای تصدی وزارت اقتصاد در دولت آینده

برای سکانداری وزارت اقتصاد دولت آینده نیز، برخی گمانه زنی‌های دیگر مطرح شده که نام‌هایی از جمله شمس‌الدین حسینی و احمد امیرآبادی از مهم‌ترین گزینه‌های بیان شده برای این وزراتخانه است.


سید رضا فاطمی امین با سابقه اجرایی در صنایع مختلف از گزینه جدی برای سکانداری وزارت صمت است؛ البته نام او برای وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه هم پیشنهاد شده است. این مدیر با سابقه صنعتی، در کارنامه خود عضویت در هیئت عامل ایدرو، مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده، مشاور رئیس جمهور، مشاور وزیر صمت و مشاور قائم مقام آستان قدس رضوی را دارد.

همچنین نام مهرداد بذرپاش با کارنامه مدیرعاملی سایپا و رئیس فعلی دیوان محاسبات نیز برای این سمت مطرح شده است.

چه کسانی برای وزارت نفت و نیرو در دولت سیزدهم پیشنهاد شده اند؟

نام رستم قاسمی یکی از اسامی پر تکرار در لیست پیشنهادی دولت سیزدهم به عنوان وزیر نفت است. او در دولت  احمدی نژاد به مدت ۲ سال یعنی از سال ۱۳۹۰، وزیر نفت بود.

دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران آموزش راه دور از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است و فعالیت نظامی خود را از سال ۱۳۶۰ در سپاه پاسداران آغاز کرد که در طول جنگ ایران و عراق، از اعضای این نهاد بود. او از سال  ۱۳۸۶ به مدت ۴ سال  فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا را بر عهده داشت.

آیا فتاح دوباره وزیر نیرو می‌شود؟  

یکی دیگر از نام‌های پرتکرار در لیست کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، سید پرویز فتاح است. نام او به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو و راه و شهر سازی در فضای مجازی ثبت شده است. او هم‌اکنون رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است و همچنین به عنوان یکی از اعضای هیئت امنا در کمیته امداد امام خمینی نیز فعالیت می‌کند.

فتاح دارای کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. فعالیت سیاسی فتاح از جهاد سازندگی در آذربایجان غربی شروع شد و در سال ۱۳۵۹ در سپاه پاسداران فعالیت داشته؛ البته در دولت دهم عهده دار ریاست کمیته امام خمینی (ره) بوده است.  

 حجت‌الله عبدالملکی نیز در فضای مجازی  به عنوان  ریاست  دبیر خانه مناطق ویژه اقتصادی، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و  سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد شده؛ او دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان دارد و از سال ۱۳۹۴ تا اکنون دبیر شورای اقتصاد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.

به مدت ۶ سال معاون رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه السلام از سال ۱۳۹۰ بود و در بازه زمانی ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ نیز سمت مشاور وزارت امور اقتصادی و دارایی را بر عهده داشته است.  

سخن پایانی 

با رویکردی که دولت سیزدهم  مد نظر گرفته، انتظار می‌رود افرادی که بر کرسی مدیریت وزارتخانه‌های مختلف تکیه می‌زنند، واجد شرایط و کار بلد در آن حوزه باشند تا سبب بروز مشکلات عدیده‌ای که اکثراً در اثر ضعف  اجرای مسئولیت به طور کامل ایجاد می‌شوند، نباشند.

