سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جدال میان واتس‌اپ و دولت انگلیس بر سر رمزگذاری شدت گرفت

با توجه به تغییرات صورت گرفته در واتساپ، وزیر کشور انگلیس از این شرکت خواسته درباره تصمیمش تجدید نظر کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ویل کاتکارت رئیس واتساپ به تلگراف اعلام کرد: که این سرویس برای به چالش کشیدن هرگونه تقاضا در رابطه با شکستن سیستم‌هایی که خواندن پیام‌های بین مجرمان را برای سرویس‌های امنیتی غیرممکن می‌کند، آماده خواهد بود.

واتساپ و شرکت مادر آن فیسبوک تحت فشار‌های فزاینده‌ای برای رمزگذاری سرتاسری قرار دارند، که وزارت کشور ادعا کرده است "یک خطر غیر قابل قبول برای امنیت کاربران و جامعه" است. در همین راستا پریتی پتل وزیر کشور انگلیس از این شرکت خواسته درباره تصمیمش تجدید نظر کند. از سوی دیگر برخی کارشناسان درباره‌ طرح واتساپ در خصوص پیام‌هایی که پس از ارسال ناپدید می‌شوند، اظهار نگرانی کرده‌اند.

کاتکارت در ادامه گفت: "هیچ کس به ما دستور نداده است که رمزگذاری را به پایان برسانیم و اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم، می‌توانیم آن را به چالش بکشیم. این در حالی است که واتس اپ گفت که یک کمپین تبلیغاتی تلویزیونی و رادیویی را در انگلستان راه اندازی می‌کند که عملکرد مناسب قابلیت رمزگذاری سر تا سر پیام‌ها را تبلیغ کند. کاتکارت گفت: "مهمترین تهدیدی که مردم نگران آن هستند، از دست رفتن اطلاعات شخصی و سرقت اطلاعات شخصی آن‌ها است. "

"ما شاهد حملات فزاینده‌ای از جانب برخی از دولت‌های سراسر جهان علیه امنیتی هستیم که رمزگذاری سر تا سر فراهم می‌کند و ما فکر می‌کنیم که واقعاً مهم است که مردم درک کنند چه چیزی در معرض خطر است، و مردم می‌توانند حریم خصوصی مورد نظر خود را به چالش بکشند. "

سو استفاده احتمالی از کودکان بدون درنظر گرفتن رمزگذاری

این شبکه اجتماعی ادعا می‌کند بدون در نظر گرفتن رمزگذاری، صدها هزار گزارش درباره موارد احتمالی سوءاستفاده از کودکان را برای مقامات ارسال می‌کند که بسیار بیشتر از گزارش‌های ارسال پیام‌رسان‌های رقیب است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.