سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش روز جهانی صنایع‌دستی در کرمان برگزار می‌شود

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی کرمان از برگزاری همایش روز جهانی صنایع‌دستی طی ۲۳ خرداد جاری در محل اتاق بازرگانی کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه همایش روز جهانی صنایع‌دستی با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی، ۲۳ خرداد جاری در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار می‌شود، گفت: در این همایش از اساتید، فعالان و پیشکسوتان صنایع‌دستی استان قدردانی می‌شود.

او افزود: این استان دارای ۷۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی است که در ۱۰۰ رشته مختلف و زیرمجموعه‌های این رشته‌ها مشغول به فعالیت هستند.

فعالی تصریح کرد: با توجه به اهمیت صنایع‌دستی در حوزه اشتغال و جذب گردشگر، یکی از اولویت‌های اصلی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان توسعه و حمایت از صنایع‌دستی و هنرمندان این حوزه است.

او بیان داشت: این همایش با همکاری کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان برگزار می‌شود.

فعالی به افتتاح نمایشگاه تخصصی پته کهن کرمان همزمان با همایش روز جهانی صنایع‌دستی خبر داد و افزود: این نمایشگاه با شعار دوستی با طبیعت از ۲۳ خرداد جاری به مدت یک هفته در محل مرکز نوآوری و شتابدهی تگ واقع در خیابان شهید کامیاب برپا می‌شود.

او تصریح کرد: در این نمایشگاه، برگزاری انواع ورک‌شاپ‌ها و وبینار‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی، فروش و نمایش آثار هنرمندان صنایع‌دستی را نیز خواهیم داشت.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.