سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح ترخیص فوق العاده خودرو‌های توقیفی در بوشهر آغاز شد

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: طرح ترخیص فوق العاده خودرو‌های توقیفی از ۱۸ خرداد در استان آغاز شده است و دو ماه ادامه دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ حیدر سوسنی فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: در راستای ساماندهی فرآیند ترخیص خودرو‌های توقیفی رسوبی و به منظور جلوگیری از زیان اموال عمومی و انباشت خودرو‌های رسوبی و غیر رسوبی در توقفگاه‌ها، صیانت از اموال مردم و تسهیل در ترخیص. طرح ترخیص خودرو‌هایی که قبل از تاریخ ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۹ توقیف شده‌اند و در پارکینگ نگهداری می‌شوند، از ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، در پلیس راهور استان آغاز شده است.

او افزود: خودرو‌هایی که شامل این طرح می‌شوند، هزینه نگهداری در پارکینگ‌ها برابر تعرفه سال ۱۳۹۴ محاسبه خواهد شد و همچنین امکان پرداخت خلافی به صورت تقسیط وجود دارد و جرائمی که به علت دیرکرد دو برابر شده‌اند، مورد بخشودگی قرار می‌گیرند.

فرمانده انتظامی بوشهر ادامه داد: همچنین در این طرح شرایطی فراهم شده تا متقاضیان بدون گواهینامه رانندگی با معرفی فرد دارای گواهینامه مجاز، بتوانند خودرو را ترخیص کنند.

سوسنی عنوان کرد: برای تسریع و تسهیل ترخیص خودرو‌های توقیفی با بیمه مرکزی برای بخشش جریمه‌های دیرکرد و تقسیط هزینه خرید بیمه‌نامه هماهنگی شده است.


بیشتر بخوانید


او تاکید کرد: مالکان یا نماینده قانونی خودرو‌های توقیفی (زیر سن فرسودگی) که تا قبل از ۲۹ اسفند ۹۹ توقیف و در پارکینگ نگهداری می‌شوند، می‌توانند با همراه داشتن مدارک هویتی و مالکیتی ابتدا به دفاتر پلیس + ۱۰ و در صورت لزوم به یگان توقیف کننده یا اجرائیات پلیس راهور مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: خودرو‌هایی که هیچ گونه سابقه‌‌ای در سامانه شماره گذاری پلیس راهور و یا سامانه پارکینگ ندارند از این خدمات مستثنی هستند و صاحبان خودرو باید به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

سوسنی بیان کرد: با توجه به شرایط ویژه در نظر گرفته شده و فرصت به وجود آمده، واحد‌های ترخیص آماده‌اند تا شهروندان در کوتاه‌ترین زمان بتوانند فرایند ترخیص را طی کنند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.