انتظارات اقتصادی خود از دولت سیزدهم را با ما در میان بگذارید.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ۴۳ روز مانده تا شروع به کار دولت سیزدهم به ریاست سید ابراهیم رئیسی و شروع اقدامات او و دولتش برای برطرف کردن دغدغه‌های مردم که عمدتا از جنس مشکلات اقتصادی هستند.

مردم در روز‌های داغ پیش از انتخابات، به ویژه در ایام برگزاری مناظره ها، شاهد بیان مسائل متفاوتی از سوی نامزد‌های مختلف بودند. از شعار‌های زیبا و دهان پرکن گرفته تا بحث بر سر اختیارات رئیس جمهور؛ از بودن یا نبودن برجام و مذاکره گرفته تا تهمت‌های جالب توجه!

اما بخش عمده تمام این حرف و حدیث‌ها مربوط به ناراضی بودن تمام نامزد‌ها از اوضاع اقتصادی می‌شد؛ همگی معترض بودند و آماده اقدام برای رفع نارضایتی. جدال میان نامزد‌ها نشان می‌داد که منظور از اقتصاد هم خیلی مربوط به مسائل کلان نیست، بلکه بر سر بدیهیات زندگی ایرانیان است؛ بر سر سفره مردم. بنابراین، خوب است نیم نگاهی به شرایط اقتصادی فعلی کشور داشته باشیم.

بر اساس آخرین آمار‌های بانک مرکزی، بدهی بخش غیردولتی به بانک‌ها وموسسات اعتباری در پایان سال ۹۹ نسبت به پایان سال ۹۸، معادل ۴۸.۴ درصد رشد داشته است.

بررسی حال فعلی اقتصاد کشور / انتظارات اقتصادی شما از دولت سیزدهم چیست؟

نمودار تغییرات میزان بدهی بخش غیردولتی به بانک‌ها وموسسات اعتباری

در این مدت همچنین، میزان اسکناس و سکه موجود در دست اشخاص نیز ۲۰.۲ درصد افزایش داشته که این رقم حاکی از خروج سرمایه عظیمی معادل ۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان (۷۳۵ هزار میلیارد ریال) از چرخه تولید است.  

بررسی حال فعلی اقتصاد کشور / انتظارات اقتصادی شما از دولت سیزدهم چیست؟

نمودار تغییرات میزان اسکناس و سکه موجود در دست اشخاص

متاسفانه حجم نقدینگی نیز در این بازه زمانی با ۴۰.۶ درصد افزایش همراه بوده است یعنی میزان نقدینگی در پایان سال ۹۹ به سه هزار و ۴۷۶ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان (۳۴۷۶۱.۷ هزار میلیارد ریال) رسید.

بررسی حال فعلی اقتصاد کشور / انتظارات اقتصادی شما از دولت سیزدهم چیست؟

نمودار تغییرات نقدینگی

تورم سالیانه نیز از ۴۱.۲ درصد در پایان سال ۹۸ به ۳۶.۴ درصد در پایان سال ۹۹ رسیده؛ در حالی که دولت تدبیر و امید، در زمان شروع به کارش، مسئولیت را با تورم ۳۴.۷ درصدی تحویل گرفته بود و در ۴ سال ابتدایی آن را به ۹.۶ درصد رسانده بود، اما در ۴ سال دوم متاسفانه این رقم از میزان آن قبل از شروع دولت اول نیز بیشتر است.

بررسی حال فعلی اقتصاد کشور / انتظارات اقتصادی شما از دولت سیزدهم چیست؟

نمودار تغییرات تورم

همچنین بر اساس آمار‌های رسمی مرکز ملی آمار ایران، شاخص قیمت تولیدکننده کل کشور نیز که در سال ۹۸ به طور متوسط ۲۱۵.۵ بود به ۳۱۶.۲ رسیده، یعنی  ۴۶.۷ درصد افزایش یافته است.

بررسی حال فعلی اقتصاد کشور / انتظارات اقتصادی شما از دولت سیزدهم چیست؟

نمودار تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده

همچنین بدهی بخش دولتی به سیستم بانکی نیز به میزان ۲۷ درصد در بازه زمانی پایان سال ۹۸ تا پایان سال ۹۹ افزایش یافت که این رقم برای بخش خصوصی ۴۸.۴ است. در حال حاضر ۵۲۸۷/۴ و بخش غیردولتی، ۲۴۰۶۵/۴ هزار میلیارد ریال به سیستم بانکی بدهی دارند!

بررسی حال فعلی اقتصاد کشور / انتظارات اقتصادی شما از دولت سیزدهم چیست؟

نمودار تغییرات بدهی بخش دولتی


بیشتر بخوانید


حل مشکل سفره مردم به گفته تمامی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، سخت، اما دارای راهکار است. راهکار‌هایی که شاید اگر توسط دولت فعلی اجرایی می‌شد، شاهد حضور بسیار پرشورتر مردم در پای صندوق‌های رای می‌بودیم. بنابراین،  دولت آینده باید توجه داشته باشد که با عملکرد خود می‌تواند باعث شود تا انتخابات آینده پرشورتر شود یا کم شورتر!

دولت آینده به ویژه رئیس آن باید توجه داشته باشد که وظیفه مهمی بر دوش دارد و آن هم برگرداندن اعتماد از دست رفته مردم است؛ مردمی که به گفته مقام معظم رهبری گله مندند، اما پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند.

شما مخاطبان خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید انتظارات اقتصادی خود از دولت آینده را با ما در میان بگذارید تا همراه با کارشناسان برجسته اقتصادی به دنبال راهکار‌های این انتظارات باشیم و با شروع دولت سیزدهم در روز ۱۲ مردادماه، علاوه بر پیگیری اجرای وعده‌های انتخاباتی، پیگیر رفع دغدغه‌های شما نیز باشیم.

