سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت مکانیزه دانه روغنی کلزا از مزارع مهاباد آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: برداشت مکانیزه دانه روغنی کلزا از سطح ۲۰ هکتار از مزارع آبی قابل برداشت این محصول در سطح شهرستان آغاز شده است.

جعفر ایمانیان مدیر جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: برداشت محصول کلزا به صورت مکانیزه با استفاده از کمباین از امروز در سطح مزارع شروع شده و تا نیمه دوم تیر ماه به پایان می‌رسد که پیش بینی می‌شود امسال در مجموع ۶۵ تا ۷۰ تن کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در سطح شهرستان برداشت شود.

ایمانیان افزود: کشت کلزا باید دارای آب مورد اطمینان بوده و در اواخرماه شهریور تا دهم مهرماه کشت آن انجام می‌گیرد که امسال به دلیل پراکندگی کشت و عدم تامین حداقل دو نوبت آب در زمان کشت و کمبود بارش و وجود خشکسالی در سال زراعی ۱۴۰۰ -۱۳۹۹ مشکل کشاورزان را در امر کشت این محصول مهم مضاعف نموده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: کلزا از گیاهان دانه‌روغنی مهم در مناطق معتدل بوده و دارای طیف نسبتاً وسیعی از سازگاری اقلیمی است که تامین روغن مورد نیاز کشور و جلوگیری از خروج ارز، تامین علوفه مورد نیاز دام و طیور و تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه از اهداف توسعه کشت دانه‌های روغنی بویژه کلزا است.

او تصریح کرد: کشت دانه روغنی کلزا در تناوب با گندم موجب تقویت خاک و پایداری تولید گندم در کشور می‌شود و ترویج آن طی سال‌های اخیر تدبیری از سوی مسوولان برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی بوده است.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.