سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح طرح گرمسیری با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس در کرمانشاه

چهار هزار و ۵۰ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی زیرمجموعه طرح گرمسیری در کرمانشاه فردا پنجشنبه ۲۰ خرداد در دهمین هفته پویش هر هفته الف ب_ایران با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور بخشی از شبکه‌های آبیاری دشت‌های گرمسیری استان‌های ایلام و کرمانشاه را در سطح ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار با اعتبار حدود ۵۷۰ میلیارد تومان شامل هزینه‌های سامانه گرمسیری و شبکه‌های آبیاری را به بهره‌برداری می‌رساند.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، اراضی تحت پوشش این بخش طرح گرمسیری شامل ۲ هزار و ۳۷۱ هکتار از اراضی دشت ذهاب جنوبی، هزار و ۲۵۶ هکتار اراضی دشت حومه قراویز، ۴۲۳ هکتار اراضی دشت جگرلوی جنوبی در استان کرمانشاه و بهبود ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی دشت کنجانچم در استان ایلام است.

با بهره‌برداری از این بخش از شبکه‌های آبیاری و زهکشی طرح بزرگ گرمسیری، به‌طور میانگین برای ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

 بهره‌برداری از این طرح بزرگ در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها باعث افزایش تولید سالیانه محصولات کشاورزی به میزان ۷۰ هزار تن انواع گندم، ذرت و صیفی‌جات خواهد شد.

طرح بزرگ سامانه گرمسیری به عنوان بزرگترین طرح عمرانی کشور با ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است که آب رودخانه سیروان در استان کردستان را از طریق تونل نوسود از منطقه ازگله خارج و زمین‌های منطقه را تا دهلران و مهران در استان ایلام آبیاری می‌کند.

با اجرای طرح سامانه گرمسیری حدود ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار استان‌های کرمانشاه و ایلام قرار می‌گیرد که در این طرح ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های دیم شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین به آبی تبدیل می‌شود ضمن اینکه از این میزان، ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب نیز سهم بخش صنعت است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.