گزارش از رقیه هویدا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد شرافت
۱۶:۳۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
همکاری دولت در راه انداری بیمارستان مرکز مغز و اعصاب تهران پروفسور سمیعی
اهمیت کشوری وجهانی دارد
Canada
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۴ تير ۱۴۰۰
اول از روستا شروع کنند
بر حسب جعرافیای روستا .اول اموزش مرغداری .پرورش ماهی .گیاهان دارویی .
ارایه زمین مجانی و وام بدون سود .پرداخت وام از طریق یارانه
وقتی روستاها سروسامان گرفت
مشکل حاشیه نشینی شهرهای بزرگ هم با این روش برطرف میشه
بعد سایتی برای ثبت نام جوانان بیکار و
طبقه بندی انها بر حسب تحصیل .تجربه و علاقه شون
و بعد اموزش انها تا وارد بخش تولید شوند
ارایه زمین مجانی و وام بدون سود
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۱۴ ۰۳ تير ۱۴۰۰
بیمارستان فوق تخصصی بسازدوبیمارستان فوق تخصصی فرسوده رانوسازی کند.مشکل ورشکستگی تامین اجتماعی راحل کندوبعدهمه کدهای ملی رابیمه تامین اجتماعی رایگان کند.روی سیاست خارجی بیشترکارکندتاجایی که سرمایه خارج ازکشوربه داخل ایران بیاید.مشکل کمبودبرق وآب تولیدکننده واهالی مسکن مهرراحل کند.کالاهای غیرضروری واردنکندوارزکشورراهدرندهد.مستمری کمیته امدادوبهزیستی راافزایش دهد.هنرمندان تاترراصددرصدبایدبیمه کند.چون آسیب های اجتماعی مانندکودکان کاررانشان میدهند.جلوی فرصت طلبی آمریکارادربرجام بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۳ ۰۳ تير ۱۴۰۰
استفاده از وزیران قوی وپاکدست مثلاً وزیر نفت اصلأ به قشر بازنشسته نفت وحقشون هیچ توجهی نکرده اختلاف حقوق بین بازنشسته نفت فاحش است آخر زنگنه این عدالت است یکی 7ملیون بگیرد و دیگری 20ملیون کد 23 از جمله این دست بازنشستگان هستند که زنگنه به آنها ظلم فراوانی انجام داد ای کاش وزیر نفت جدید به این بازنشستگان نفت محبت بیشتری انجام دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۳ تير ۱۴۰۰
انتظار، کار کار کار که فقط با حمایت واقعی از تولید محقق میشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضاقاضی
۱۲:۵۲ ۰۳ تير ۱۴۰۰
برداشتن قدم اصلی دروزارت اقتصادهمسان سازی حقوق کارمندان وکارگران دولتی وبخش خصوصی بامیزان هزینه های آنها بوده که عمل به این مهم یکی از اصلی آرین کانال های فسادزاخصوصادروزارتختنه ها و دستگاههایی است که کارخدماتی انجام میدهندوبنحوی بامردم دادوستد پولی دارند.دومین راهکار برای رشد میزان دریافتی های وزارتخانه اقتصادبکاربستن تمامی قدرت و نیروی خود برای بستن راه‌های فرارمالیاتی ابرمعامله کنندگان اقتصادی ووصول مالیات ازانهابرای رهایی از فروش نفت وتاثیران دراقتصادنفتی میباشدومعافیت مالیاتی وبیمه ای برای مشاغل خرددرراستای تحقق عدالت اداری مالی پرس اتوماتیک این مشاغل وجذب سریع نیروهای جوان بیکاردرکوتاه مدت ورونق تولیددراینگونه واحدها زمانی محقق می‌شود که بدانندزیرچترحمایتی دولت قرارگرفته پدیا اندازی درمسررشدجلوی انهاوجودندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۳ تير ۱۴۰۰
دولتی قوی .که وزرای آن بانظارت و اشراف بالا برکار معاونان و زیردستانش داشته باشد .در بانک مرکزی. فردی متعهد و مومن و اقتصاددان بگمارد تا از پولشویی و چاپ بی رویه اسکناس جلو گیری کند .رانت خواری و...راازبین ببرند .هرکس تخلف کرد ردش کنند .انشاالله دولت کارآمد و قوی و باتقوا بیاید .برای رییس جمهور منتخب و دولتش آرزوی موفقیت دارم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۳ تير ۱۴۰۰
جیب ما را نزند کار و فعالیت پیش کشش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۲ تير ۱۴۰۰
عدالت در همسان سازی صندوقهای بازنشستگی مثلاً بازنشسته تامین اچتماعی را به یک کشوری مقایسه کردند چرا با لشکری مقایسه نکردند یک بازنشسته لیسانس کشوری هشت میلیون حقوق میگیره ولی یک بازنشسته لشکری که با دیپلم وارد ارتش شده یک سال دوره دیده و با سرهنگی بازنشسته شده دوازده میلیون حقوق میگیره .
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۰۲ ۰۲ تير ۱۴۰۰
اتتظار ما اینه که وضع اقتصاد را از اینی که هست بدترش نکنه // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۲ تير ۱۴۰۰
سلام
هیچ کس نباید در نهاد دولتی بیشتر از ۳۰ سال کار کند بازنشسته شوند به جای آنها نیروی جوان تر بیاد .اگر از تجربه آنان باید استفاده شود یک تا دوسال ساعتی کار کنند . با این شیوه بیکاری کمتر میشود .
....دولت کاری کند که زمین ومسکن دیگر سرمایه حساب نشود ..... خرید وفروش یک زمین را در چند نوبت ممنوع کند....کارگران را در سود کارخانجات سهیم کند این باعث میشود کارگران با جان ودل کار کنند .....دولت بازرسان نامحسوس ولی خدا ترس وبا ایمان با حفظ سمت داشته باشد دو یا سه سال بعد به دیگری محول کند ....مسئولان هر شهر اتاق فکر داشته باشند واز معتمدین و بازنشستگان همان شهر استفاده کنند آنها هم کار برای رضای خدا انجام دهند .....
به نظر بنده حقیر تا ملت دست به دست هم ندهند و خالصانه و صادقانه و مشفقانه و دلسوزانه و خداپسندانه کار نکنند دولت هم نمی تواند معجزه کند .
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۰۳ ۰۲ تير ۱۴۰۰
اگردوکاردرطول هشت سال انجام دهدهمه چیز درست خواهدشد.1-مبارزه تمام قدبا فساد 2-مبارزه جدی با رانت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۰۲ تير ۱۴۰۰
نم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۱ تير ۱۴۰۰
