سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باغ تاریخی آسیاب قدیمی بندفریمان در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: باغ تاریخی آسیاب قدیمی بند فریمان به شماره ۲۷۴ در فهرست آثار واجد ارزش ملی ایران ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت : بند تاریخی فریمان در فاصله ۹ کیلومتری غرب شهر فریمان قراردارد، درفاصله ۲۵۰ متری نرسیده به سازه اصلی سد و در سمت راست مسیر، فضایی مشجر و محصور قراردارد که به باغ آسیاب قدیمی معروف است.

او افزود: «بررسی کلی شواهد معماری و گفته‌های افراد آگاه وبررسی‌های تصاویر هوایی نشان می‌دهد که در حدود سال‌های ۱۳۱۵ قبل از ساخت باغ ، یک آسیاب قدیمی در محل وجود داشته و پس از حضور معماران آلمانی در فریمان، این آسیاب باز طراحی شده وبا احداث منبع آب موجود، به‌صورت موثرتر به فعالیت خود ادامه داده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: در این دوره با طراحی وساخت این باغ، محل مناسبی برای تفرج اهالی به وجودآمده و ساختمان سنگی موجود نیز برای اقامت افراد در باغ ساخته شده است.مالکیت این اثر خصوصی و در تملک کارخانه قند فریمان است.

انتهای پیام//م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.