سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات اجرایی پروژه بازسازی و ساماندهی راه دسترسی به آبشار پیران

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرپل‌ذهاب از آغاز عملیات اجرایی پروژه بازسازی و ساماندهی راه دسترسی به آبشار پیران خبرداد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مظفر غلامی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرپل‌ذهاب با اشاره به آغاز پروژه بازسازی و ساماندهی راه دسترسی به آبشار پیران، گفت : در زلزله ۷.۳ ریشتری سال ۱۳۹۶ بخش زیادی از این مسیر تخریب و یا به علت ریزش سنگ از کوه مسدود شد.

او گفت : متاسفانه وجود برخی موانع مانع از آن شد تا طی سال‌های اخیر بازسازی این مسیر انجام گیرد و گردشگران هم برای رسیدن به این جاذبه طبیعی زیبا با دشواری‌هایی مواجه بودند.

رئیس میراث فرهنگی سرپلذهاب افزود: در نهایت پارسال با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، حدود دو میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص یافت و با انجام فرآیند‌های اداری واگذاری آن به پیمانکار انجام شد.

او با بیان اینکه اجرای این پروژه طی روز‌های گذشته آغاز شده، افزود: در این مدت از حدود ۱۱۰۰ متر مسیری که باید بازسازی شود حدود ۲۰۰ متر بازسازی و ساماندهی شده و در مابقی ۹۰۰ متر مسیر هم آوار برداری صورت گرفته و طبق برنامه ظرف دو ماه آینده پروژه به اتمام خواهد رسید.

غلامی ادامه داد: باتوجه به اینکه مسیر باقی مانده کاملا تخریب شده، برای همین هرچه پیش می‌رویم، سختی‌های پروژه نیز بیشتر می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی سرپلذهاب گفت: علاوه بر بازسازی این مسیر، روشنایی و نورپردازی آبشار هم در دستور کار قرار گرفته است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.