فضای مجازی را فیلتر نکند واز صداوسیما برای آموزش کسب و کار درفضای مجازی استفاده کند وضعیت بورس را درست کند چون خیلی ها می توانند از بورس کسب درآمد کنند آموزش وپرورش و آموزش عالی کشور را متحول کند چون زیربنای پیشرفت هر کشوری همین دونهاد هستند مسکن خیلی مهم است
Iran (Islamic Republic of)
حبیبی
۰۹:۱۴ ۰۱ تير ۱۴۰۰
سلام دولت بررسی و کارشناسی کند و قیمت دلار واریز های دیگر را به مدت ۶ماه به ۵۰۰۰ ریال برساند این شدنی است و کارها وکالا های کشور براساس ارز خارجی محاسبه و عرضه نشود متکی به پول داخلی باشیم
-
بنده خدا
۰۹:۰۲ ۰۱ تير ۱۴۰۰
در مقام عمل بفکر مردم باشد نه در حرف و سخن
زعمل کار برآید ز سخندانی نیست
حال می نشینیم ببینیم مردم فقط در عرصه انتخابات موردتوجه هستند یا به معنای واقعی کلام دغدغه هاشون برای منتخبین مهم است که اگر مردم مرکز توجه باشند و به مشکلاتشان رسیدگی گردد جلوی رانت، فساد، و ویژه خواری ها یقه سفیدها ، نفوذیه ها و مسؤولین منافق گرفته شود باید به آینده حضور مردم امیدوار بود والا بعید است دیگر استقبالی بعمل آید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
انتضاردارم بادنیا کناربیاد تامشکلات مردم تمام شود خداجهان راافریده تابایکدیگرکمک کنند تاگرسنه یامحتاجی وجودنداشته باشدهیچ کشوری خودکفا نیست ونخاهدبودوکمک کنند تاجنگ دریمن خاطمه بیاد وسلام یاعلی درودخدا برخبرنگاران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۳ تير ۱۴۰۰
کامنت دهندگان منفی چقدر احمقند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
از آقای رئیسی انتظار دارم خط تولید کارخانه های دخانیات را در جهت تولید کالای مفید به حال مردم تغییر جهت دهد، چون کارخانه های دخانیات در حال حاضر بیماری و ناتوانی تولید می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
فقط این اسم خارجی رو از رو مقر دولت برداره (پاستور) و بجای اون اسم بلند ترین رشته کوه ایران یعنی البرز را بذارید والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۱ تير ۱۴۰۰
مشکل ما فقط تغییر اسامی است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۲ تير ۱۴۰۰
اسامی قویترین رسانه ان و همه چیز رو هدایت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
به گرانی ها برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
دولت سیزدهم باید مراکزی را در شهرها و روستاها ایجاد کند تا باغداران بتوانند خودشان محصول تولیدی خود را بدون دخالت دلال به مردم بفروشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
به نظر بنده وشاید خیلی از مردم این باشه که یه تو دهنی محکم به خودرو سازها بزند دولت آقای رئیسی چرا که در این یه سال واندی خیلی از اقلام اساسی تحت تاثیر قیمت خودرو افزایش پیدا کرده ولازم هست تودهنی محکمی بهشون زده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
ی یخجال فریزر شده 29 میلیون 900 هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۲ تير ۱۴۰۰
سال 1396یک یخچال فریزر 17 فوت امرسان خریدم هشتصد هزار تومان امروز 7,205,000 تومان شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
انتظارات اقتصادی ما از دولت سیزدهم اشتغال جوانان معیشت مردم مشکلات مسکن مردم قیمت ها رو بیارین پایین این کار سختی که گرونی جلوشو بگیرن گرونی کمر بردم رو شکوند ی حلب روغن جامد شده 100 تومن ی بسته 5 کیلوی فند فردوس شده 100 تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
استفاده ازحوزه علمیه جهت بومی سازی وبهبودقوانین بانکهاوبورس وبقیه کارهاى اقتصادی-پرهیزازسیاستگذاریهاى ناپخته اقتصادی-بهبودمحصولات کشاورزی جهت تقویت امنیت سلامت وکمیت غذایی-اجرای برنامه کوتاه مدت حداقل معیشتی-اجرای برنامه هاى کوتاه مدت کار-ازدواج و مسکن-تقویت تولیدبدون افراط وتفریطهاباارزش گذاری منطقي همه عوامل توليدمانندتوليدكننده-واسطه ودلال-فروشنده جزء-مصرف كننده وصادركننده- مبارزه بافساد و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
بازنشسته ها رو له کردن کشوری و لشکری و تامینی و..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
از قدیم گفتن ، ترک عادت موجب مرض است..
ماهم که به گرانی های روزانه و حتی ساعتی عادت کردیم پس لطفاً به همان شیوه شیب ملایم!!!!!! گران کنید تا موجب مرض نشود
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۴۰ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
اعطای مجوز به موسسات همسریابی و ازدواج موقت جهت مطلقه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
اشتغال جوانان مشکل مسکن و اجاره بهای معقول
داشتن خانه زیادی مانند کشورهای دیگه سودآوری نداشته باشد تا سرمایه ها به سمت دلالی نرود بلکه به سمت تولید برود
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۷:۰۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
لطفا جلو اختلاسگران رابگیرید
پول نفت کشور مال میلیونهاایرانی است
ببینیددرپتروشیمی‌ها چه میگذرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
سلام جناب آقای رئیسی
خواهشمند است به وضعیت معیشت مردم رسیدگی فرمائید دیگه جون به لب شدیم بریدیم از دست این نابسامانی و گرانی لحظه ای
تشکر
از طرف یک کارگر
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۳:۴۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
اگر می‌خواستیم ما انتظارات بالاتری داشته باشیم باید ریس جمهوری شایسته تر انتخاب میکردیم.
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۷ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
فقطرفراندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
انتظار داریم چهره های جدیدی از نخبگان و تئوریسن های دانشگاهی و علمی بروز در تمام زمینه ها استفاده کند چهره‌ای آزمون داده ای چندین سال هستند هیچ کاری بدرد بخوری نکردند بازنشست کندبدنه دولت و حاکمیت سرمایه مصرف کن هستند کنار بگذارد .اقتصاد و رفاه و بهداشت مردم و نیروهای فداکار ارتش و سپاه توسعه رفاه بیشتر خدمت رسانی و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی متخصص و قوی پی ریزی و سازماندهی و تشکیل دهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
دست توی جیب ما نکنه . ما انتظار دیگه ای نداریم . انتظاری هم داشته باشیم کاری برامون نمیکنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
از رییس جمهور محترم استدعا داریم درساشو خوب بخونه مشقاشم بنویسه بره کلاس هفتم مثل بچه آدم سوم راهنمایی بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
اینا همش تقصیر همتی هست که هممون بیچاره کرد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
کوتاه کردن دست غارتگر پیمانکارهای فاسد از شرکت نفت.برای مثال آنها پول کلانی بابت ما کارگران پیمانکاری از شرکت نفت میگیرند ولی پول کمی به ما میدهند.در شرکت نفت شرکتهای پبمانکاری زیاد و پول زیادی جابجا میشود ولی حق واقعی ما کارگران داده نمیشود فقط شکم پیمانکارها گنده تر میشود.ما را رسمی کنید تا تبعیض بر طرف شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
یک سامانه طرح رسیدگی طراحی بشود که مستقیم مردم بتوانند مشکلاتشان را با ایشان درمیان بگذارند
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۲:۱۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
دولت دو چیز مهم رو در دستور اول کارش قرار بده.
اول مناسب سازی حقوق کارگران با معیشت کارگرها...کارگرها واقعا در شرایط بحرانی دارن زندگی میکنن
دوم سرو سامان دادن به وضعیت درمان بخصوص درمان بیمارهای سرطانی و بیماریهای خاص که هزینه های سنگین دارد.
این دو قشر خیلی در معرض آسیب بودند در دولت قبل و چه بسا مرگهای زیادی که در این دو قشر داشتیم بخاطر فقر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
سلام. همسر من حدود ۱۴ سال هست که نیروی شرکتی مجموعه صنایع دفاع هستند. لطفاً تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی که سابقه زیادی هم دارند را پیگیری کنند. اگر این اتفاق شکل می‌گرفت بسیاری از مشکلات ما حل میشد. ایشون فرزند ایثارگر هم هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
انحصار خودرو سازها را بشکنید و یا به این انحصار محدوده زمانی تعیین کنید ، تا کمی بخودشان بیایند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
به جای یارانه دادن همین پول رو همه مردم ایران همه رو بیمه کنه تا آخر عمری نرن توی سطل زباله ها دنبال غذا بشن به خدا برای یه ایرانی که فرهنگ چندین هزار ساله داره زشته
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۷ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
کاهش نرخ ارز و واقعی شدن قیمت ان.
کاهش تورم .
ایجاد اشتغال مخصوصا در شهرستان ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
واردات خودرو را آزاد کنید . بگذارید مردم آزادانه خودروی خود را انتخاب کنند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
سلام.
ما با سختی چهل میلیون تومان قسط اول مسکن ملی را پرداخت کردیم. و سرعت پیشرفت ساخت هم خیلی کم هست. عاجزانه تقاضا داریم در دولت آینده هم مسأله مسکن ملی برای کسانی که ثبت نام کردند حتما رسیدگی و پیگیری شود. قیمت مسکن گران هست و دولت فعلی هم برای این طرح تسهیلات مسکن ملی را افزایش داده ولی واقعا نرخ سود ۱۸ درصد برای ما کارگرها خیلی زیاد هست. اگر میشد نرخ تسهیلات کمتر و مدت بازپرداخت هم بیشتر شود خیلی کمک کننده بود. باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
فوق العاده ویژه و رتبه بندی فرهنگیان بعد از 10 سال درست کند!!! وعده ندهد!! اگر آموزش و پرورش یک کشور زمین بخورد دولتی وجود نخواهد داشت!! رئیس جمهور و پزشک، مهندس و... نخواهد بود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
آقای رئیسی من این خواسته را به خدا می نویسم و از او می خواهم که این مشکل ملت ایران را حل کند . اگر شما نماینده او هستید در اولین فرصت به داد مردم برسید . بیمار را در بیمارستان درمان می کنند نه در مطبها !این پزشکهای از خدا بیخبر با پول بیت المال درس خوانده اند و حالا ادعای خدایی می کنند . پزشکهای متخصص عمدا در بیمارستانها بیماران را ویزیت نمی کنند تا در بیرون جیب آنها را بچاپند . حتی موظفی خودشان را هم که باید در بیمارستان حضور داشته باشند ، انجام نمی دهند !!! اگر باور ندارید پیگیری کنید! شبها ، شما یک متخصص را پیدا نمی کنید که سر کارش باشد !
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
از رئیس جمهور محترم و منتخب استدعا داریم نسبت به مسکن؛ حقوق کارگران وقیمت کالاها و مشکلات دامداران و کشاورزان و اشتغال و ازدواج جوانان فکری اساسی و مثمر ثمربردارند چون کسانی که به ایشون رای داده اند هم انقلابی بودند و هم محروم و رنج کشیده و به امید اینده ای بهتر به ایشان که فردی جهادی بودند رای دادند
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۵۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
انتظارات اقتصادی شما از دولت سیزدهم چیست؟
