سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته انتخاباتی شوراها؛

تایید صلاحیت‌های دقیقه ۹۰/ ستاد انتخاباتی داوطلب رد صلاحیت شده!/ از شعارهای جذاب تا مسابقات اینستاگرامی

انتخابات ۱۴۰۰ در راه است و این میان نامزدها در تلاش هستند تا بالاخره بر کرسی شورا‌ بنشینند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، انتخابات ۱۴۰۰ در حال نزدیک شدن است و همه ما به عنوان یک ایرانی وظیفه داریم تا با مطالعه و جمع آوری اطلاعات فرد مورد نظر را برای راهیابی به شوراها  همراهی کنیم. 

انتخابات در شرایط کرونایی امسال هم حال و هوای خود را دارد و هر کدام از کاندیداها برای معرفی خود از روش هایی خاصی استفاده می کنند. به هر حال آنچه که مهم است تلاش برای برگزاری با شکوه انتخابات است .

با متخلفان انتخاباتی برخورد می شود

قاضی اکبر پرندوار دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده با اشاره به اهمیت انتخابات در کشور و ضرورت خدمت رسانی به آحاد جامعه گفت: عمل خالص بهترین رویکرد برای خدمت در جامعه است.

پرندوار افزود: سخنرانی کاندیدای شورای شهر باتوجه به شرایط کرونایی و همچنین شناخت مردم از کاندیدای شورای شهر و پیشگیری از تخلفات ممنوع است و با خاطیان به شدت برخورد می‌شود.

او ادامه داد: فعالیت نامزد‌های انتخاباتی باید در بستر مجازی و با مدیریت صحیح انجام شود.

انتخابات و سرنوشتی که در روز ۲۸ خرداد رقم می‌خورد

انتخاب یکی از گزینه‌هایی است که هر فرد در زندگی خود باید به آن پاسخ دهد، اما نوع پاسخی که می‌دهد و گزینه‌ای که انتخاب می‌کند می‌تواند سرنوشت و آینده او را تحت تاثیر قرار داده و بد یا خوب بودن را رقم بزند، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم در واقع تعیین سرنوشت یک شهر یا روستای محل زندگی است.

برگزاری انتخابات در ۴۵ روستای بخش آبگرم/پخش چهارمین برنامه استانی نامزد‌های انتخابات

فتح خانی، بخشدار آبگرم گفت: ۲۸ خرداد، همزمان با سراسر کشور، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۴۵ روستای بخش آبگرم برگزار می‌شود.

فتح خانی افزود: از جمعیت بالغ بر ۱۸ هزار نفری ۱۰ هزار نفر واجد شرایط حضور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا هستند.

او اضافه کرد: در حوزه انتخابات شورا‌های اسلامی روستا صلاحیت ۲۵۳ نفر از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرستان و استان احراز شده است که از دیروز تبلیغاتشان را آغاز کرده اند.

در سومین روز تبلیغات انتخابات شورا‌های اسلامی در استان همدان حاشیه‌ها پر رنگ‌تر از متن است/ راه اندازی ستاد انتخاباتی در یک روستا

شنیده ها حکایت از آن دارد که بعضی از نامزدها در ملایر جلسات خانگی را برای آقایان و بانوان برگزار می‌کنند و علاوه بر پرداخت مبلغی به میزبان در بسته های پذیرایی مهمانان هم کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومانی می گذارند.

اگر این نوع تبلیغات صحت داشته باشد سوال اینجاست این نامزدها این همه هزینه را برای دستیابی به چه چیزی انجام می دهند؟ آیا وقتی به کرسی نمایندگی در شوراها رسید قصد ندارد چند برابر این هزینه ها را با سوء استفاده از موقعیت خود به دست بیاورد؟ و البته مردم هم هوشیار هستند و به اینگونه افراد که برای رسیدن به کرسی شورای شهر هزینه های زیادی می کنند اعتماد نخواهند کرد . داشتن برنامه ، تخصص و تعهد مهمترین ملاک برای یک داوطلب و نماینده خوب است نه کارت هدیه و وعده های غیرواقعی در تبلیغات!!!

