مدیر گروه امور موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : بزودی چهار قرآن خطی نفیس در کرمانشاه مرمت خواهد شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، اکرم طهماسبی مدیر گروه امور موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به آغاز عملیات مرمت چهار قرآن خطی نفیس در کرمانشاه طی روز‌های آینده، گفت : این چهار قرآن مربوط به بخش خصوصی هستند که به دلیل آسیب دیدگی ناشی از گذشت زمان برنامه مرمت آن‌ها را در دستور کار قرار داده ایم.

او گفت : در استان تعداد زیادی نسخ خطی از جمله نسخ خطی قرآنی داریم که یا در اختیار مردم قرار دارند و یا اینکه در برخی از مساجد شهر از آن‌ها نگهداری می‌شود.

مدیرگروه امور موزه‌ها و اموال منقول استان افزود: به منظور حفظ و نگهداری از این نسخ خطی ارزشمند، هرساله اعتباراتی به استان اختصاص پیدا می‌کند تا بتوانیم کار‌های مرمتی را روی آن‌ها انجام دهیم.

او افزود: بنا به اعتباراتی که اختصاص پیدا می‌کند، تعدادی از این نسخ که مالکان آن‌ها تقاضای مرمتشان را داشته اند، در برنامه مرمتی قرار می‌دهیم.

طهماسبی گفت: سال ۱۳۹۹ هم برای مرمت چهار نسخه خطی توسط بخش خصوصی تقاضا داشتیم که لیست آن‌ها را به تهران ارسال کردیم که با موافقتی که شد، اعتبار مورد نیاز برای آن‌ها تخصیص پیدا کرد.

او با اشاره به تخصیص اعتبارات لازم برای مرمت این چهار نسخه، ادامه داد: یکی از این نسخ مربوط به مسجد روستای قوری قلعه پاوه و سه نسخه دیگر هم مربوط به شهرستان پاوه است.

مدیر گروه امور موزه‌های استان کرمانشاه گفت: ظرف روز‌های آینده پیمانکار این پروژه مشخص خواهد شد و پس از آن قرآن‌ها را به کرمانشاه منتقل خواهیم کرد تا در کارگاه مرمتی موزه بزرگ کرمانشاه مرمت شوند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.