انتظار ما بندگان حقیر مستضعفین بینوایان زیر زیر زیر خط فقر بیچارگان درماندگان ضعیفان ستمکشیدگان مورد تبعیض قرار گرفتگان از دولت محترم 1400 این است که همیشه ثروت ملیمون رو عادلانه تقسیم کنند بهمون بدهند توی حساب عابر کارت بانکی یارانه ایمون پول نقد قابل برداشت خوب و کافی تزریق کنند پول داشته باشیم چونکه بسیاری از ما مستضعفین بیمه کاری هم برامون رد نکردند چونکه کارگران قراردای فصلی یا روز مزد بودین و بیمه بیکاری و بازنشستگی هم نداریم جسم و جانمان هم ضعیف شده تن کار کردن هم نداریم فقر و نداری هم بر روی گردهایمان فشار دوچندان آورده و واقعا بینوا و ضعیف شده ایم قدرت خرید هم نداریم برای همین است که می گوییم یارانه هایمان را در حد امورات خرج کرد ماهیانه افزایش دهند تا قدرت خرید داشته باشیم در اقشار ما مستضعفین البسه هایمان همه ژنده و کهنه و مندرس شده کفشهایمان هم همینگونه اند لوازم خانگیمان هم همینگونه اند باید ارزانی همه قیمتها بپا شود ارزش پولیمان در بین الملل بالا رود حقوق و دستمزدهای کارکنان و بازنشستگان مختلف تا مین اجتماعی و دیگرا و کارگران افزایش پیدا کند بیاد در حد بالاتر از خط فقر بدون آنکه ذره ایی اجناس در بازار گران گرانتر شود و دست دلالان و نزولخوران و دزدان و اختلاس گران و نجومی خوران مافیای قدرت و ثروت غارتگران بیت المال مسلمین رو قطع کنید و بتوانیم به راحتی وسایل خانگی منزل و خودرو و مسکن را ارزان قیمت و از دم قسط بدون سود نزولخوری خریداری کنیم این یک انتظار کاملا انسانی شرعی عرفی عقلانی دینی حقوق بشرانه قرآنی اسلامی خداپسندانه است که از رئیس جمهور محترم مومن با ایمان با خرد توانمند مقتدر قدرتمند عادل خود و معاونین و وزیران و مدیران و مسئولان کابینه دولت محترم ایشان که در 28 خرداد ماه 1400 با رای متخب مستضعفین بینوایان بر صندلی حاکمیت اجرایی کشور نشستند را داریم و این انتظار اقتصادی در حد فهم و شعور بنده حقیر مستضعف زیر زیر زیر خط فقر بی سواد عوام الناس است که از دولت آینده محترم خود داریم .
و من الله توفیق . السلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
4 سال دیگه همین وقتا آماراتون نشون از فقیر تر شدن مردم و ورود به بحران اقتصادی سر تیتر خبراتونه . انتظار از دولت جدید ( هر چند گفتنشم بیهوده است )
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۱:۴۷ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
لطفا برای هر موضوع
1- شاخص تعریف کنید.
2- چهارساله و سالانه هدف گذاری کنید.
3- پایش نمایید.
4- صادقانه به مردم گزارش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
مشکل مسکن ، شغل جوانان و تکلیف خودرو سازها را مشخص کنند . ما چه گناهی کرده ایم که خودرو بی کیفیت را اجبارا می خریم و آن را هم اگر بتوانیم و پولش را یکسال پیش بدهیم و یک سال بعد به نرخ روز 1ولش را پرداخت کنیم ! تازه با این وضعیت عالی جنابان ورشکست هم می شوند و باید دوباره از بیت المال پول تزریق شود . خواهش می کنم تکلیف این صنعت را مشخص کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
هیچ انتظاری نداریم
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۴۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
انتظارات اقتصادی شما از دولت سیزدهم چیست؟
انتظار ما بندگان حقیر مستضعفین بینوایان زیر زیر زیر خط فقر بیچارگان درماندگان ضعیفان ستمکشیدگان مورد تیعیض قرار گرفتگان از دولت محترم 1400 این است که همیشه ثروت ملیمون رو عادلانه تقسیم کنند بهمون بدهند توی حساب عابر کارت بانکی یارانه ایمون پول نقد قابل برداشت خوب و کافی تزریق کنند پول داشته باشیم چونکه بسیاری از ما مستضعفین بیمه کاری هم برامون رد نکردند چونکه کارگران قراردای فصلی یا روز مزد بودین و بیمه بیکاری و بازنشستگی هم نداریم جسم و جانمان هم ضعیف شده تن کار کردن هم نداریم فقر و نداری هم بر روی گردهایمان فشار دوچندان آورده و واقعا بینوا و ضعیف شده ایم قدرت خرید هم نداریم برای همین است که می گوییم یارانه هایمان را در حد امورات خرج کرد ماهیانه افزایش دهند تا قدرت خرید داشته باشیم در اقشار ما مستضعفین البسه هایمان همه ژنده و کهنه و مندرس شده کفشهایمان هم همینگونه اند لوازم خانگیمان هم همینگونه اند باید ارزانی همه قیمتها بپا شود ارزش پولیمان در بین الملل بالا رود حقوق و دستمزدهای کارکنان و بازنشستگان مختلف تا مین اجتماعی و دیگرا و کارگران افزایش پیدا کند بیاد در حد بالاتر از خط فقر بدون آنکه ذره ایی اجناس در بازار گران گرانتر شود و دست دلالان و نزولخوران و دزدان و اختلاس گران و نجومی خوران مافیای قدرت و ثروت غارتگران بیت المال مسلمین رو قطع کنید و بتوانیم به راحتی وسایل خانگی منزل و خودرو و مسکن را ارزان قیمت و از دم قسط بدون سود نزولخوری خریداری کنیم این یک انتظار کاملا انسانی شرعی عرفی عقلانی دینی حقوق بشرانه قرآنی اسلامی خداپسندانه است که از رئیس جمهور محترم مومن با ایمان با خرد توانمند مقتدر قدرتمند عادل خود و معاونین و وزیران و مدیران و مسئولان کابینه دولت محترم ایشان که در 28 خرداد ماه 1400 با رای متخب مستضعفین بینوایان بر صندلی حاکمیت اجرایی کشور نشستند را داریم و این انتظار اقتصادی در حد فهم و شعور بنده حقیر مستضعف زیر زیر زیر خط فقر بی سواد عوام الناس است که از دولت آینده محترم خود داریم .
و من الله توفیق . السلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۱:۴۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
خونه متری ۵۰-۱۰۰ میلیون