گزارش از سحر ارجمندی منش

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۱۶ ۰۵ تير ۱۴۰۰
با این فلاکتی که وزارت نفت به خاطر بی تدبیری و باند بازی زنگنه دچار آن شده فقط یک وزیر نفتی که از دل مجموعه نفت باشد و شناخت کافی با همه ارکان نفت داشته باشد میتواند نجات بخش باشد . قاسمی و میرکاظمی و ... دردی از نفت دوا نخواهند کرد
رضا
۲۰:۴۴ ۰۳ تير ۱۴۰۰
☆بهترین چینش کابینه قوی رئیسی،طبق سوابق عملکردی نه احساسی و رابطه بازی:(رستم قاسمی=وزیرنفت،باآنهمه سازندگی پالایشگاهی)(نیکزاد پرهمت=وزیرمسکن وراه)(سرداردهقان غیور=وزیردفاع)(قاضی زاده پربرنامه=وزیرکارورفاه)(محسن رضایی فول دانش وتجربه=وزیراقتصاد)(سردارمحمد باهوش=وزیرجهادسازندگی وکشاورزی)و...|||**هوش وعشق ایرانیان پاک واقعی،درتاریخ سرآمدبوده|||#این دولت های بی عرضه تابحال بودندکه نشناختندونیاوردند و به هدر دادند سرمایه های بزرگ انسانی این کشور قوی را.|||☆اماهمان الله آورنده سیدرئیسی پاک وغیور،کابینه عالی اش را هم چینش خواهدکرد||♡الحمدلله♡
ناشناس
۰۱:۱۷ ۰۵ تير ۱۴۰۰
این چینش جز ادامه دولت روحانی و تباهی چیزی ندارد . محسن رضایی؟!!!!
عبدا..
۱۸:۵۴ ۰۳ تير ۱۴۰۰
بجزعبدالملکی بقیه افرادفوق الذکرترجیحامناسب وزارت نیستند(ونزدنگارنده بعبارتی مشکوکند؟).درانتخاب هم دکتررییسی رییس جمهورمحبوب ومردمی وانقلابی مان نبایدباافرادوگروههاوجناحهارودربایستی ووامی داشته باشدومصالح ملت رابیشترمدنظرقراردهدتااینکه کسی خوش یاناخوشایندبرایش باشد.هرچندحتی الامکان بایدسعی شودازبهترینهای گروههاهم درکناراکثریت زیادی ازافرادگمنام اماکاملاکاری ومفیدهم ازدم دستیهاونزدیک که درتهران معمولا متمرکزند وهم ازشهرهای دیگراستفاده شودوازهمان ابتداقاطعانه وبطورمشروطوبااتمام حجت اول وآخرسمت داده شودوملاک راندمان کاری واثرات وجودفلان فرددرسمتش بافرجه هاومراحل زمانی باشد.مجلس هم بایدهمینگونه بدون رفاقت ودوستی ومحض رضای خدای متعال وزیران رارای اعتماددهد. 3/4/1400
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۳ تير ۱۴۰۰
جالبه
همشهری
۱۲:۳۷ ۰۳ تير ۱۴۰۰
در گذشته ی نه خیلی دور ،مردم ایران صبح زود بیدار می شدند .جلوی خانه و کوچه را آب و جارو میکردند .بوی عطر نان گرم مشام را نوازش میداد با روی خوش و یا علی گویان وبا توکل به خدا کار را آغاز میکردند .حالا وقت کار مردان مرد و شیر زنان بی ادعا و کاردان است .کشور به تلاش همه نیاز مبرم دارد وقت تنگ است و دشمن بیدار .و زمان تجربه مجدد نیست از همه توان استفاده کنیم .
شناس
۰۱:۴۴ ۰۳ تير ۱۴۰۰
در یک کلام:
ظهور مجدد «جبهه پایداری»!!!!
ناشناس
۰۰:۴۴ ۰۳ تير ۱۴۰۰
اقای رییسی لطفا به وضع کلانتری ها رسیدگی کنید اصلا کار مردمو راه نمیندازن
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۲ تير ۱۴۰۰
رضایی با ابهت و با برنامه
شهروند
۱۲:۳۵ ۰۲ تير ۱۴۰۰
ضمن آرزوی موفقیت ،مشکل هماهنگ نبودن تیم اقتصادی از اولین دولتها وجود داشته و مشکلات بزرگی در راه توسعه متوازن کشور ایجاد کرده است این به جز سایر شرایطی است که کاربران محترم ذکر کرده اند ضمنا تلاش دکتر طیب نیا در زمان خودش در مهار تورم و خارج شدن از رشد منفی موثر بوده است.
