سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مرحله دوم تزریق واکسن کرونا با ورود محموله جدید به چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله دوم تزریق واکسن به افرادی که دوز اول را دریافت کردند با ورود محموله جدید واکسن به استان به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ درصد از افراد بالای ۷۰ سال در استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند اظهار داشت: مرحله دوم تزریق واکسن به افرادی که دز اول را دریافت کردند با ورود محموله جدید واکسن به استان به زودی آغاز می‌شود.

او افزود: در حال حاضر نزدیک به سه هزار دوز واکسن در استان وجود دارد که افراد گروه سنی تعیین‌شده که واکسن دریافت نکرده‌اند می‌توانند همچنان برای تزریق به مراکز درمانی مراجعه کنند.


بیشتر بخوانید


جزایری به تبلیغ نادرست اثرات واکسن در جذب اشیای فلزی به بدن افراد اشاره و اضافه کرد: این موضوع هیچ‌گونه پایه علمی ندارد و جوسازی در این مورد باعث شد تا مراکز بهداشتی با افت مراجعه‌کننده برای دریافت واکسن مواجه شوند.

او با بیان اینکه کمیته‌ای با حضور پنج متخصص پزشکی به منظور بررسی عوارض واکسن در استان تشکیل شده است، یادآور شد: تمامی عوارض عمومی و خاص ناشی از واکسن در چهارمحال و بختیاری شناسایی و ثبت شده و تاکنون ۱۲ مورد فوت بعد از دریافت واکسن در استان گزارش شده است که با بررسی‌های انجام شده هیچ‌کدام از موارد فوت ارتباطی با عوارض واکسن نداشته و به کهولت سن باز می‌گردد.

جزایری در مورد تاخیر در تزریق دوز دوم واکسن در استان نیز گفت: ورود واکسن روسی به کشور با مشکلاتی مواجه شد، اما با رایزنی‌های انجام شده محموله جدید واکسن شنبه شب در اختیار مراکز استانی قرار خواهد گرفت و روند تزریق دوباره آغاز می‌شود.

او در مورد واکسن تزریقی ویژه بیماران خاص و گروه‌های سنی فاز دوم نیز افزود: با اعلام نظر کمیته علمی مشورتی فاصله تزریق ۲ دوز واکسن می‌تواند از ۲۸ تا ۹۰ روز در نظر گرفته شود که با ورود واکسن به استان نوبت دوم نزریق برای این افراد نیز از سر گرفته می‌شود.

جزایری در ادامه به تمهیدات لازم برای معرفی نیرو‌های بهداشتی برای حضور در جمع اعضای شعب اخذ رای در استان اشاره و اضافه کرد: ضوابط مربوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه انتخابات از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است و به زودی برای اجرای این ضوابط در ستاد انتخابات استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.