سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی پنتاگون از قدرت گیری دوباره طالبان در آمریکا

مقامات وزارت دفاع آمریکا می‌گویند پس از خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان طالبان مجدد قدرت را در دست خواهند گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: بعد از خروج نیرو‌های آمریکایی از خاک افغانستان، نهایتا تا دو سال آینده گروه طالبان در این کشور احیا می‌شود و قدرت را در دست می‌گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: قدرت گیری دوباره طالبان در افغانستان می‌تواند مخالف منافع و امنیت ملی آمریکا در این کشور باشد.

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش و از کهنه سربازان جنگ افغانستان نیز در این باره گفت: اگر اختلافات در دولت افغانستان افزایش یابد و یا اینکه اختلافات داخلی به هر دلیلی پس از خروج نیرو‌های خارجی تشدید شود ممکن است قدرت گیری طالبان هم تسریع شود، ولی در یک نگاه کلی نیرو‌های طالبان دو سال زمان لازم دارند تا نیرو‌های خود را مانند قبل احیا کنند.

میلی افزود: پس از خروج نیرو‌های نظامی خارجی از افغانستان جمع آوری اطلاعات در زمینه فعالیت گروه‌های افراطی از جمله طالبان در این کشور برای آمریکا بسیار دشوار خواهد بود.

مقامات وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) هم تاکید کردند با خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از افغانستان اشراف اطلاعاتی این کشور بر فعالیت گروه هایی چون طالبان کاهش می‌یابد، ولی به منظور حفظ این موقعیت آمریکا در نظر دارد اقداماتی امنیتی – نظارتی را از جمله استقرار هواپیما‌های نظارتی در کشور‌های همسایه در دستور کار خود قرار دهد.

آستین در ادامه اظهار کرد: این به معنای ادامه اهداف آمریکا برای حفاظت از منافع واشنگتن در خاورمیانه است. این بار آمریکا قصد دارد از پایگاه‌هایی دورتر این ماموریت را در خاک افغانستان عملی کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.