مهدی
۱۲:۰۰ ۰۲ تير ۱۴۰۰
فقط یکی به من بگه وزیرنفت کیه؟ ایا اقای زنگنه دست ازسرنفت این مملکت برمیدارن یانه؟
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۲ تير ۱۴۰۰
حتما برمیداره داداش نگران نباش
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۲ تير ۱۴۰۰
آقای رئیسی لطفا برنامه ای هم برای جوانان بیکار داشته باش که سنشون از 35 سال هم عبور کرده و نه کار نه زنی نه زندگی ای و....
رضا
۱۰:۳۸ ۰۲ تير ۱۴۰۰
به نظرم بایداز جوانها استفاده کند سعید محمد . کساییکه واقعا صلاحیت دارن البته ما خانمهایی هم داریم که از خیلی از مردها در امور کشور کارایی بهتر دادن . این لیستی که من دیدیم همه تکراری و خیلی به درد نمی خورن ......
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۲ تير ۱۴۰۰
نمیدنم چرا این فتاح وزیر سابق نیرو رو خیلی دوس دارم
ناشناس
۰۶:۵۹ ۰۲ تير ۱۴۰۰
اکثر این اشخاص تو دولتهای قبلی کاری نکردن تو این دولت چه گلی میخوان به سر ملت بزنن
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۱ تير ۱۴۰۰
اگه اقای سید ابراهیم رییسی بخواد حتما میشه
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۱ تير ۱۴۰۰
رستم قاسمی در فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم،خوب عمل نکرد
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۱ تير ۱۴۰۰
سلام.حقوق سربازان نیروی انتظامی را افرایش دهید.خیلی کمه
علی
۱۹:۰۱ ۰۱ تير ۱۴۰۰
وزیر امور خارجه علیرضا زاکانی باشه بهترین گزینه است دشمانان خودشون بساتشون رو جمع میکنند
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۱ تير ۱۴۰۰
عزیز جان هیچوقت یک آدم تندرو به درد وزارت خارجه نمیخوره، یادت باشه مشکلات مملکت بیش از هر چیزی نیاز به سرمایه گذاری داره و سرمایه هم یا از طریق چاپ پول ممکنه که تورم میاره و یا از طریق سرمایه گذاری خارجی و افزایش درآمد ارزی که هیچ راهی جز تعامل با جهان بالاخص آمریکا نداره. یادت باشه در شرایط تحریم حتی کشور دوست و برادر عراق هم نتونست پولمونو بده. حالا با گردن کشی کار بدتر میشه
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۲ تير ۱۴۰۰
ولی نعمتتان که کند رو بود و رفیق غربی ها و غرب پرست چقدر جذب سرمایه کرد؟ که حالا بوغ رو از سر گشادش میزنید
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۲ تير ۱۴۰۰
بسیار هم خوب است باید افرادی در جایگاه ها قرار گیرند که جرات نه گفتن و مقابله با تهدید ها رو داشته باشند توانایی و تدبیر مقابله با دشمنان رو داشته باشند
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۲ تير ۱۴۰۰
زاکانی تندرو نیست او جلو دزدان و غارتگران که نمیتونه سر فرود بیاره .
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۲ تير ۱۴۰۰
تندرو است
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۳ تير ۱۴۰۰
منفورترین نامزد بود
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۳ تير ۱۴۰۰
منفورترین برای کی ؟ ایشون با دلیل و مستند صحبت می کنه و کلی هم مبارزه کرده با فساد اونم یه تنه ، همش هم می گه روحانی بیاد دو نفره مناظره کنیم ،

