به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا منتجب با اشاره به اینکه پروژه شتابدهی یکی از سرویسهای پلتفرم کسب و کار ستاپ است، گفت: این پروژه با هدف جذب بازارهای بالقوه استارتاپهای کشور تشکیل شده است. وی ادامه داد: تعامل با استارتاپها اگر چه در بدو امر دشوار و کم بازده به نظر میرسد، اما برخلاف آن اگر از یکصد شرکت استارتاپی ۱۰ مورد هم به بلوغ کامل برسند ترافیک بالایی برای پست ایجاد و از طرف دیگر میتوانند به فعالیتهای پستی کمک کنند.
غلامرضا منتجب درباره ضرورت اجرای این طرح، تصریح کرد: در شرایط کنونی شرکت ملی پست بسیار بزرگ است و چابکی شرکتهای استارتاپی را ندارد، به همین دلیل همکاری در این بخش کمک کننده بوده، چرا که شرکت ملی پست دولتی است و بحث قوانین و مقررات به عنوان محدودیتها وجود دارد.
مدیر پروژه سرویس شتابدهی شرکت ملی پست با اشاره به بازنگری این طرح در سال جاری با توجه به بازخوردهای کسب شده، اظهار کرد: در این راستا ابتدا با مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری مذاکره تا از دغدغه شناسایی استارتاپ ها، رها شویم. منتجب با بیان اینکه در یکسال گذشته تعداد ۲۰ قرارداد با شرکتهای که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت میکنند امضا شد افزود: با توجه به محروم ماندن بعضی شرکتها بدلیل عدم فعالیت در بخش تجارت الکترونیک از این همکاری ها، در سال جاری با ایجاد تغییراتی، هدف گذاری مبنی بر این شد که به سمت دعوت از استارتاپها برای همکاری در تمام بخشهای پلتفرم ستاپ برویم. برای نمونه به تازگی با یک مرکز نوآوری که در حوزه مالی فعال هستند مذاکره تا از خدمات آنها استفاده کنیم و آنها هم بخشی از پلتفرم ستاپ را که مربوط به حوزه مالی است پوشش دهند.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی میتوانیم در تمام بخشهای پلتفرم طرح ستاپ برای همکاری با استارتاپها استفاده کنیم، اظهار کرد: پیشتر رویکرد سنتی پست همکاری در بحث مرسوله بوده و در حال حاضر به دنبال تغییر این رویکرد هستیم.
منتجب افزود: یکی از چالشهای که با آن روبرو بودیم این بود که شرکتهای استارتاپی میگفتند شرکت ملی پست بزرگ است و ممکن است این همکاری به نفع آنها نباشد، به همین دلیل نشستهای چهارشنبههای استارتاپی را ترتیب دادیم تا ادبیات دو طرف به هم نزدیک شود.
مدیر پروژه سرویس شتابدهی شرکت ملی پست با اشاره به اینکه خیلی از استارتاپهایی که برای همکاری با پست وارد قرارداد میشوند لزوما نیازها و خلأهای کسب و کار پست را پوشش نمیدهند عنوان کرد: در این راستا شرکت ملی پست راه اندازی مرکز نوآوری پست را با همکاری پارک علم و فناوری وزارت ارتباطات و معاونت فناوری ریاست جمهوری در دست اقدام قرار داده است تا با هدف توسعه خدمات و زیرساختهای پستی استارتاپهایی که پیشنهاد قابل قبولی در این حوزه را دارا هستند، جذب شوند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/