رقابت ۴ هزار و ۸۵۰ داوطلب در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا

صفری مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: نامزد‌های شورا‌های اسلامی شهر و روستا از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۰ خردادماه فعالیت‌های تبلیغاتی خود را آغاز کردند.

او ادامه داد: مجموعا صلاحیت ۵۶۲ داوطلب نامزدهای شورا‌های اسلامی توسط هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر‌های استان زنجان تایید شده است.

کرونا، مهمان ویژه ستادهای انتخاباتی

با گرم تر شدن تنور انتخابات و آغاز مهلت قانونی تبلیغات، دعوت‌نامه‌ها و اطلاعیه‌های افتتاح ستادهای مرکزی و جانبی نامزدهای انتخابات شوراهای شهری و روستایی نیز دست به دست می‌شود.

ویدئوهای منتشر شده از این مراسم‌های اغلب پر زرق و برق نشان می‌دهد که آقایان و خانم‌های نامزد برای کرونا دعوت‌نامه ویژه ارسال ‌کرده‌اند تا بر صدر مجلس‌شان بنشیند.

یعنی دقیقا کسانی که قرار است به پارلمان شهری بروند تا مدافع قانون باشند، از اکنون قانون را پشت گوش انداخته اند.

تاثیر بسزای شرکت در انتخابات در جهت پیشرفت کشور

غلامرضا ابدالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: انتخابات یکی از مصادیق بارز مردم سالاری دینی است و حضور گسترده آحاد مردم با سلیقه‌های مختلف فکری در این پروسه ملی تضمین کننده امنیت و اقتدار کشور است.

 ابدالی بیان کرد: انتخابات برای جمهوری اسلامی ایران و برای همه مردم یک مسئله سرنوشت‌ساز است و حضور در پای صندوق‌های رأی ، تاثیر بسزایی در مسیر پیشرفت کشور و اقتدار ملی دارد.

از سفر زیارتی حجت الاسلام رئیسی تا استعفای اعضای هیئت مؤسس شورای ائتلاف

سید ابراهیم رئیسی که پنج شنبه شب به مشهد سفر کرده بود، سحرگاه جمعه به زیارت امام رضا(ع) رفت و سپس مشهد را به مقصد تهران ترک کرد؛ سفر این نامزد ریاست جمهوری به مشهد صرفاً زیارتی بوده است.

حجت الاسلام سعید آخوندی رئیس ستاد مرکزی حجت الاسلام رئیسی در مشهد خبر دیدار مردمی روز جمعه او در مشهد را رد کرد و گفت: خبری که در فضای مجازی مبنی بر دیدار مردمی رئیسی در روز جمعه ۲۱ خرداد منتشر شده است، واقعیت ندارد.

از شهر بدون تخلف انتخاباتی تا گفت و گوی آنلاین نامزدهای شورای شهر

حجت الاسلام والمسلمین مظفری ،رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد اظهارکرد: انتخابات پیش رو مهم و سرنوشت ساز است و علی رغم تلاش های دشمنان در مایوس کردن مردم از صندوق های رای،  حماسه ای دیگر در تاریخ ایران اسلامی خلق خواهد شد.

او گفت: ستادهای پیشگیری و رسیدگی به تخلفات احتمالی انتخاباتی در استان تشکیل شده و تبلیغات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را رصد می کنند و تاکنون پرونده تخلف انتخاباتی در قم  تشکیل نشده است.

از ائتلاف‌های رنگارنگ تا هزینه‌های آنچنانی نامزدهای انتخابات شورا‌ها

هرچه به انتخابات ۲۸ خرداد نزدیکتر می‌شویم تلاش‌های تلاشگران عرصه تبلیغات انتخاباتی در زمینه ریاست جمهوری، شورا‌های اسلامی شهر و روستا و در برخی از شهر‌ها میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی هم فعالتر می‌شوند.

۲۸ خرداد ماه در استان مرکزی علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی هم برگزار خواهد شد و نامزد‌های این انتخابات مشغول تبلیغات انتخاباتی هستند تا خود را بیشتر به مردم معرفی کنند و شانس انتخاب شدن خود را افزایش دهند.