هرچند نظر من امثال سعید جلیلی برای این سمت هست اما ایشون هم گزینه خوبی هست اگر علم به جذب سرمایه و بازار کار برای تولیدکنندگان در سایر کشورها رو داشته باشه...
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۴ تير ۱۴۰۰
البته زاکانی تخصص وزارت خارجه که رشته اش علوم سیاسی یا روابط بین الملل باشد رو ندارد
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۱ تير ۱۴۰۰
رضایی باید بیاد
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۱ تير ۱۴۰۰
كجا???
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
آقای رضایی هم فرمانده بوده ، هم از نزدیکان امام بوده ، هم محبوب هست..لطفا از ایشان در وزارت استفاده کنید
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۱ تير ۱۴۰۰
رضایی برنامه زیاد داره ، باید بیاد
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۱ تير ۱۴۰۰
سعيد محمد با آن همه شايستگي و لياقت كجاست
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۱ تير ۱۴۰۰
اقای رئیسی گفته من جناحی نیستم همه کسانیکه پیشنهاد شده از جناح تندرو هستند
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۲ تير ۱۴۰۰
تندرویی وجود نداره عزیز از نظر شما و دوستات هرکی از حق ملت ایران کوتاه نیاد و در مقابل آمریکا زانو نزنه و دارایی و دانش ملت ایران رو دودستی تقدیمشون نکنه تند رو هست!
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۱ تير ۱۴۰۰
بی خیال دوباره همون آش همون قصه امیدی نیست
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۱ تير ۱۴۰۰
بهار از زمستانش پیداست
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۱ تير ۱۴۰۰
دوستان عزیز کشوری که با دنیا تعامل نداشته باشه عملا هیچ چیزش به سامان نمیرسه .باید در سیاست بازنگری کرد.این وزیر اون وزیر کردن عملا راه به جایی نمیبره با این رویه سابق
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۲ تير ۱۴۰۰
دنیا 205 کشوره دوست نه 3 کشور! ما 200 کشور دنیا به علاوه چین و روسیه که کشورهایی بسیار پیشرفته هستند روابط خوبی داریم
شهریار پیرمرادی
۱۶:۳۲ ۰۱ تير ۱۴۰۰
علی نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی، حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری
حسنک دبیر
۱۷:۳۴ ۰۴ تير ۱۴۰۰
عزیز جان الآن چندین ساله که این دو وزارتخونه ادغام شدن در وزارت راه، مسکن و شهرسازی!
دیگه دو وزارتخونه نیستن که شما دوتا وزیر براش معرفی کردی!!
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۱ تير ۱۴۰۰
بنزین و دلار رو به سفر مردم وصل نکن با افزایش هر کدوم جنس ها 1000 برابر می شوند
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۲ تير ۱۴۰۰
سفر نرو
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
با رویکردی که دولت سیزدهم مد نظر گرفته، انتظار می‌رود افرادی که بر کرسی مدیریت وزارتخانه‌های مختلف تکیه می‌زنند، واجد شرایط و کار بلد در آن حوزه باشند تا سبب بروز مشکلات عدیده‌ای که اکثراً در اثر ضعف اجرای مسئولیت به طور کامل ایجاد می‌شوند، نباشند.
مثل دولت روحانی که یک وزیر را برای چند وزارت جابجا کرد و در هیچ یک موفق نبود نباشد .
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۱ تير ۱۴۰۰
دولت نهم ودهم از این افراد استفاده کرده وانصافا مردم در آن زمان راحتتر زندگی میکردند.
ارتا
۱۵:۴۲ ۰۱ تير ۱۴۰۰
با مدیرهای تکراری هرگز پیشرفت نمیکنیم امید وارم همه این اسامی که نام بردین شایعه باشه
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۱ تير ۱۴۰۰
اینها تکراری هستند..کسی رو بیارید تا اقتصادمون تکون بخوره...
Ali
۱۵:۲۸ ۰۱ تير ۱۴۰۰
عجب
ح-شمسي
۱۵:۲۶ ۰۱ تير ۱۴۰۰
در بين كاركنان نفت افراد متخصص، متعهد و معتقد داريم كه قطعا به امور نفت و اقتصاد آن آكاه و مستعد انتخاب هستند.
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
از وزیر جوان استفاده کنید
جوان انقلابی
۲۳:۳۲ ۰۲ تير ۱۴۰۰
قرار بود دولت جوان حزب الهی بیاد روی کار.امثال آقای فتاح عالی هستند ولی امثال آقای رستمی برای وزارت نفت ممکنه تجربه داشته باشند ولی باید از جوانترها استفاده بشه
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
زندگی به مردم آسون تر بشه همین
Aa
۱۵:۲۴ ۰۱ تير ۱۴۰۰
اینا که همه امتحان پس داده هستند و قبلا وزیر بوده اند
