رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده اند و یا حتی این بیماری را پشت سر گذاشته اند، ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد هشدار داد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده اند و یا حتی این بیماری را پشت سر گذاشته اند، ضروری است.

او با اعلام اینکه افرادی که به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند به طور طبیعی با آنتی بادی تولید شده در بدن، نسبت به ابتلای مجدد به این بیماری ایمن و مقاوم هستند اضافه کرد: درصد ابتلای مجدد افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند در شش ماه اولِ گذر از بیماری، نسبت به افرادی که تا به حال بیماری کووید۱۹ را تجربه نکرده بسیار پایین است، اما به منزله این نیست که به طور قطعی نسبت به بیماری ایمن هستند و براساس تحقیقات ابتلای مجدد در برخی موارد وجود داشته است.


بیشتر بخوانید


شیرانی با اشاره به رفتار‌های غیرقابل پیش بینی این ویروس منحوس گفت: حتی ممکن است در مواردی، افراد در ابتلای مجدد به بیماری کرونا با حال وخیم‌تر و بدتر درگیر این ویروس نامنحوس شوند.

او با بیان اینکه همچنان درمان اختصاصی برای این بیماری وجود ندارد افزود: شدیداً توصیه می‌شود افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده اند و یا حتی این بیماری را پشت سر گذاشته اند، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

شیرانی ادامه داد: زندگی هنوز به حالت عادی بازنگشته است و هر گونه سهل انگاری و غفلت در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تهدیدی برای سلامتی خواهد بود.

او یادآور شد: برای بازگشت زندگی به حالت عادی، باید ایمنی دسته جمعی نسبت به ویروس کرونا در جامعه ایجاد شود که مستلزم مقاوم شدن دو سوم جمعیت کشور یا از طریق تزریق واکسن و یا تولید آنتی بادی ناشی از ابتلا به بیماری در افراد می‌باشد، که این مهم هنوز در کشور محقق نشده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار