سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

‍ زوج هنرمند تربت حیدریه برنده تسهیلات ۱۰ میلیارد ریالی شدند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تربت حیدریه گفت: زوج هنرمند تربت حیدریه جایزه تسهیلات ۱۰ میلیارد ریالی برنامه تلویزیونی میدون را برنده شدند.

علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: ناهید موذن و محمد حیدری زوج هنرمند و از صنعتگران موفق تربت حیدریه در رشته تولیدات نمدی بعد از گذراندن مراحل اولیه موفق به راهیابی به مسابقه "میدون" شبکه ۳ شدند.

او افزود: این مسابقه یک رقابت تلویزیونی استعدادیابی شغلی است که با هدف مشاوره و حمایت از کسب و کار‌های برتر نوپا، طراحی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه ادامه داد: بعد از حضور این زوج در مسابقه میدون که رویداد نهم این برنامه بود و داوری کسب و کارشان توسط داوران متخصص و فعال در حوزه کسب و کار، جز برگزیدگان برتر و نفر دوم گروه خود، با ۱۴ هزار و ۸۹۳ رای مردمی، ممتاز مرحله نهم شدند و به فینال این مسابقه راه یافتند ودر نهایت تسهیلات ۱۰ میلیارد ریالی این مسابقه را از آن خود کردند این وام برای تبدیل طرح منتخب به کار صنعتی به برگزیده اختصاص داده می‌شود.


محمدی بیان کرد: این زوج که نقش مهمی در احیا نمدمالی سنتی در این شهرستان داشتند با بکارگیری خلاقیت و نوآوری در طرح‌ها و کاربری نمد، سبب حفظ، ترویج و معرفی نمدسنتی متناسب با سلیقه مخاطب امروزی شدند.

او تصریح کرد: ناهید موذن تا کنون جز بانوان کارآفرین موفق شهرستان در حوزه صنایع دستی بوده و سبب ایجاد اشتغال برای حداقل ۳۰ نفر از بانوان شده است و در حال حاضر بعنوان راهبر شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت حیدریه می‌باشدو نزدیک به ۱۵ مددجوی این نهاد در کارگاه ایشان مشغول به کار می‌باشند.


انتهای پیام/ا. غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.