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۱ تير ۱۴۰۰
این گمانه زنیها اصلا درست نیست دولت خودش باید انتخاب کنه کسانی بیاره که واقعا جهادی و دلسوزاته کار کنند و خدا را ناظر خود و باور داشته باشن
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۱ تير ۱۴۰۰
امیرآبادی گزینه مناسبی نیست.
Reza
۱۵:۱۴ ۰۱ تير ۱۴۰۰
خسته شدیم از این افراد تکراری
صادق حسین پور
۱۵:۰۹ ۰۱ تير ۱۴۰۰
کسانی که وزیردولت جدید می‌شوند.. شش دانگ هواسشون باید به کاراشون باشه.
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
اینها تکراری هستند.
نا آشنا
۱۴:۴۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
ملت ما در وضعیت کنونی دقدقه معیشت دارن به فکر باشید
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۱ تير ۱۴۰۰
این آدمهای تکراری هستند
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۱ تير ۱۴۰۰
آزموده را آزمودن خطاست
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۱ تير ۱۴۰۰
فقط احمدی نژاد رو نداره دیگه :-))))
Reza
۱۴:۳۲ ۰۱ تير ۱۴۰۰
یعنی فقط توایران اینها باید درراس باشند
کسی دیگر نیست
جواد
۱۴:۲۶ ۰۱ تير ۱۴۰۰
این گمانه زنی هایی که شما فرمودید یعنی تکرار دولت نهم و دهم
پیمان
۱۴:۴۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
چیزی غیر از این مگ انتظار داری؟؟؟
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۱ تير ۱۴۰۰
من پیشنهاد میدم وزیر امورخارجه ظریف باه تا بالاخره برجامو به سرانجام برسونه
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۱ تير ۱۴۰۰
کدام برجام?
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۱ تير ۱۴۰۰
دقت نکردی رئیسی به برجام اعتقادش مثل روحانی نیست ( نگاه روحانی به برجام مثل نگاه یک بچه به آبنبات است )
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۱ تير ۱۴۰۰
اگه کاری بلد بود تو این ۸ سال میکرد
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۱ تير ۱۴۰۰
علی دایی وزیر امور خارجه
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۱ تير ۱۴۰۰
پس باید :
خداداد عزیزی برای وزارت نیرو
علی کریمی برای وزارت دفاع
کریم باقری برای وزارت تعاون کار و رفاه
احمد عابد زاده برای وزارت ارشاد
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۱ تير ۱۴۰۰
بازم چهره های قدیمی داره انتخاب میشود چقدرچهره های جدید درس خانده جوان داریم اقتصاددان حقوقدان کاربلد باسوادخیلی بالاترازقدیمیها چراانتخاب نمیشن نمیدونم امیدوارم ملت بزرگ ایران ازاین مشکلات سخت نجات بیان
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۱ تير ۱۴۰۰
ای کاش از وزرای دولت های قبلی نباشه ،اونا که نتوانستند کاری انجام دهند
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۱ تير ۱۴۰۰
آخوندی
نا شناس۹
۱۴:۰۸ ۰۱ تير ۱۴۰۰
باسلام خدا کند فقط مسولینی که در دورهای قبل ناکارامدی انها ثابت شده با رابطه وبر اساس سهم خواهی دوباره سرنوشت مردم به دست نگیرند .
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۱ تير ۱۴۰۰
به نظرم کسی میتونه وزیر اقتصاد باشه
که می تونه تولیدات داخلی رو درست کنه
دلار رو ارزون کنه
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۱ تير ۱۴۰۰
دلار رو ارزون کنه یا ریال گرون کنه??
Reza
۱۳:۴۶ ۰۱ تير ۱۴۰۰
این ها قبلا امتحانشو پس دادن
Reza
۱۳:۴۶ ۰۱ تير ۱۴۰۰
افراد جدید افکارجدید اید جدید
حمید کرمی کارشناس اقتصاد وکارشناس ارشد مدیریت
۱۳:۲۴ ۰۱ تير ۱۴۰۰
تیم اقتصادی ویا بعبارتی وزیر اقتصاد در کابینه دولت مهم است .به نظرم کسی باشد که اولا گوش شنوا داشته باشد وهمچنین بتوانند فاصله بین اساتید اهل فن ودولت را بردارد.بعبارتی بتواند از نقطه نظرات اساتید اقتصاد که در جانعه شناخته شده اند استفاده کند .تا مشکلات اقتصاد حل شود . و در عین حال با مردم ومجامع اقتصادی ودانشگاهی ارتباط داشته باشد .وزیر سفارشی نباشد.
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۱ تير ۱۴۰۰
جانعه?یا جامعه?
علیرضا
۱۵:۱۲ ۰۱ تير ۱۴۰۰
احسنت
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۱ تير ۱۴۰۰
زنده باش
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۱ تير ۱۴۰۰
به همه وزارت خانه ها اشاره شد الا وزارت مهم اموزش ورورش که یه سری افراد نا کارامد ، تو این 8 سال سکاندار بودند و بسیار بد

