سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهاسازی بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی ملی در فارس/تلاش دادگستری برای دستگیری شهردار سابق صدرا

رئیس کل دادگستری استان فارس از آزادسازی ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم موسوی در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته قضاییه با اشاره به انتخابات رئیس کل دادگستری فارس همچنین با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای دستگیری شهردار اسبق صدرا به کار گرفته‌ایم، گفت: طی تحقیقات انجام شده احتمالا این متهم در ترکیه حضور دارد، لذا برای دستگیری و بازگرداندن او از طریق پلیس اینترپل در حال رایزنی هستیم.

موسوی با بیان اینکه اکثر اعضای شورای شهر صدرا بازداشت هستند، اظهار کرد: دستگاه قضایی در کل و دادگستری استان فارس، به تبع سیاست‌های کلان، نسبت به مفسدین هیچگونه گذشت و اغماضی نخواهد داشت.

او با بیان اینکه عمده بازداشتی‌ها در مورد اعضای شورا‌های شهر در استان فارس مربوط به شهر صدرا بوده است، افزود: هم‌اینک در ارتباط با شورای شهرستان‌های فارس و سازمان همیاری شهرداری‌ها در شیراز ۴ نفر، جهرم ۱۸ نفر، مرودشت ۳۳ نفر، صدرا ۲۶ نفر، لارستان یک نفر، زرقان سه نفر و آباده ۱۰ نفر در بازداشت به سر می‌برند.

موسوی اظهار داشت: استان فارس از حیث تعداد رای‌دهنده از استان‌های پیشتاز در کشور است و انتخابات سالم و پرشوری برگزار شد به گونه‌ای که در برخی از شهر‌ها بیش از ۹۴ درصد مشارکت کردند. 

او با بیان اینکه یکی از دلایل امنیت انتخابات برگزاری ۵۰۰ جلسه پیشگیری از تخلفات بود که از بهمن سال گذشته شروع شد ثمره این برگزاری انتخابات در آرامش بود گفت: در مجموع ۲۰ پرونده جرائم انتخاباتی تشکیل شد و به ۱۱۰ نفر تذکر داده شد که پرونده‌ها در حال رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین افزود: در انتخابات امسال علیه ماموران دولت پرونده تشکیل نشد یعنی از امکانات دولتی در انتخابات استفاده نشد.

او درباره کاهش اطاله دادرسی در استان فارس بیان کرد: عمده پرونده‌ها کمتر از ۳ ماه تعیین تکلیف می‌شوند و امروز اطاله دادرسی در استان فارس به آن شکل وجود ندارد به گونه‌ای که متوسط رسیدگی کشور ۱۰۲ روز است، اما در استان فارس ۸۹ روز است که از متوسط کشوری کمتر است همچنین در استان همه شعب ما زیر ۲۰۰ پرونده دارند که یعنی اطاله دادرسی کم شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه سال گذشته ۲۰۰ زندانی از طریق الکترونیک کنترل شدند که امسال تلاش داریم که این رقم ۲ برابر شود، عنوان کرد: دادرسی‌های الکترونیک در استان فارس برای بررسی پرونده تعدادی از زندانیان انجام شد و استان فارس رتبه اول و دوم کشور را داشته است. در صدد توسعه الکترونیک با مراجعین هم هستیم که پارسال ۱۳۷ مورد انجام شد، اما امسال به صورت جدی‌تر در دستور کار است. همچنین ۹۸ درصد ابلاغات نیز به صورت الکترونیکی است.

موسوی با بیان اینکه ۲۳ هزار پرونده در کل استان داریم که نسبت به جمعیت و وسعت استان فارس کم است، عنوان کرد: ۷۰۰ فقره پرونده در دادگاه‌های تجدیدنظر داریم که نشان از رسیدگی سریع به پرونده‌ها است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه در دوران کرونا هیچ زندانی که مشکل کرونا داشته باشد، نداشتیم، افزود: ۲۲ هزار زندانی در دوران کرونا در استان فارس مرخصی رفتند.

اک با اشاره به برخورد با متصرفان اراضی ملی بیان کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی استان فارس آزاد شد که باید همه متحد باشند در این زمینه کمک کنند. باغ شهری اگر غیرمجاز ایجاد شده باید با آن‌ها برخورد شود.

موسوی همچنین با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی از موارد مورد اهتمام دادگستری بوده است گفت: در ابتدای کرونا با احیای کارخانه‌ها به همت دادگستری مشکلات تولید ماسک و الکل برطرف شد همچنین ۱۷۵ کارگاه و شرکت در سال گذشته با ورود دادگستری احیا شد.  

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه پرونده‌های معوق در استان فارس به کمترین اندازه ممکن رسیده است، افزود: سند تحول قضایی نیز در استان فارس مورد توجه قرار گرفت و ثمره این سند جلب رضایت و تحقق عدالت است که انتهای سند ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

او همچنین درباره روند صلح و سازش در استان فارس بیان کرد: از هر ۱۰۰ پرونده ۴۰ فقره منجر به صلح و سازش شده است که در این زمینه استان فارس رتبه ۵ دارد و در پارسال نیز ۶۱ فقره پرونده قتل عمد منجر به سازش شد و  امسال ۲۶ فقره منجر به سازش شده است.  

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.