ارزش پول ملی صفر

لطفا آقای رییسی حس نکنند که مثل حضرت علی باید باشند تا این دو مسله را حل کنند.اجازه بدهند دارا در جای خود و ندارا در جای خود باشند ولی این دو مشکل را حل کنند. و بیاد داشته باشند نگاه های تحقیر آمیز ایشان به همتی در مناظره را‌، که میگفتند شما خون ملت را در شیشه کردین، الان نوبت شماست بدون عذر و بهانه

یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
رفع موانع تولید
رفع بیکاری مزمن (باپوزش) حتی شاغلین ((آزاد/دولتی) بیکاره اند و بهره وری ندارند با یک نگاه ساده آشکارست
می بخشید برخی بیکار و دیگران بیکاره
تادست دردست یکدیگر نباشد خداهم باما نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
انتظار این است پا روی گلوی ملت نگذارید ملت عصبانی و خسته است
-
ناس
۱۱:۳۶ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
سلام
دوست دارم بعنوان یک شهروند این سوالات از رییس جمهور محترم جناب آفای آیت الله رئیسی پرسیده شود و پاسخ های صریح ، دقیق و با طرح و برنامه از ایشان دریافت شود
1- آیا اقتصادی دولتی یا هما شرکت و بانک ها و بیمه ها و...... وابسته به دولت و نظامی ادامه خواهد داشت در صورت پاسخ خیر ایشان چگونه و چطور جدا خواهد شد
2- آیا پیگیر مجدانه سامانه های شفافیت ساز در دولت و دیگر قوا خواهند بود
3- آیا با توجه به اینکه بیشترین اختلاسها و رانت ها در بانک ها و بیمه ها رخ داده است پیگیر شفافیت و اصلاح ساختار آنها خواهند بود
4- ایشان با این همه بانک های متعدد با عنوان های گوناگون که ضررشان بیشتر از نفعشان است چه خواهند کرد
5- با موسسات بانکی غیر مجاز که متصل به مافیای قدرت و ثروت هستند چه خواهند کرد
6- با توجه به پدیده ادارات موازی در کشور مانند استانداری ، فرمانداری، شهرداری که در زمان بروز حادثه ای نمی توان قصور سازمان و مقصر کوتاهی نهادی را معلوم کرد برنامه برای خذف یا یکپارچکی آنان دارند
7- باتوجه به فرسودگی ساختاری ، فنی ، انسانی در امر آموزش کلاسیک و عالی چه برنامه هایی دارند.
8- با عنایت به مشکلات فاجعه بار بخش کشاورزی از نبود سامانه های هوشمند در این حوزه و نبود متوالی درست تا ساختارهای موازی از مرحله کاشت ، داشت ، برداشت بدان گونه که تاکنون با حرف شعاری و ارقارم ساختگی و اهمیت ندادن به این حوزه، از کشاورز گرفته تا محصولشان موجب مهاجرت کشاورزان زحمت کش به شهر گردیده تا آن جا که امینت غذایی کشور با خطر جدی مواجهه شده است
9- آیا الگوی صادرات و واردات نیاز به اصلاح اساسی ندارد
10- آیا دولت همچنان می خواهد بصورت متمرکز تمام کارهای کشور را اداره کند آیا وقت آن نرسیده که بخشی از کارها را بصورت غیر متمرکز واقعی به استان ها واگذار کرد البته با برنامه ابتدا یک استان در صورت موفقیت دیگر استان ها.
11- برای جوانان در بخش اشتغال پایدار، مسکن متناسب و ازدواج چه طرح و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدتی دارند
12- آیا وقت آن نرسیده که دلار و کلیه حامل های انرژی در بودجه تک نرخی(آزاد) شود تا موجبات رانت و فساد به میزان 50% برای همیشه کاهش یابد درست است که موجب افزایش قیمت خواهد شد اما ثمرات آن در آینده و در آمد حاصل از آن برای دولت و مردم و آبادانی کشور خیلی خیلی بیشتر خواهد بود.
13- برای آسان کردن روند تولید و کارآفرینی چه راهکارهایی دارند
با سپاس
به امید سرافرازی ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۳۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
انتظارات اقتصادی شما از دولت سیزدهم چیست؟
انتظار ما بندگان حقیر مستضعفین بینوایان زیر زیر زیر خط فقر بیچارگان درماندگان ضعیفان ستمکشیدگان مورد تیعیض قرار گرفتگان از دولت محترم 1400 این است که همیشه ثروت ملیمون رو عادلانه تقسیم کنند بهمون بدهند توی حساب عابر کارت بانکی یارانه ایمون پول نقد قابل برداشت خوب و کافی تزریق کنند پول داشته باشیم چونکه بسیاری از ما مستضعفین بیمه کاری هم برامون رد نکردند چونکه کارگران قراردای فصلی یا روز مزد بودین و بیمه بیکاری و بازنشستگی هم نداریم جسم و جانمان هم ضعیف شده تن کار کردن هم نداریم فقر و نداری هم بر روی گردهایمان فشار دوچندان آورده و واقعا بینوا و ضعیف شده ایم قدرت خرید هم نداریم برای همین است که می گوییم یارانه هایمان را در حد امورات خرج کرد ماهیانه افزایش دهند تا قدرت خرید داشته باشیم در اقشار ما مستضعفین البسه هایمان همه ژنده و کهنه و مندرس شده کفشهایمان هم همینگونه اند لوازم خانگیمان هم همینگونه اند باید ارزانی همه قیمتها بپا شود ارزش پولیمان در بین الملل بالا رود حقوق و دستمزدهای کارکنان و بازنشستگان مختلف تا مین اجتماعی و دیگرا و کارگران افزایش پیدا کند بیاد در حد بالاتر از خط فقر بدون آنکه ذره ایی اجناس در بازار گران گرانتر شود و دست دلالان و نزولخوران و دزدان و اختلاس گران و نجومی خوران مافیای قدرت و ثروت غارتگران بیت المال مسلمین رو قطع کنید و بتوانیم به راحتی وسایل خانگی منزل و خودرو و مسکن را ارزان قیمت و از دم قسط بدون سود نزولخوری خریداری کنیم این یک انتظار کاملا انسانی شرعی عرفی عقلانی دینی حقوق بشرانه قرآنی اسلامی خداپسندانه است که از رئیس جمهور محترم مومن با ایمان با خرد توانمند مقتدر قدرتمند عادل خود و معاونین و وزیران و مدیران و مسئولان کابینه دولت محترم ایشان که در 28 خرداد ماه 1400 با رای متخب مستضعفین بینوایان بر صندلی حاکمیت اجرایی کشور نشستند را داریم و این انتظار اقتصادی در حد فهم و شعور بنده حقیر مستضعف زیر زیر زیر خط فقر بی سواد عوام الناس است که از دولت آینده محترم خود داریم .
و من الله توفیق . السلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
به داد بورس برسین که بدبخت شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
انتظار که خیلی زیاده ولی مهمترین انتظار مردم رفع تحریم ها عادی سازی روابط با همه کشورها دست کشیدن از جنگ ستیزی کاهش قیمت دلار و تقویت پول ملی از بین بردن تورم و گرانی های بی سابقه بنظرم اینا اولین چیزهایی هستن ک دولت سیزدهم‌باید بهش توجه زیادی کنه چون مردم واقعا تو عذابن گرونی بیکاری و بی ارزشی پول ملی بیدادمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
از رئیس جمهور منتخب استدعا داریم علاوه بر سرو سامان دادن به وضعیت بورس ، با کمک مجلس و قوه ی قضائیه با عاملین و مسببین سقوط بورس و اختلاس هزاران میلیاردی آبر خورد شود
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۴۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
دستش را از جیب ما دربیاورد و کلا بیخیال ما بشود
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۴۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
