سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت دهه کرامت برگزار شد؛

جشن بندگی پسران خارجی مقیم ایران در حرم مطهر رضوی

به همت اداره امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در دهه کرامت، جشن‌ عبادت و بندگی ۱۵۰پسر خارجی مقیم ایران در جوار حرم امام رضا(ع) برپا شد.

 

 

 





به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، به مناسبت دهه کرامت و به همت اداره امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، مراسم جشن بندگی ۱۵۰ پسر تازه مکلف خارجی مقیم ایران از کشور‌های مختلف عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و هندوستان  با عنوان «جوانه‌های امید» در صحن غدیر برپا شد تا آنان ورود به سن تکلیف خود را در کنار امام مهربانی‌ها جشن بگیرند و بهار بندگی خود را از جوار امام رئوف آغاز کنند.

پسران تازه مکلف سربند‌های سبز رنگ منقش به نام مبارک امام رضا (ع) را به پیشانی بستند و با فاصله کنار هم نشستند. این مراسم با قرائت آیات روح‌بخش قرآن و خواندن صلوات خاصه امام رضا (ع) آغاز می‌شود.


بیشتر بخوانید


 

در حاشیه این آیین معنوی امیر حسین خاوری یکی از پسران تازه مکلف از کشور افغانستان می‌گوید: از این که توفیق پیدا کردم در این مراسم حضور داشته باشم بسیار خوشحالم چرا که حضور در این بارگاه مقدس و خاطره‌ای که از آن به‌جا می‌ماند توجه ما را به انجام تکالیف واجب بیشتر می‌کند.

او می‌افزاید: از امام رضا (ع) می‌خواهم من را در مسیر بندگی خداوند قرار دهد تا دچار گمراهی و انحراف نشوم.

سجاد کاظمی دیگر نوجوان تازه مکلف شده از کشور افغانستان نیز درباره این برنامه می‌گوید: برپایی اینگونه برنامه‌ها در حرم مطهر رضوی علاوه بر اینکه زمینه توجه ما به احکام الهی را فراهم می‌سازد، خاطره‌ای خوش و به یادماندنی نیز برایمان به یادگار می‌گذارد.

انتهای پیام//ف.ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.