سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید حمایتی دام از عشایر خراسان رضوی آغاز شد

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت:خرید حمایتی دام از عشایر به دلیل شرایط ناشی از خشکسالی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد نبوی فرد مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: با توجه به خشکسالی بی سابقه امسال و کاهش شدید علوفه مرتعی برای تعلیف دام‌های سبک به منظور حمایت از جامعه عشایری که ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور معادل سالانه ۲۰۰ هزار تن را تولید می‌کنند مقرر شد یک میلیون راس از دام‌های مازاد عشایر کشور توسط شرکت پشتیبانی امور دام ایران با نرخ هر کیلو به طور متوسط ۴۵هزار تومان و به اضافه تحویل سه کیلو جوی دولتی برای هر کیلوگرم وزن زنده دام تحویل خریداری شود.

او افزود: با پیگیری‌های این اداره کل سهمیه ۱۰۰ هزار راس دام از عشایر خراسان رضوی در این قالب کسب شد که خرید این تعداد دام از امروز آغاز می‌شود و تا اتمام خرید این تعداد رأس دام ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید



مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی همچنین به کاهش شدید حجم بارندگی امسال اشاره کرد و ادامه داد: فقر شدید مراتع از نظر علوفه، مشکلات فراوانی را برای دامداران عشایری فعال در سطح این استان ایجاد کرده است.

هفت هزار و ۱۴۵ خانوار عشایری در خراسان رضوی با در اختیار داشتن ۹۹۵ هزار واحد دام، سالانه ۳۰ هزار تن محصولات دامی تولید و روانه بازار می‌کنند.

 

انتهای پیام// د.ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.