هیچ تحول اقتصادی که بسود ملت باشه رخ نمیده // فقط چند نفر را بعنوان سلطان اعدام میکنن میره پی کارش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
حل معضل مسکن و خانه دار کردن اقشار ضعیف،کنترل هرچه سریعتر کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
سلام. يه سوال: چرا مابه التفاوت حقوق فروردين بازنشسته هاي تامين اجتماعي كه قرار بود خرداد پرداخت بشه پرداخت نشد؟! قرار بود با حقوق اينماه پرداخت بشه چي شد پس.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۴۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
انتظار ما از رئیس جمهور جدید اینه که // ما نمیخواهیم وضع اقتصادیمون را خوب کنی // خواهشا از اینی که هست بدترش نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
دمت گرم حرف حسابی زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
انتظار داریم زمین رایگان که قولش را داده بود ، برای ساخت مسکن، به افرادی که تا امروز هیچ زمین دولتی دریافت نکرده اند،بدهد انتظار داریم به شهرداری‌ها فشار آورد که بابت پروانه از مردم 25 میلیون آن هم در شهرستان طلب نکند و نرخ منطقی شود ، انتظار داریم هزینه مجوز کنتور آب ، برق ، گاز ، فاضلاب ، منطقی شود و هزینه های ساخت بالا نرود ، انتظار داریم هزینه های اقلام مصرفی برای ساخت خانه بی دلیل گران نشود ، تا در کل امکان ساخت و ساز فراهم شود. علاوه بر آن انتظار داریم تولید موبایل داخلی رونق گیرد و قیمت آن 50 درصد ارزان شود و یک تو دهنی به مافیای واردات موبایل زده شود ، انتظار داریم شرکت های تولید چادر مشکی فعال شده و چادر با کیفیت و ارزان به مردم بدهند ، و یک تو دهنی دیگر به مافیای ورود چادر ژاپنی زده شود ، انتظار داریم فرهنگ سازی شود و حداکثر مهریه به 14 سکه برسد. و انتظار داریم ماشین داخلی رونق گیرد و قیمت آن 30 درصد ارزان شود ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
زمین رایگان که آقای رضایی قولشو داده بود،برو از خوش بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۲ تير ۱۴۰۰
یعنی بقیه وعده ها رو عملی میکنه که فقط زمینو از رضایی بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
هر خانه یک کارخانه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۱۶ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
سلام.
۱ . تک نرخی کردن ارز
۲ . رعایت عدالت در بحث بنزین
۳ . تعدیل سود سپرده های بانکی
۴ . حذف کلیه یارانه ها بجز نان
۵ . انجام صادرات توسط دولت و انجام واردات توسط بخش خصوصی با ارز آزاد
۶ . جلوگیری از فرار مالیاتی
۷ . هیچ چیز دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
شفاف سازی
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۰:۱۶ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
اختلاف زیاد حقوقها را کم کند چون همه مردم حق زندگی شرافتمندانه را دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
رئیس جمهور باید ارتباط مستقیم الکترونیکی با مردم داشته باشد . و مردم مشکلات و گذارشات خود را مستقیم به او برسانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
فساد ، رانت ، ربا ، رشوه ، پارتی بازی ، بی عدالتی ، خدمات بی کیفیت بیمارستانها، زیر میزی پزشکها ، افسردگی بیماران ، احتکار نیازمندی های مردم ، در آمد کم ، هزینه های زیاد ، بانکداری ربوی ، انحصار بازار خودرو سازی . دلال بازی ، گرانی مصالح ساختمانی ، گرانی ملک ، مجوزهای دست و پا گیر و گران شهرداری ها ، گرانی نقشه و پروانه . عدم شفافیت کار مسئولین ، دارایی مسئولین قبل و بعد از سمت . ثروتهای باد آورده و یک شب ه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
در یک کلام یعنی بی عدالتی یعنی یاس و ناامیدی به مملکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
چه خبره بابا یکی یکی سر نوبت
اول دوستان و بستگان بیان جلو ببینم چی میگن بعداً شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
بزرگترین مشکل اقتصاد کشور رانت خواری و آزادی عمل آقا زاده هاست.مانند دلارهای ۴۲۰۰ که به دوستان داده شد.وام های کلان به دوستان داده شد و دیگه بر نگشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
افزایش یارانه نقدی کسانی که حقوق یا در آمد ثابت ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
1.ساخت مسکن رو صنعتی کنه
2.بافت قدیم با شهرداری، انبوه ساز مالک هماهنگ کنند
3.فاکتور دادن جنس های خارجی، مبدا و مقصدش مشخص شود و جنس قاچاق از خرده فروشی جمع شود که کسی بدون مجوز نتونند در مغازه بگذارد، جنس خارجی فاکتور، کد و شماره پیگیری داشته باشد از کجا توسط کی و از چه مسیری وارد شده
4.نظارت متغیر بر بازار میدان تره بار بگذارید و هر محصول دارای فاکتور یا شناسنامه باشه از کی خریده شده از کجا مزرعه قیمت چند یا سامانه بگذارید هر کشاورز جنسش به کی فروخته، بعد میدان دار از کدام دلال خریده برا قیمت میوه از مزرعه تا مصرف کننده
5.سامانه دارو های خاص، دارو، درمان، بیمارستان ها یکی شود و ظلم و دوندگی کمتر تا هزینه درمان کم شود
6.بورس رو دست مردم بدهید دولت ناظر باشه
7.نفت خام درش پلمپ کنید جاش بنزین بدهید مرز داران براتون بفروشه
8.برا اشتغال، کافیه صنایع دستی رو فعال کنید هر منطقه، صنایع دستی داره، کافیه یه سامانه تشکیل دهید جوان ها تحصیل کرده و نکرده، زن و مرد، یه سال آموزش دهید و همه را مدیریت کنید و محصول نهایی، تاجر بخرد و صادرات کند و دولت ناظر باشد ارز به کشور وارد می شود و حقوق مرد و زن کامل پرداخت می شود هم زود بازده هم بدون سرمایه آنچنانی
9.اقتصاد و مجوز دادن راحت ولی دولت پیدا پی در پی نظارت کنه
10.و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
1- تعیین سوت طلا بعنوان واحد پولی کشور و نوشتن آن روی سکه های طلا و نقره و برنزی و اسکناسها بجای درج نیم سکه و ربع و تمام بعنوان ثبات آفرین و ضد تورم
2- ساماندهی ونظام تولید واردات و توزیع در یک سامانه و قیمت گذاری و درجه بندی در تمامی کالاها
3-جلو گیری از واردات بی رویه و اعطا تسهیلات بدون بهره برای تولید اقلام وارداتی و دانش بنیان
4- سازماندهی و نهادینه کردن(استاندارد ) کارها و امور بجای مجوزدهی و امضایی طلایی
5- نگرفتن مالیات از تولید کنندگان و گرفتن مالیات 10درصدی نقدی از واردات و عمده فروشان کالاهای تولیدی یا وارداتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
در مورد دلار و طلا هم توضیح بدن شفاف
ببینیم بالاخره پایین میارن یا خیر؟؟؟
و چه برنامه هایی برای این ماجرا دارن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
لطفا نظرات ما رو به گوششون برسونید

