سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنده‌گیری ۳۵ حلقه مار توسط آتش نشانان سنندجی

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: تا کنون ۳۵ حلقه انواع مار در نقاط مختلف سطح شهر زنده‌گیری و در دامان طبیعت رهاسازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، صالح زندی معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اظهار کرد: شهروندان با مشاهده ماردر محل زندگی یا کار خود به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده و خود از صید آن بپرهیزند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج عنوان کرد: هرساله با گرم‌تر شدن هوا شاهد ورود مار‌ها به داخل شهر و حضور آن در منازل مسکونی شهروندان هستیم.

زندی گفت: با شروع فصل بهار و تابستان و حضور بیشتر شهروندان در دامان طبیعت معمولاً مار‌ها به داخل خودرو‌ها راه یافته و از این طریق به داخل شهر و پارکینگ منازل راه پیدا خواهند کرد.

او اظهار داشت: مار‌ها به دلیل سمی بودن خطرناک بوده و حضور در مناطق شهری و منازل موجب ترس و وحشت شهروندان شده و همین علت باعث شده بسیاری از شهروندان با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و درخواست کمک می‌کنند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج تصریح کرد: آتش نشانان نیز پس از دریافت گزارش بلافاصله به محل اعزام شده و ضمن دعوت افراد به آرامش با پوشش مخصوص و دستگاه مارگیر اقدام به صید مار می‌کنند.

زندی اعلام کرد: در همین راستا از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۵ حلقه انواع مار در نقاط مختلف سطح شهر زنده‌گیری و در دامان طبیعت رهاسازی شده است.

او از شهروندان درخواست نمود: با رویت مار و حیوانات موذی ابتدا و در اولین مرحله با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و در گام بعد بدون هیچ گونه اقدامی از محل فاصله بگیرند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج توصیه کرد: از پارک خودرو‌ها در دشت‌هایی که پوشش گیاهی بلند داشته خودداری نموده و قبل از اسکان، محل را بازرسی نموده تا از انتقال مار به داخل خودروی خود و انتقال آن به داخل شهرپیشگیری شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.