سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی عنوان کرد؛

حرکت گونه های حیات وحش به سمت روستاها به دلیل خشکسالی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: خشکسالی و کاهش علوفه در مراتع موجب حرکت وحوش و جانوران به سوی روستاها شده و نگرانی‌های فراوان ایجاد کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: خشکسالی و پیامدهای ناشی از آن، تأمین آب و علوفه حیات وحش این استان را با مشکل مواجه ساخته است.

او افزود: کاهش علوفه در مراتع نیز موجب گرایش وحوش و جانوران به سوی روستاها شده و نگرانی‌های فراوان ایجاد کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی  ادامه داد: در این راستا پیگیریها و اقدامات بسیار برای عبور از شرایط بحرانی انجام شده و آبرسانی، تعمیر آبشخورها و دیگر اقدامات در این زمینه در حال انجام است.

همتی بیان کرد: مردم در صورت مشاهده وحوش در روستاها و مناطق نزدیک عرصه های زیستی علاوه بر حفظ خونسردی مراتب را به ادارات محیط زیست اعلام کنند.

او با قدردانی از مردم استان که در تامین آب و علوفه وحوش همکاری داشته‌اند تصریح کرد: دست مهربان شهروندان در تأمین نیازمندیهای حیات وحش را به گرمی می‌فشاریم و امیدواریم این دوران سخت و بی‌سابقه خشکسالی را با همیاری آنان سپری کنیم.

مساحت زیستگاه‌های این استان نیز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است. خراسان رضوی دارای ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

انتهای پیام//م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
حیات وحشمون رو حفظ کنیم
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
سلام حرکت شبانه خرس‌ها به علت خشکسالی درسیو ند فارس به باغات ودرختان میوه خسارات جبران ناپذیری وارد کرده. از مسئولین محیط زیست خواهشمندیم اقدامات لازم را انجام دهند. ممنون
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
خدا بهشون رحم کنه