از دادن بستنی به مردم برای گرفتن رای تا وعده رفع مشکل آب سنندج

 تنها ۶ روز دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا باقی مانده و بازار اخبار و شنیده‌های انتخاباتی در این ایام داغ شده است.

دو روز از زمان شروع تبلیغات شورا‌های اسلامی شهر و روستا گذشته، اما آنچه که ذهن هر شخصی را به خود جلب می‌کند تبلیغات کم است.

با این وجود برخی از نامزدهای هرکدام با ایده‌ای جالب شروع به تبلیغات کردند... یکی از آن‌ها امروز در یکی از شهرک‌های سنندج با توزیع بستنی درصدد جمع آوری رای برای خود بود.

تاکید بر رعایت قانون در فعالیت‌ها و تبلیغات انتخاباتی/ توهین و تخریب در فضای انتخاباتی جرم است

مسعود امامی یگانه فرماندار اردبیل گفت: رعایت قانون به ویژه در تبلیغات میدانی باید مبنای عمل همه ستاد‌های انتخاباتی قرار گرفته و دستورالعمل‌های ابلاغی به دقت رعایت شود.

مسعود امامی یگانه افزود: برگزاری انتخابات در کمال امنیت و سلامت و دقت در انتخاب عوامل اجرایی بی طرف از اولویت‌های هیات اجرایی شهرستان اردبیل است.

او بیان کرد: در شهرستان اردبیل ۲۶۰ داوطلب در چهار شهر اردبیل، هیر، ثمرین و آراللو برای تصاحب ۲۶ کرسی باهم به رقابت می‌پردازند.

فرماندار اردبیل افزود: در ۱۱۲ روستای شهرستان اردبیل نیز ۶۹۷ داوطلب برای تصاحب ۳۵۸ کرسی باهم رقابت می‌کنند.

از تخریب سیمای عمومی شهر با تبلیغات نامناسب تا ممنوعیت انتشار اخبار جعلی در فضای انتخاباتی

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در نماز جمعه این هفته کرمان که در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد،گفت: یک هفته تا حماسه بزرگی که بار دیگر به دست مردم ایران اسلامی رقم خواهد خورد، باقیست و آن انتخابات شورا‌های شهر که منطقه‌ای است و تکلیف شهر‌ها و روستا‌ها را مشخص می‌کند.

او با اعلام اینکه در بحث جمهوری اسلامی هم جمهوریت و هم اسلامیت قابل توجه است، افزود: یکی از صحنه‌هایی که مردم سالاری دینی به معنی واقعی کلمه خود را نشان می‌دهد، در انتخابات است. 

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: آن‌هایی که دوستدار کشور و نظام اسلامی هستند در همه شهر‌ها و روستا‌ها در انتخابات شرکت می‌کنند و تکلیف و مسئولیت اجرایی را در این کشور که حائز اهمیت است مشخص می‌کنند.

از شور و حال انتخاباتی در جای جای گیلان تا توصیه های بهداشتی به طرفداران نامزدهای انتخاباتی

۶ روز به برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ باقی مانده است. ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

۳ هزار و ۵۲۸ شعبه ثابت و سیار أخذ رأی انتخابات شورا‌های شهر و روستا در استان گیلان در نظر گرفته شده است.

از قدرتی که مردم در انتخابات در اختیار دارند تا دولتی که باید جلوی اشتباهات دولت گذشته را بگیرد

 تا برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت ساز ۲۸ خرداد زمان کوتاهی باقی مانده است.

مردم استان چهارمحال و بختیاری حضور حداکثری و پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد را عزت و اقتدارآفرین و مشارکت حداکثری را سبب خنثی شدن راهبرد‌های دشمن و معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.

برگزاری انتخابات باشکوه یکی از راه‌های قوی‌تر شدن کشور/ممنوعیت استفاده اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه از امکانات شهرداری در تبلیغات انتخاباتی

حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمانشاه با اشاره به آمادگی کامل استان برای برگزاری انتخابات گفت : در همین راستا از ماه‌ها پیش مقدمات برگزاری این رویداد در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم به نحو احسن برگزاری انتخابات را در استان داشته باشیم.

