سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لندرور جدید با سوخت هیدروژنی +تصاویر

شرکت خودروسازی انگلیسی Land Rover در حال توسعه جدیدترین خودروی لندرور دیفندر خود است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خودرو‌های شاسی بلند و آفرود طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارند و افراد هزینه‌های هنگفتی را جهت تهیه این نوع اتومبیل‌ها پرداخت می‌کنند. لندرور‌ها خودرو‌های خاصی هستند که با طراحی منحصر به فرد و زیبا و همچنین امکانات جدید و فوق العاده‌ای که دارند در سال‌های اخیر مورد توجه علاقه‌مندان به ماشین قرار گرفته‌اند. شرکت‌‌های مختلفی نیز در سراسر جهان در رقابت با یکدیگر در حال تولید محصولات متنوع با آپشن‌های گوناگون هستند تا آن‌ها را در اختیار کاربران قرار داده و جایگاه بهتری در بازار‌های جهانی برای خود مهیا کنند.

به نقل از وبسایت autoexpress؛ شرکت خودروسازی بریتانیایی Land Rover (وابسته به کمپانی جگوار) اخیراً تایید کرده است که نمونه اولیه خودروی دیفندر را به سلول سوختی هیدروژنی ابداعی جدیدی مجهز می‌کند و قرار است برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ و در جاده‌های انگلستان به حرکت دربیابد. در واقع این اولین نمونه لندرور دیفندر خواهد بود که با موتور هیدروژنی و میزان انتشار صفر کربن عرضه خواهد شد.

این پروژه که «زئوس» نامیده می‌شود، در واقع بخشی از استراتژی Reagagine لندرور است که هدف آن دستیابی به میزان انتشار خالص کربن با معیار صفر در تمام زنجیره‌های تامین، تولید و محصولات JLR تا سال ۲۰۳۹ است. این پروژه نیز برای نخستین بار با نمونه اولیه خودروی Land Rover Defender FCEV و برای موتور‌های آفرود و دوربرد در نظر گرفته خواهد شد که اکنون برنامه تحقیق و توسعه آن توسط شرکت سازنده، به مراحل نهایی نزدیک شده است.

بخش Rival Ineos خودروسازی لندرور اخیراً تایید کرده است که یک نسخه هیدروژنی از خودروی Grenadier را در دست توسعه دارد که با الهام از سبک Defender قدیمی، قصد دارد جای خالی Defender جدید را پر کند. این طرح با امضای توافق نامه همکاری با خودروسازی Hyundai محقق شده است که سلول سوختی Nexo SUV را تولید می‌کند.

رالف کلاگ، رئیس سلول‌های هیدروژنی و سوختی جگوار لندرور، در این خصوص می‌گوید: «ما می‌دانیم که هیدروژن در پیشرانه‌های ترکیبی آینده، در کنار وسایل نقلیه برقی مبتنی بر باتری، نقش مهمی را در کل صنعت حمل و نقل ایفا خواهند کرد. در واقع این یک راه حل دوم برای به صفر رساندن انتشار کربن و الزامات خاص خودرو‌های کلاس جهانی جگوار لندرور است».

به هر حال، چشم بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو‌های شاسی بلند و آفرود به تولید محصول جدید شرکت لندرور است تا با ورود آن به چرخه محصولات خودرویی جهان تحولی نو در زمینه صنعت حمل و نقل ایجاد شود.


بیشتر بخوانید


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.