اگر اموزش و پرورش یک کشور درست شد باید انتظار پیشرفت ان کشور داشته باشیم البته با حضور افراد دلسوز و مدیر وکاردان
نه افرادی که با بودجه اموزش و پرورش تجارت می کنند
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
هر کس تو ایران مدرک گرفته نباید ازش انتظار بالایی داشت.ظرفیتشون همینه
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
خیلی مواظب باشید
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۱ تير ۱۴۰۰
خواهشا دقت کنید در انتخاب وزرا کم تاثیرگذار نیستند
مجید
۱۲:۵۲ ۰۱ تير ۱۴۰۰
هرکس که امتحانشوپس داده حالاتوهر مسند وقدرتی که بوده سزاوار وزیر شدن هست.
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۱ تير ۱۴۰۰
عاشق اوناییم به دولت میگن جوان انقلابی
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۱ تير ۱۴۰۰
جوان یعنی انگیزه و روحیه کار داشتن دل کار داشتن
پر تحرک و پر کار بودن و....
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۱ تير ۱۴۰۰
اینجوری تفسیر نکنی چی بگی
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۱ تير ۱۴۰۰
مثل : نعمت زاده ، زنگنه ، ترکان مرحوم ، روحانی و....همه بالای 70 سال سن .
جواد
۱۲:۳۶ ۰۱ تير ۱۴۰۰
دولت افراد شایسته‌ای که در دولت سایه حضور داشتند انتخاب میکنند.
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۱ تير ۱۴۰۰
از افراد کاردان و مدیران مستقل که وامدار هیچ جایی نباشند و مشاوره پذیر باشند درضمن فعال نه پشت میز و در اتاق . باید پای کار باشد و مدیریت کند ..باید مقامش را مانند یک رزمنده در میدان نبرد ببیند .باید با خاعنان و دلالان و مزدوران داخلی و خارجی نبر د اقتصادی داشته باشد
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۱ تير ۱۴۰۰
از افراد جدید و جوان استفاده بشود
علی
۱۲:۱۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
اجازه بدیم دولت جدید همکارانی را انتخاب کند که بتواند با آنها به نحو احسن کار کند . اگر مدیری باشد که توانمند باشد اما با تیم دولت هماهنگ نباشد باز مشکل میشود. از وظایف رئیس جمهور انتخاب تیم هماهنگ و توانمند برای اجرای قول ها و وعدهاست.
به امید موفقیت کشور و نظام
سعید
۱۲:۱۰ ۰۱ تير ۱۴۰۰
اول مشکل اقتصادی رو حل کنن
دوم مشکل مسکن رو حل کنه(انشالله با شروع به کار دولت همه مشکلات حل بشه
درخواستی که من وهمه جوون ها دارن اینکه در دولت 12 مسکن ملی شروع به کار کرد انشالله که دولت انقلابی مسکن ملی رو با قیمت پایین تر ادامه بده)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۱ تير ۱۴۰۰
فعلا که تمام گزینه های عنوان شده. وزیران دورهدولت دهم است
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۱ تير ۱۴۰۰
با سلام
از هر جناح و گروهی که باشه مهم نیست مهم کارآمدی و توانایی انجام وظیفه است .
حسن
۱۱:۵۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