او با تاکید بر اینکه مقدمات کار فراهم شده، گفت: مسئولیت برگزاری و اجرای انتخابات با وزارت کشور است، اما در این راستا نیازمند همکاری گسترده تمامی دستگاه‌ها هستیم.

از ادامه نشست‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ در استان سمنان تا نقش اساسی و چشمگیر زنان در ترویج و دعوت به انتخابات

 انتخابات شورای شهر و روستا یکی از مهم‌ترین انتخابات در هر شهر و روستا است که ۴ سال یک بار برگزار شده و مردم هر استان با حضور در صندوق‌های رای وضعیت عمرانی و شهری خودشان را تغییر می‌دهند.

مردم استان سمنان با حضور حداکثری و پرشور خود در انتخابات ۲۸ خرداد بار دگر قرار است همبستگی خود را به همگان نشان داده و با هر یک رای خود، اقتدار و دلبستگی به نظام را نمایان کنند.

آغاز تبلیغات رسمی انتخابات شوراها/ شهر رنگ و بوی انتخابات می دهد

انتخابات شورای شهر و روستا یکی از مهمترین انتخابات در هر شهرو روستا است که ۴ سال یک بار برگزار شده و مردم هر استان با حضور در صندوق‌های رای وضعیت عمرانی و شهری خودشان را تغییر می‌دهند.

مردم استان آذربایجان شرقی با حضور حداکثری و پرشور خود در انتخابات ۲۸ خرداد بار دیگر قرار است همبستگی خود را به همگان نشان داده و با هر یک رای خود اقتدار و دلبستگی به نظام را نمایان کنند.

نامزدهای شورا چگونه تبلیغ کنند؟ از شعارهای جذاب تا مسابقات اینستاگرامی

در دو روز گذشته نامزدهای انتخاباتی علاوه بر نصب پوستر و راه اندازی ستاد و معرفی برنامه ها به روش های جدید تبلیغاتی در فضای مجازی مانند مسابقات اینستاگرامی هم روی آورده اند اما تجمع در فضاهای سرپوشیده همچنان ممنوع است.

علی رئوفی رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: در شهر‌های هرمزگان تجمع ها‌ی انتخاباتی تنها در فضای باز و ورزشگاه‌ها با حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت  و کسب مجوز از ستاد کرونای استان برگزار می‌شود.

از حضور پرشور در انتخابات تا ۱۷هزار رای اولی در خراسان شمالی

حجت الاسلام والمسلمین نوری نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در انتخابات ملاک، رای مردم، قانون و صندوق رای است، گفت: در انتخابات باید اخلاق انتخاباتی هم رعایت شود.

حجت الاسلام و المسلمین نوری افزود: افرادی که در ستاد‌ها برای کار تبلیغاتی ورود پیدا می‌کنند باید اخلاق انتخاباتی را بیشتر رعایت کنند.

صلاحیت سه داوطلب انتخابات شورای اسلامی بروجرد تایید شد

محمد علی گودرزی، رئیس ستاد انتخابات بروجرد گفت: صلاحیت سه داوطلب دیگر از داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر بروجرد که در مراحل قبل رد شده بود، تایید شد.

رئیس ستاد انتخابات بروجرد  افزود: با تایید صلاحیت این تعداد مجموع نامزد‌های این دوره از انتخابات شورا‌های اسلامی بروجرد به ۱۵۳ داوطب رسید.

او اظهار کرد: تاکنون ۲۷ داوطلب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر بروجرد از زمان ثبت نام تاکنون انصراف داده اند.

ایجاد ۶۰ شعبه اخذ رای در نیمروز سیستان و بلوچستان/حضور باشکوه مردم در انتخابات تنها راه برون رفت کشور از مشکلات است

 محمد علی قهرمانی فرماندار نیمروز گفت: ۶۰ شعبه انتخاباتی اخذ رای ثابت در شهرستان نیمروز برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده است.

محمد علی قهرمانی اظهار داشت: در شهرستان نیمروز و شهر ادیمی ۶۰ شعبه انتخاباتی و ۱۲۰ صندوق رأی برای انتخابات آماده شده است.

