سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۱۸۰ طرح سرمایه گذاری در خراسان جنوبی شناسایی شد

تاکنون بیش از ۱۸۰ طرح سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی، دامداری و گردشگری شناسایی و به دبیرخانه ستاد توسعه خاوران ارجاع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  تاکنون فرمانداری ها، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی خراسان جنوبی بیش از ۱۸۰ طرح سرمایه‌گذاری را در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی، دامداری و گردشگری شناسایی کرده و به دبیرخانه ستاد توسعه خاوران ارجاع داده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: دبیرخانه ستاد ، این طرح‌ها را برای بررسی کارشناسی و اخذ مجوز‌های قانونی به کمیته‌های شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی ارجاع داده است.

عابدی راه اندازی ستاد توسعه خاوران را از اقدامات بسیار ارزنده و ابتکاری استاندار عنوان کرد و گفت: از ابتدای شکل گیری ستاد در دی ماه ۹۹ تاکنون، ۵۵ طرح اولویت دار سرمایه گذاری در سطح استان شناسایی شده است.

او افزود: از این تعداد برای ۴۰ طرح زمین انتخاب شده و ۳۲ طرح به منظور اخذ استعلامات به کمیته امور زیربنایی ارجاع شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: برابر پیگیری‌هایی که انجام شده، کارگروه امور زیربنایی استان، تاکنون تعداد ۲۲ مجوز بی نام سرمایه گذاری صادر کرده است.

عابدی تهیه و تدوین اطلس سرمایه گذاری استان را یکی از اقدامات بسیار خوب ستاد توسعه خاوران برشمرد و گفت: این سند، کار علمی ارزشمندی است که همه فرصت ها، پتانسیل‌ها و مزیت‌های هر شهرستان، شهر، بخش، دهستان و روستا را به صورت نقطه‌ای در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد.

او با اشاره به تأکید استاندار مبنی بر ارائه برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ توسط همه دستگاه‌های اجرایی، افزود: همه کمیته‌های پنجگانه ذیل ستاد و فرمانداری ها، برنامه زمان بندی ۶ ماهه اول سال را تهیه و به منظور برنامه ریزی و تدوین برنامه‌های توسعه‌ای استان به دبیرخانه ستاد ارسال کرده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: دبیرخانه ستاد، پایگاه اطلاع رسانی ستاد توسعه خاوران را نیز با هدف بارگذاری طرح‌های سرمایه گذاری و اطلاع رسانی درخصوص فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه گذاری راه اندازی کرده است.

عابدی با تأکید بر این که طی همین مدت کوتاه، برای ۹ طرح سرمایه گذاری تفاهم نامه همکاری امضا شده، گفت: طرح‌های استیل کورد، لانولین، پرس mdf، فرو سیلیس، احیای معادن و صنایع نیمه فعال، تولید دولومیت، تولید منیزیت، بسته بندی آب آشامیدنی، فرآوری سنگ‌های معدنی (سنگ بری) با امضای این تفاهم نامه ها، وارد فاز اجرا شده اند.

او افزود: ۱۸ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۵ هزار و ۵۸۰ نفر اشتغالزایی مستقیم از مهمترین آورده‌های این تفاهم نامه‌ها است که فی مابین سرمایه گذار، استاندار و فرمانداران به امضا رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: تنها در طرح احیای معادن و صنایع، تعداد ۲۲۰ واحد معدنی نیمه فعال استان، توسط سرمایه گذار به چرخه تولید برمی گردد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.