این افراد همه قبلاً مسئولیت داشتند از افراد جدید استفاده شود
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
تنها تخصص شرط نیست چون بسیاری دارای تخص هستند ولی مرد عمل و یا پاک دست و غیر حزبی نیستند باید مرداتن متخصص و عملگرا و پاسخگو به ملت و تهعد و پاک دست منصب وزارتها را بگیرند که وام ده هیچ حزب و یا حمایت کننده و ثروتمند و افراد صاحب نفوذ نباشند
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۱ تير ۱۴۰۰
اگر کسی انتخاب بشه که فرداش اسنادی در بیاد که چند سال قبل زمین مفت گرفته یا حق جلسه نجومی و یا... قطعا خوب نیست برای دولت جدید
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۱ تير ۱۴۰۰
این آقایان قبلا هم که وزیر بوده اند
آزموده را آزمودن خطاست
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۱ تير ۱۴۰۰
ای کاش از افراد جدید استفاده بشه
وحید
۱۲:۳۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
افراد جدید کجا بود ؟!
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۱ تير ۱۴۰۰
انشا الله بهترین ها که دلسوزترین ها هم هستند عضو کابینه شوند
ذره
۱۱:۱۸ ۰۱ تير ۱۴۰۰
مردم همه باید به این دولت کمک کنند. باید دست به دست هم بدهیم کشور را بسازیم، دولت به تنهایی نمیتواند،
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۱ تير ۱۴۰۰
دولت جوان شده
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۱ تير ۱۴۰۰
دولت جوان شده? کو???
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۱ تير ۱۴۰۰
انشاءالله افراد بهتر .
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۱ تير ۱۴۰۰
امیدوارم افراد جدید و بهتر روی کار بیان
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۱ تير ۱۴۰۰
امیدورام بعد از 4 سال دیگه بهونه ای نباشه و اوضاع بهتر شه
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۱ تير ۱۴۰۰
انشاءالله
ا
۱۱:۰۱ ۰۱ تير ۱۴۰۰
وظیفه حقیر فقط یک کار بوده آنهم انتخاب بهترین و رای دادن
حسن
۱۱:۰۰ ۰۱ تير ۱۴۰۰
لطفا در انتخاب وزرا به کارامدی و تخصص خیلی دقت کنید .
از متخصص ترین و کارآمدترین افراد استفاده کنید
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۱ تير ۱۴۰۰
از متخصص ترین و کارآمدترین افراد استفاده کنند
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۱ تير ۱۴۰۰
وزیر جوان و خانم ها نیستند ؟
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۱ تير ۱۴۰۰
بوی تکرار ۱۶ سال گذشته میاد ،
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۱ تير ۱۴۰۰
تعدادی نخبه هم به این اسامی اضافه شود
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۱ تير ۱۴۰۰
تعدادی نخبه
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۱ تير ۱۴۰۰
باید به کارنامه کاری شون و بعد تخصیص شون و بعد سابقه دزدی .اختلاس و احتکار نداشته باشند