فرماندار نیمروز با اشاره به اینکه روستاهای این منطقه فاصله زیادی از هم دارند، افزود: تعداد ۱۰۰ صندوق سیار هم برای جمع آوری آرای مردم ساکن در این مناطق اختصاص یافته است.

 

 

از نگاه برخی بساز و بفروش‌ها به صندلی شورا تا نقل های انتخاباتی در فضای مجازی+فیلم

این روز‌ها داوطلبان شورا بیشتر به دنبال تبلیغات چهره به چهره هستند و از هر فرصتی برای معرفی خود استفاده می‌کنند، در حالی که حرف از مطالبه گری شان داغ داغ است.

اما آن چه از گوشه و کنار شهرستان‌های استان به گوش می‌رسد این است که هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، رفت و آمد داوطلبان شورا با مردم و فعالان فضای مجازی بیشتر می‌شود، شنیده شده صاحب یک مغازه در بیرجند پوستر نامزد رد صلاحیت شده را نصب کرده است.

همچنین یک گروه سیاسی خاص در مرکز استان قرار است از سه تا چهار نامزد که در عرصه ساخت و ساز فعالیت دارند، حمایت کند.

طبق شنیده ها، یکی از بانوان داوطلب حضور در شورای اسلامی یکی از شهرستان‌ها به بانوان این شهرستان قول ایجاد اشتغال داده و بر توجه به رعایت حق و حقوق آن‌ها تأکید کرده است.

از پیش‌بینی تمهیدات بهداشتی لازم برای برگزاری انتخابات تا لزوم توجه به سوابق نامزد‌های انتخاباتی

بتول سعیدی‌زاده سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه انسانی فرمانداری ویژه آبادان گفت:برای همه صندوق‌های اخذ رای شهری و روستایی، ناظر مخصوص بهداشتی در نظر گرفته شده و همه دستورالعمل‌های بهداشتی به دقت در روز انتخابات لحاظ خواهند شد ضمن اینکه ماسک مورد نیاز اعضای شعب نیز تامین شده است.

او افزود: فرآیند تهیه مواد اولیه غذا و تغذیه اعضای شعب اخذ رای از هم اکنون توسط ناظران بهداشتی به دقت مورد بررسی قرار دارد و مشکلی در تامین آن نیست.

اعلام اسامی ۴۵۰ نامزد نهایی انتخابات شورای شهر اصفهان

 فرمانداری اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای اسامی ۴۵۰ نامزد انتخابات ششمین دوره شورای شهر را اعلام کرد.
۴۵۰ نامزد انتخاباتی از روز پنجشنبه وارد عرصه انتخابات شورای اسلامی اصفهان شدند تا از بین آنان ۱۳ تن به شورای این شهر راه یابند.

فرمانداری اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نظر به اینکه تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی این شهر ۱۳ نفر است، رأی دهندگان در روز اخذ رأی فقط اسامی تعداد حداکثر ۱۳ نفر را می‌توانند در برگ رأی بنویسند.

از برخورد با متخلفان تبلیغات نامزدهای شورای شهر تا به حد نصاب نرسیدن نامزدهای دو روستا در دیلم

خسرو دهقانی دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: طبق قانون اندازه آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از هر جنسی باشد نباید از  ۷۰ در ۱۰۰ سانتیمتر بیشتر شود.

دهقانی افزود: همچنین چسباندن آثار تبلیغاتی بر روی تیر‌های برق، پست برق و مخابرات، تابلوهای عمومی مانند ادارات، راهنمایی و رانندگی و حتی مکان‌های خصوصی بدون اجازه مالک آن مکان، ممنوع است.

او ادامه داد: در یکی دو روز گذشته موارد معدودی از تخلف در این زمینه‌ها در برخی از شهر‌ها به ویژه بوشهر داشتیم که با هماهنگی مراجع ذیصلاح آثار تبلیغاتی معدوم شدند و به نامزد‌ها هم تذکر داده شد که شاهد چنین تخلفاتی نباشیم.