۱.درمورد یارانه زیاد شفاف صحبت نکردن و مدتهاست همون ۴۵ هست.
فقط گفتن به بعضی دهک ها ۲۰۰ و بعضی ۱۵۰ هزار تومن ماهانه میدیم از آذرماه و کارت جدا میدن بابت این و مثل وام هم باید برگردونده بشه ۲درصد هم هست ، خب اینکه فایده نداره ،
به همه بدن و بلاعوض هم باشه اینجور خوبه ..
۲.در مورد بازنشستگان چرا زیاد صحبت نمیکنن مخصوصا حداقل بگیرها که از همه کمتر هست دریافتیشون
اینارو چه برنامه ای براشون دارن؟
۳.آیا بازنشستگان مجدد همسانسازی و افزایش تا قبل ۱۴۰۱ براشون انجام میشه یا خیر و اگر میشه به چه صورت هست؟


شفاف توضیح بدن ...

با تشکر از yjc
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
بنده به عنوان یک راننده تریلی حرفم با آقای رئیسی اینه که چند سال پیش بنده کامیونما که ماشین به روزیم بود به قیمت 380 میلیون فروختم تا یک ماشین جدید ثبت نام کنم ولی ترامپ تحریم کرد و همه شرکت های اروپایی جمع کردن و رفتن از آون موقع تا به امروز قیمت همون کامیونی که بنده داشتم شده 3 میلیارد تومن و قیمت کامیونای جدید شده 5 میلیارد درخاستم از آقای رئیسی اینه که یه فکری هم به حال راننده ها بکنند چون کامیون و لوازم یدکی و لاستیک وضعیت قیمتش خیلی بالاست تا ما و کسایی که شغل رانندگی را انتخاب کردن بتونن دوباره صاحب ماشین بشیم تا هم از بیکاری راحت بشیم و هم به کشور خدمت کنیم.
-
ناشناس
۰۹:۲۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
سلام فقط یه خواهش داریم از رییس جمهور جدید
خواهشا تا 8 سال فقط وضعیت را به همین صورت نگه دارند ما ارزانی نخواستیم فقط نگذارند گران بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
امنیت و آرامش اقتصادی خانوارها با برگرداندن قدرت و اعتبار به پول ملی ریال که مستلزم ۱ با رفع مجوزها و بروکراسی در برگرداندن توان و جایگاه به تولید و زنجیره های آن همزمان بستن شیرهای نفت وابستگی به خارج و دلبستگان داخلی آن به واردات ۲ جمع کردن بسات اپیدمی سوداگری و مفت خوری ها با مالیات ۳ مانند کشورهای قوی الزام استفاده از بارکد بصورت فراگیر برای اشراف در نظارت و قاچاق هر نوع کالایی ۴ فراموش کردن اداره امور بصورت مدیریت جزیره ایی و فله ایی که باعث بی مسولیتی فرد در آن امور و خسارت به بخشی دیگر مملکت شده ۴ نظارت و کوتاه کردن دست بانک ها در سرمایه گذاری ووو-----
تا قانون درست درمانی هم براش نباشه در اجرا دچار مسایل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
انتظار اقتصادی از رئیس جمهور منتخب ، فرمول برابری طلا و ریال را اعلام کند تا مردم شاهد آب رفتن پول خود نباشند مثلا پانصدهزارتومان برابر یک گرم طلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
چه سوالیه عزیزان..؟؟

اینکه
شما رسانه ها هم ، مثل همیشه با نقشی مثبت و پر تلاش ،
بازو به بازوی دولت منتخب و مردمی ،
" همه با هم "
و برای خدا
حواسمون به کارمون.. و تمام زوایا ی ریز.. اما مهم ، و مسئولیت انسانی آن.. ، نکته به نکته جمع باشه..!!!!
و به این رسالت واقعی ،
یعنی ساختن و شکوه و بالندگی (همه جانبه ) وطن عزیزمون ، بدرستی عمل کنیم


دوستتون داریم
همه روزای زندگیتون مبارک و شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
ما مردم بندگان خدا هستیم، برای بندگان خدا کار کند نه خود مردم و توجه آنها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
افراد سالخورده ی بدون بیمه بیمه شوند باعث شرمندگی ست که سر چهارراها وسطلهای زباله دنبال روزی هستن
آخرین اخبار