باید دولت با نخبگان در همه امور کشور مشورت کنند
باید هر مدیریت بر حسب کارایی و تخصیص باشد
و با کمک ملت اینشالله همه مشکلات کنونی برطرف بشه
مخصوصا بیکاری جوانان .مسکن و ازدواج شون
انها هستند که باعث شکوفایی وطن میشوند
فقط باید بهشون فرصت داده بشه
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۱ تير ۱۴۰۰
اینشالله?? یا انشاءالله?
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
اینا مگر تو دولت دهم نبودن ؟
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۱ تير ۱۴۰۰
به آینده کشور امیدواریم
حمید
۱۰:۱۱ ۰۱ تير ۱۴۰۰
سلام
دوستان عزیز دعوا نکنید یکی از وزیر های آینده بنده هستم.
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۱ تير ۱۴۰۰
خدا نسیب کنه
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۱ تير ۱۴۰۰
مردم نیروی جدید و جوان وپاکدست و فوق تخصص می خواهند
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۱ تير ۱۴۰۰
مردم نیروی واقعی می خواهند
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
آیا میشه طریقه سنجش برای وزیران تغییر کنه و افراد لایق بیان ؟
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
با دعا کردن کار درست نمیشه .افراد متخصص و کاردان باید سر کار باشن
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۱ تير ۱۴۰۰
سعید محمد به ذهنتون نرسید ؟ معاون اول یا وزیر صمت
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۱ تير ۱۴۰۰
هیجانی تصمیم نگیرید
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۱ تير ۱۴۰۰
نباید تکراری باشند
هوشنگ
۰۹:۵۹ ۰۱ تير ۱۴۰۰
اینا که همشون چهره ای قدیمی هستند که قبلا هم بودند
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
فقط و فقط تخصص مهمه به عنوان مثال اگر کسیکه هیچ تخصصی نداره بزارن به وزارت نیرو خب کار را خراب میکنه و باعث ضررهای هنگفتی به کشور وارد میکنه
لیلی علیاری
۱۰:۲۶ ۰۱ تير ۱۴۰۰
دستم اشتباهی روی منفی خورد
ه
۱۱:۰۳ ۰۱ تير ۱۴۰۰
تخصص به تنهایی و تعهد به تنهایی هردو ناقص هستند و نمی توانند راه بجایی پیدا کنند تمام صدمات و آسیب ها از طرف افرادی متوجه کشور و مردم شده که فقط به یکی از این دو توجه کرده اند و هردو را با هم نداشته اند .
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
فقط تخصص همراه با تعهد
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۱ تير ۱۴۰۰
تخصص در کنار پاک دستی و مرد میدان بودن
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
فقط تخصص
رباطی
۰۹:۵۱ ۰۱ تير ۱۴۰۰
فقط آدم درستی باشه بقیش حله
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۱ تير ۱۴۰۰
این جور که فرمودین بقالی سر محله ما آدم درستیه بیان ببرنش بشه رئیس سازمان انرژی اتمی!
عمار
۰۹:۵۰ ۰۱ تير ۱۴۰۰
رئیس جمهو با تجربیات بسیار خوب و عاقلانه اعضای کابینه خود را با دقت کامل موشکافانه از مدیران و مسئولان مومنین نخبگان لایق و شایسته کارآمد با تحقیقات از گذشته های آنان انتخاب و به کارگیری خواهند کرد
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۱ تير ۱۴۰۰
به نظر بنده باید دعا کنیم و قطعا با امید به چهار سال آینده روزهای خوبی در پیش خواهد بود
خداوند کمک رییس جمهور جدید و وزیرهای ایشان بکند تا با کار جهادی خیلی ازمشکلات داخلی حل گردد
ز
۱۰:۵۷ ۰۱ تير ۱۴۰۰
با آرزوی موفقیت دولت جدید که انشالله در دنیا الگو شود
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۱ تير ۱۴۰۰
3 نفر 100 در 100 در کابینه هستند
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۱ تير ۱۴۰۰
یعنی آقای همیشه وزیر دیگر وزیر نخواهد بود ؟؟؟؟
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۱ تير ۱۴۰۰
خدا کنه وضعیت کشور بهتر بشه فرقی نمیکنه چه کسی باشه