از رقابت ۶۵۸ نامزد انتخابات شورا‌های شهر و روستا در علی آبادکتول تا ستاد انتخاباتی داوطلب رد صلاحیت شده

جمالی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان علی آباد کتول گفت: تعداد کل نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در شهرستان علی آبادکتول ۶۵۸ نفر هستند.

او ادامه داد: از این تعداد ۸۸ نفر در انتخابات شورا‌های شهر، علی آبادکتول ۴۲ نفر، فاضل آباد ۲۸ نفر، سنگدوین ۱۱ نفر، مزرعه کتول ۷ نفر) برای ۲۲ کرسی شورا، با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

تعیین ۴۹ مکان برای تبلیغات انتخاباتی در مهاباد

خشایار صنعتی رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات مهاباد گفت: ۴۵ مکان مناسب در مناطق مختلف این شهر برای تبلیغ نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر در نظر گرفته شده است.

 صنعتی افزود: شهرداری برای حفظ زیبایی شهر و پیشگیری از نصب اقلام تبلیغاتی در مکان‌های عمومی و دولتی مکان‌هایی را در میدان‌های اصلی و بلوار‌ها برای تبلیغات نامزد‌های انتخابات مشخص کرده است.

او ادامه داد: این اقدام به منظور حفظ زیبایی منظر شهری، برقراری نظم و انضباط در محیط شهری و پیشگیری از نصب اقلام تبلیغاتی روی دیوار، مکان‌های عمومی و دولتی، مبلمان شهری، تابلو‌ها و درختان، انجام شده است.

رقابت بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر برای تصدی کرسی‌های شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان یزد

احمد ترحمی، رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه ۸۴۱ نفر به عنوان داوطلب ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌های استان ثبت نام کرده بودند، گفت: بر اساس آخرین اعلام نتایج هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها و نیز انصراف برخی از داوطلبان انتخابات تا به امروز، در مجموع ۶۲۹ داوطلب برای حضور در شورا‌های اسلامی شهر‌های استان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

او با بیان اینکه داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر برای ۱۳۲ کرسی شورا به رقابت می‌پردازند، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر یزد متشکل از ۱۱ عضو، شورا‌های اسلامی سه شهر حمیدیا، میبد و اردکان متشکل از هفت عضو و سایر شورا‌های اسلامی شهر‌های استان متشکل از پنج عضو هستند.

ادامه بررسی اعتراض‌ها / تایید صلاحیت‌های دقیقه ۹۰

 تعدادی از نامزد‌های انتخابات دوره ششم شورای اسلامی در برخی شهر‌های مازندران در دقایق نود تایید صلاحیت شدند، این افراد که برخی از آن‌ها عضو شورای اسلامی دوره پنجم هستند توسط شورای عالی نظارت کشور تایید صلاحیت شدند و فعالیت‌های تبلیغاتی خود را آغاز کردند.

شنیده‌ها حاکی از تلاش تعدادی دیگری از نامزدهای رد صلاحیت شده شهر و روستا برای احراز صلاحیت و بازگشت به رقابت انتخاباتی است برخی از این افراد کسانی هستند که در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌ها تایید، اما در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها رد صلاحیت شده بودند.

گرم شدن تنور انتخابات در استان فارس / رونق تبلیغات در فضای مجازی

علی عسگر جمشیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز گفت: رسانه‌ها و تشکل‌ها بدون غرض‌ورزی و جهت‌گیری خاص در معرفی کاندیدای اصلح به مردم کمک کنند.

جمشیدی با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک رویداد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که در تمام مراحل زندگی افراد نقش موثر دارد و می‌تواند تحولاتی را در زندگی مردم به وجود آورد، افزود: مشکلاتی همانند کرونا و تبلیغات سوء نباید مانع برگزاری انتخابات شود.

دبیر ستاد انتخابات شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه کمیته امنیتی و اجتماعی این ستاد نظارت کامل بر اجرای دستورالعمل‌ها به ویژه دستورالعمل های بهداشتی دارد، افزود: حدود ۱۷ هزار نفر در برپایی و اجرای انتخابات مشارکت دارند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.