نسل جدید تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ با سری J300 و تحول در طراحی معرفی شد

مدل ۲۰۲۲ لندکروزر با چراغ‌های کوچک و ظاهری شبیه به شاسی‌بلند‌های پهن‌پیکر آمریکایی تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  تویوتا لندکروزر بعد از جیپ (ویلیس) و لندرور، باسابقه‌ترین شاسی‌بلند جهان محسوب می‌شود و این برندها از پیشگامان ساخت خودرو برای رانندگی در مسیرهای سخت هستند و امکان طبیعت‌گردی و کاربری نظامی را فراهم کردند و امروزه مدل‌های متنوع با امکانات رفاهی و ایمنی متنوع دارند. به نقل از motor1؛ مدل ۲۰۲۲ لندکروزر ابتدا در روسیه و کشورهای عرب منطقه خلیج فارس عرضه می‌شود. این محصول وارد بازار آمریکا نیز خواهد شد؛ اما با توجه به سوابق تجاری و استانداردهای اجباری اروپا، احتمالا به قاره سبز صادر نمی‌شود. در اروپا، پرادو با نام لندکروزر حضور دارد.

ویژگی های تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲

لندکروزر جدید سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۶٫۷ ثانیه فراهم می‌کند که برای یک شاسی‌بلند لوکس و پهن‌پیکر، رضایت‌بخش است. مهم‌ترین تحول در نسل جدید لندکروزر به پیشرانه مربوط است. مدل ۲۰۲۲ فاقد موتور پرمصرف ۵٫۷ لیتری خواهد بود تا از نمونه توئین توربوشارژ ۳٫۵ لیتر V6 استفاده کند. این نسخه قدرت ۴۱۰ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند که نسبت به مدل V8، حدود ۳۰ اسب بخار قوی‌تر است. نمایشگر میانی در دو مدل با اندازه‌های ۹ اینچ و ۱۲٫۳ اینچ عرضه می‌شود.

لندکروز جدید

در نمای پشت، حالت تخت و مکعبی بدنه برای لندکروزر ۲۰۲۲ تأکید شده است. درپوش صندوق دارای تورفتگی خواهد بود و چراغ‌های عقب نسبت به مدل‌های قبلی، باریک‌تر خواهند شد. مدل استاندارد ۲۳۰ میلی‌متر از سطح زمین فاصله دارد و می‌تواند شیب صعودی ۳۲ درجه و شیب نزولی ۲۶٫۵ درجه را طی کند.

حال باید منتظر این بود که مدل ۲۰۲۲ لندکروزر با چراغ‌های کوچک و ظاهری شبیه به شاسی‌بلندهای پهن‌پیکر آمریکایی با کد J300، که جایگزین سری J200 می‌شود چقدر با اقبال کاربران رو به رو خواهد شد و چه جایگاهی را در بازار جهانی به دست می آورد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.