سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عشق به وطن مرز نمی شناسد

روایت پزشک اهل سربیشه که با وجود گذراندن تحصیلات تخصصی خود در آلمان و زندگی در این کشور اما همچنان از یاد هم وطن خود برای خدمت رسانی لحظه ای غافل نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اسدالله یاوری در خانه های  یکی از کوچه‌های سربیشه به دنیا می‌آید و پس از گذاراندن تحصیلات در سربیشه و بیرجند راهی آلمان می‌شود.

او گفت: ۶۵ سال قبل تک و تنها به آلمان آمدم تا ادامه تحصیل دهم.

در رشته دیالیز بیمارای کلیوی و پیوند فوق تخصص می‌گیرد و به کمک سایر پزشکان ایرانی ساکن آلمان بنیاد خیریه تاسیس می‌کند وکمک های پزشکی زیادی را روانه ایران می کند.

اسد الله یاوری بعنوان مدیرعامل انجمن همکاری پزشکی ایران و آلمان به اکثر بیمارستان های شهر‌های مختلف ایران از جمله اصفهان و مشهد کرمان و بیرجند مجهزترین دستگاه های پزشکی را فرستاد .

آصفی راد یک پزشک فعال در مجتمع درمانی سربیشه گفت : حدود ۲۰ سال قبل مجتمع درمانی در سربیشه احداث کرد وسایل مانیتورینگ و سونوگرافی در سطح استان هم نداشتیم و برای استفاده به مشهد منتقل شد.

او افزود : در سالیان اخیر این پزشک با راه اندازی بنیاد خیریه یاوری در ۴ سرفصل بیماران صعب العلاج، کمک به اشتغال ، کمک به دانش آموزان بی بضاعت و کمک به مسائل فرهنگی و آموزشی سعی در کمک به مردمان زادگاهش کرد.

دکتر یاوری هرچند سالیان طولانیست به دور از وطن زندگی می‌کند، اما یک لحظه از یاد وطن و مردمانش غافل نبوده است

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.