سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزار و ۴۱۹ شعبه اخذ رای برای انتخابات در کردستان تعیین شد

رئیس ستاد انتخابات کردستان گفت: برای برگزاری انتخابات امسال، یک هزار و ۴۱۹ شعبه اخذ رای تعیین شده که ۵۸۴ شعبه آن شهری و ۸۳۵ مورد نیز روستایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدابراهیم زارعی رئیس ستاد انتخابات کردستان با بیان اینکه مراحل انتخابات براساس روز شمار ابلاغی در استان در حال انجام است، اظهار داشت: حدود ۳۰ هزار نفر کار برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا را در کردستان انجام خواهند داد.

او با بیان اینکه ۴۱ هیات اجرایی در ۱۰ فرمانداری و ۲۱ بخشداری در موعد مقرر برای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر و روستا تشکیل شد، اضافه کرد: برای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر یک هزار و ۴۷ داوطلب ثبت‌نام کردند و شورا‌های روستایی هم تمام روستا‌ها به حد نصاب رسید.

رییس ستاد انتخابات کردستان یادآور شد: از ۳۲ شهر استان، شورای اسلامی ۲۵ شهر پنج نفره، ۶ شهر ۷ نفره، یک شهر ۹ نفره و تعداد کرسی‌های اصلی ۱۷۶ کرسی و مجموع کرسی‌های اصلی و علی‌البدل ۲۸۷ مورد است.

زارعی گفت: تعداد کرسی‌های اصلی شورا‌های اسلامی روستایی سه هزار و ۹۹۸ کرسی و مجموع اصلی و علی‌البدل ۶ هزار و ۶۵۴ کرسی است، ضمن اینکه انتخابات در یک هزار و ۳۱۴ روستا برگزار خواهد شد، اما فعلا ۵۱ روستا به حد نصاب نرسیده و امیدواریم این روستا‌ها نیز به حد نصاب برسد.

او با اشاره به اینکه برای یک هزار و ۳۱۴ روستا هفت هزار و ۲۳۰ داوطلب ثبت نام کردند، اظهار داشت: کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در مراحل نهایی است.

رئیس ستاد انتخابات کردستان از دستگاه‌های دولتی خواست امکانات مورد نیاز فرمانداری‌ها و بخش‌داری‌ها در هنگام انتخابات را در اختیار هیات‌های اجرایی قرار دهند و افزود: همه مراحل انتخابات به جز اخذ رای و شمارش آرا در استان به صورت الکترونیکی است.

زارعی با بیان اینکه انتخابات شورا‌های شهر و روستای این دوره فقط در شهر‌های بزرگ کشور به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، ادامه داد: در دوره قبلی، انتخابات شورا‌ها در شهر‌های سنندج و سقز به صورت الکترونیکی برگزار شد، اما این دوره اینگونه نخواهد بود.

او از اعلام آمادگی هیات‌های اجرایی و دستگاه‌های متولی برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم در استان خبر داد و یادآور شد: کسی حق ندارد از امکانات دولتی برای تبلیغ استفاده کند و مدیران نیز اجازه فعالیت در ستاد تبلیغات کاندیدا‌ها را ندارند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.