سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی توجهی به کرونا، کلید غافلگیر شدن/ کاهش میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم

کم شدن توجه مردم به بیماری کرونا و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، زنگ خطری برای شیوع بیشتر این بیماری و آغاز پیک پنجم آن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، برای بررسی وضع رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، سری به یکی از روز بازار‌های شهر بیرجند زدیم.

در این روز بازار، تعداد اندکی از مردم از ماسک استفاده کرده بودند و تعداد زیادی کرونا را فراموش کرده بودند.

تا کسی مبتلا نشود، سختی بیماری را درک نمی کند

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: اگر می‌خواهیم بیماری کرونا ریشه کن شود، باید همه ما دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و به عنوان ساده‌ترین راهکار پیشگیری از شیوع بیماری، از ماسک استفاده کنیم.

او افزود: توجه مردم به بیماری کم شده است و تا زمانی که فردی به کرونا مبتلا نشود، سختی آن را درک نخواهد کرد.

این شهروند بیرجندی عنوان کرد: در بازار‌ها بسیاری از فروشنده‌ها از ماسک استفاده نمی‌کنند و مشتریان آن‌ها نیز مانند آن‌ها عمل می‌کنند و این موضوع نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند.


بیشتر بخوانید


از روز بازار به سطح شهر رفتیم و با کاهش میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم رو به رو شدیم.

دلخوشی به واکسن و بی اعتنایی به کرونا

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی گفت: مردم با بی اعتنایی به شیوع کرونا، دلشان را به واکسن خوش کرده اند و به همین خاطر رعایت دستورالعمل‌ها را فراموش کرده اند.

او افزود: کاهش آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در روز‌های گذشته نیز یکی دیگر از عوامل کم توجهی مردم به این بیماری است.

این شهروند بیرجندی بیان کرد: اگر دوباره غافل شویم، با پیک بعدی کرونا مواجه خواهیم بود که هم برای مردم و هم برای کادر درمان دردسر ساز خواهد شد.

مرگ ۹۰۲ نفر در خراسان جنوبی بر اثر کرونا

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۵۹ هزار و ۲۱۴ تست مولکولی کرونا در استان انجام شده و ۲۱هزار و ۳۵۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

او با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا در استان ۹۰۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند، افزود: تاکنون ۲۰ هزار و ۳۶۵ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

مهدی زاده اظهار کرد: تاکنون ۴۲ هزار و ۷۲۱ نفر در استان واکسن کرونا را در نوبت اول و ۵ هزار و ۸۳۲ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.