سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخابات هم دردی از چاپخانه های خراسان رضوی دوا نکرد!

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی گفت: با توجه به شیوع کرونا و کم شدن حجم تبلیغات میدانی نامزدهای انتخاباتی، بازار چاپخانه های خراسان رضوی بی رونق‌تر از سال‌های پیش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی مغانی رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی گفت: تبلیغات نامزد‌ها و چاپ بنر‌ها و پوستر‌های انتخاباتی نسبت به دوره‌های پیشین انتخابات بسیار کاهش یافته بطوری‌که این دوره از انتخابات نیز نتوانست بازار چاپخانه‌های خراسان رضوی را رونق بخشد.

او افزود: سفارش‌های گرفته شده برای چاپ تبلیغات انتخاباتی، امسال به کمتر یک سی‌ام دوره‌های پیشین انتخابات کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی ادامه داد: با این حال تقاضای نامزد‌های انتخابات شورای شهر مشهد برای چاپ پوستر‌ها و بنر‌های تبلیغاتی بیشتر از تقاضای ستاد‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری است.

مغانی بیان کرد: حجم اصلی تبلیغات نامزد‌ها در این دوره انتخابات به عرصه فضای مجازی منتقل شده، زیرا تبلیغات محیطی کاهش و فعالان انتخاباتی بسیار کمتر از دوره‌های پیشین سراغ چاپخانه‌ها آمده‌اند.


بیشتر بخوانید


او همچنین به افزایش هزینه‌های چاپ اشاره و تصریح کرد: قیمت کاغذ و اقلام چاپی طی یک سال گذشته روند صعودی داشته بطوری‌که از ۶ ماه پیش تاکنون قیمت هر بند ۵۰۰ گرمی کاغذ از ۲۰۰ هزار تومان به ۷۰۰ هزار تومان، قیمت هر کیلوگرم مرکب از ۸۰ هزار تومان به ۱۸۰ هزار تومان و نیز اجرت کار چاپ با توجه به افزایش نرخ دستمزد کارگران افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی تأکید کرد: در برابر افزایش قیمت تمام شده اقلام چاپی، سفارشات چاپ به دلایل متعدد از جمله رشد فناوری و کاهش توان اقتصادی مردم روند کاهشی داشته به طوری‌که چاپخانه‌ها که قبلا دستکم دو نوبت در روز کار می‌کردند اکنون در یک نوبت کار می‌کنند و بسیاری از آن‌ها ناگزیر به تعدیل نیروی انسانی شده اند.

مغانی اظهار کرد: قطع برق در چند هفته اخیر نیز مزید بر علت شده و ۸۰ واحد چاپ مستقر در شهرک صنعتی چاپ حوالی مشهد سه روز در هفته از ساعت هشت تا ۱۶ با قطع برق مواجه هستند و این واحد‌ها ناگزیر در این ساعات تعطیل هستند.

۳۰۰ چاپخانه و ۸۰۴ ناشر در خراسان رضوی فعالیت دارند و این استان بعد از تهران و قم از نظر فعالیت حوزه نشر رتبه سوم را در ایران دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام//ف.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.