سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاوره حقوقی با گروه وکلای آریا دادیار

در قوانین و مقررات ما تعریف درست و کاملی از جایگاه چک، سفته و برات مشخص نشده است، به همین دلیل اغلب افراد با صادر نمودن چک های مدت دار و یا ارائه چک برای تضمین، از آن به جای سفته استفاده می نمایند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در قوانین و مقررات ما تعریف درست و کاملی از جایگاه چک، سفته و برات مشخص نشده است. به همین دلیل اغلب افراد با صادر نمودن چک های مدت دار و یا ارائه چک برای تضمین، از آن به جای سفته استفاده می نمایند. در واقع چک هایی صادر می گردد که به دلایل مختلف مانند تضمین می باشد و قرار بر پرداخت آن نیست.

برای وصول مطالبات شما بهتر است با یک وکیل مجرب پایه یک دادگستری حرفه ای صحبت کنید تا بتوانند براحتی کار شما را انجام بدهند،

در اکثر مواقع چک ها به این دلایل صادر می گردند و کسی قصد اجرایی کردن ان را ندارد اما بعد ها بر سر اختلافات احتمالی به وجود امده به اجرا گذاشته می شود و طرح دعوا شکل می گیرد. در میان این اسناد تجاری چک به دلیل رواج و محبوبیت بیشتر و ویژگی های مناسبی که در برابر سفته و برات دارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در قوانین تنظیم شده برای چک نگاه قانونگذار آن بیشتر از دارنده چک بر روی صادر کننده چک می باشد. به همین دلیل است که قوانین مربوط به چک طوری تنظیم گشته است که فرض بر عدم توانایی صادر کننده چک می باشد. و همین امر باعث به وجود آمدن مشکلات بسیار زیادی در جتمعه اقتصادی گشته است.  در سال 1382 اصلاحیه ای برای قانون چک تنظیم گردید به طوری که قانون گذار پذیرفت هرآنچه در عرف بازار حاکم می باشد در قوانین مربوط به چک اضافه گردد. در گذشته دسته چک برای این منظور توسط بانکها برای افراد صادر می شد تا به این وسیله پول خود را در بانکها نگه دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مشاوره حقوقی چک را مطالعه نمایید.

امروزه چک یک سند ارزان اما با ارزش ضمانت بالا می باشد در حالی که سفته یک سند گران با ضمانت اجرای پایین است. همین امر موجب شده تا بیشتر مردن از چک به جای سفته استفاده نمایند. البته امروزه اغلب شرکت ها و سازمان ها بابت ضمانت کار از کارمندان خود سفته دریافت می نمایند. مشکل دیگری که سفته در برابر چک دارد این است که نمی توان برای ثبت آن اقدامی نمود و مهمتر از همه اینکه آدرس صادر کننده چک در بانک موجود می باشد اما در سفته وجود ندارد بنابراین اگر سفته دست به دست بچرخد دیگر شاید نتوان صادر کننده آن را پیدا نمود.

وکیل وصول مطالبات دانش و تجربه لازم در زمینه وصول مطالبات مختلف اعم از برات، چک، سفته، خسارت های بیمه ای و … را دارا می باشد. یک وکیل پایه یک دادگستری در زمینه وصول مطالبات می تواند کمک زیادی در این امر به شما نماید. یک ی از رایج ترین و مهم ترین پرونده های وصول مطالبات، چک بلامحل می باشد که به صورت حقوقی و کیفری پیگیری می شود. در صورتی که شرایط چک حقوقی را داشته باشد تنها فرد محکوم به پرداخت مبلغ مورد تعهد است اما در صورتی که شرایط چک کیفری را داشته باشد جزای زندان و حبس نیز برای آن فرد در نظر گرفته می شود.

برای کسب اطلاعات دقیق تر و کامل تر از مشاور حقوقی گروه وکلای آریا دادیار ما کمک بگیرید. کافیست که با ما تماس حاصل نمایید و از مشاوره تخصصی گروه وکلای آریا دادیار ariadadyar.com استفاده نمایید.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.