سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل و تجهیز پایگاه ملی معدن نمک چهرآباد زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از تکمیل و تجهیز معدن نمک چهرآباد زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: برای حضور دائمی کارشناسان حفاظت و مرمت در معدن چهرآباد، نسبت به تکمیل و تجهیز و راه اندازی مرکز در محوطه پایگاه ملی معدن نمک چهرآباد اقدام می ­شود و با تکمیل آن، طی چند هفته گروهی مجرب از کارشناسان حفاظت و مرمت در این محوطه مستقر خواهند شد و متناسب با شرایط بافت و نیاز‌های مردم، به گردشگران خدمت رسانی خواهد کرد.

او افزود: ایجاد اتاقک نگهبانی محوطه به منظور ایجاد دید مطلوب‌تر حفاظتی توسط پرسنل یگان به آثار محوطه، از دیگر اقدامات اصولی انجام شده محسوب می‌شود.

او گفت: اقدامات و پیگیری ­های لازم برای فعالیت گردشگری معدن چهرآباد در جریان است و موضوع تبدیل این معدن به سایت موزه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی زنجان و دانشگاه بوخوم آلمان در دستور کار قرار دارد.

ارجمند افزود: گردشگری عامل تبادل پیام صلح و مودت بین ملت‌ها است و از طریق آن مردم ضمن آشنایی با جوامع و آداب و رسوم گوناگون، فرهنگ کشور خود را به نقاط دیگر دنیا منتقل می‌کنند در حوزه گردشگری پروژه‌های بسیار ارزشمندی در این منطقه در حال اجراست که تلاش می‌کنیم تا در اسرع وقت به بهره‌برداری برسند و به‌طور قطع با استمرار این برنامه چهرآباد نقش پررنگی در گردشگری زنجان و استان ایفا خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان ادامه داد: از مهم‌ترین ویژگی‌های این اثر می‌توان به قدمت تاریخی بهره‌برداری از آن و محیط طبیعی بکر آن اشاره کرد که امکان تبدیل به فضا‌های منحصربه‌فرد جذب گردشگر داخلی و خارجی را دارد. 

معدن نمک چهرآباد زنجان تنها محوطه باستانی شناخته‌شده در ایران است که مدارک قابل‌توجهی از استخراج نمک از دوران پیش و پس از اسلام را دارد و در فهرست آثار ملی با قدمت عصر آهن تا ساسانی به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.