سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام آمریکایی: دیدار بایدن و پوتین نتیجه اساسی نخواهد داشت

یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرده که نشست هفته آتی روسای جمهوری آمریکا و روسیه توافقی به همراه نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  یک مقام آمریکایی در مصاحبه با نشریه پولیتیکو اعلام کرد: نشست هفته آینده میان «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» همتای روس او نتیجه ای برای بهبود روابط با مسکو نخواهد داشت.

این مقام آمریکایی با بیان آنکه روابط دوجانبه میان این دو کشور همچنان با تنش همراه خواهد بود، تاکید کرد: «بایدن با هدف تنظیم روابط با مسکو در این دیدار حاضر نخواهد شد، زیرا این امر را مربوط دوره «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا، می‌داند.»

او همچنین اعلام کرد: «اکنون سال ۲۰۰۹ نیست و ما توهمی درباره گسترش همکاری‌های خودمان نداریم. این نشست تنها به عنوان ابزاری برای مدیریت روابط و تنش‌ها خواهد بود.»

مقام دیگری نیز به این نشریه گفت: «این نشست تنها برای ایده‌پردازی و تعیین مفاد روابط میان دو کشور خواهد بود و همچنین مقابله با افزایش تنش‌ها را در اولویت قرار می‌دهد.»

به تازگی «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، در آستانه دیدار سران این کشور و آمریکا برای گفتگوی شفاف میان مسکو و واشنگتن اعلام آمادگی کرد و گفت: درباره اینکه نشست ولادیمیر پوتین و جو بایدن تحول بزرگی به دنبال داشته باشد، در توهم به سر نمی‌بریم یا پیش‌بینی‌های ما در سطح بالا نیست.

او پیشتر هم اعلام کرده بود: بعید به نظر می‌رسد در نشست ماه جاری روسای جمهور آمریکا و روسیه تصمیمات مهم تاریخی اتخاذ شود.

جو بایدن و ولادیمیر پوتین روز ۱۶ ژوئن در شهر «ژنو» سوئیس با یکدیگر دیدار خواهند کرد؛ این اولین دیدار حضوری پوتین و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.