سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید خلیل‌زاد بر خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، بر پایبندی آمریکا به خروج نظامیانش از افغانستان تا یازدهم ماه سپتامبر آینده تاکید کرد.

به گزارش  حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، زلمای خلیل زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: دولت افغانستان و گروه طالبان باید پیش از تکمیل خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، به توافق صلح دست پیدا کنند.

خلیل زاد افزود: نیرو‌های ما افغانستان را ترک خواهند کرد، اما آمریکا این کشور را رها نخواهد کرد و به حمایت از نیرو‌های امنیتی افغانستان ادامه خواهد داد و حمایت اقتصادی از دولت خواهد داشت. این تعهد فقط از سوی ما نیست، بلکه همچنین از سوی متحدان ما است. آنچه افغانستان به آن نیاز دارد، آن است که پیش از خروج نیرو‌های ما، تلاش‌های همزمان برای دستیابی به توافق بین دولت و طالبان صورت گیرد. مشکل افغانستان، راه حل نظامی ندارد.

وی با تمجید از نقش قطر در مذاکرات افغانستان، خاطر نشان کرد: توافقنامه دوحه بین واشنگتن و گروه طالبان، راه را بر روی دو طرف درگیر در افغانستان باز کرد تا در مذاکرات صلح با کمک قطر شرکت کنند. در دوحه بود که آمریکا و طالبان به توافق رسیدند و ما قدردان نقش قطر هستیم. قطر به دو طرف برای مذاکره کمک می‌کند و امیدواریم این مذاکرات، با سرعت بیشتری پیگیری شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.