سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جذب بیش از ۳ هزار همیار طبیعت به منظور حفاظت از منابع طبیعی خوزستان

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی خوزستان از جذب ۳ هزار و ۷۰۰ همیار طبیعت به منظور حفاظت از منابع طبیعی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد علی کلی رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی خوزستان گفت: بیش از ٨٠ درصد جمعیت کشور را عرصه‌های منابع طبیعی شامل جنگل، مرتع و بیابان در برگرفته است و از سوی دیگر بیش از یک میلیون خانوار بطور مستقیم، از این منابع خدادادی بهره برداری میکنند.

او افزود: از همین رو سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری به علت پراکندگی و وسعت زیاد عرصه‌های مرتعی، جنگلی و بیابانی به تنهایی قادر به حفظ و احیای منابع طبیعی نیست و این امر مستلزم مشارکت مردم، نهاد‌های دولتی و غیر دولتی است.

کلی بیان کرد: به همین منظور طرحی برای حفاظت از این منابع در نظر گرفته شده و در این طرح دوستداران منابع طبیعی (شاغل و غیر شاغل) به طور داوطلبانه و به قصد خدمت به منابع طبیعی کشور، سازماندهی می‌شوند تا بر اساس دستور العمل‌ها و آموزش‌های لازم در قالب همیار طبیعت دانش آموز، همیار طبیعت مروج و همیار طبیعت محافظ بطور افتخاری در حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و امر فرهنگ سازی همکاری نمایند.

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی خوزستان اظهار داشت: به همین منظور اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان به جذب همیاران طبیعت به تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ همیار نموده است که کارت‌های همیار این اعضاء تهیه گردیده و در اختیار آن‌ها قرار داده شده است. همچنین نسبت به تهیه ٥٠٠ دست لباس (جلیقه همیار طبیعت) جهت ملبس نمودن همیاران طبیعت محافظ در سطح استان اقدام نموده است.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.