سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باید‌ها و نباید‌های انتخاباتی در فضای مجازی/ ورود به حریم خصوصی و تخریب کاندیدا‌ها ممنوع است

نشست هم‌اندیشی جمعی از مسئولان چهارمحال و بختیاری با فعالان فضای مجازی برگزار و بر رعایت قانون و اخلاق در ایام انتخابات و حمایت از کاندیدا‌ها در فضای مجازی تاکید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، در نشست هم اندیشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس پلیس فتا، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، رئیس دفتر سیاسی استانداری و رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.


بیشتر بخوانید


ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در این نشست با تاکید بر رعایت موازین و عدم تخریب اشخاص در فضای مجازی در ایام انتخابات اظهار داشت: در کنار کار در زمینه انتخابات نباید مسئله شیوع ویروس کرونا فراموش شود.

تخریب افراد در فضای مجازی بیشترین نگرانی پلیس فتا

در ادامه مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا استان گفت: بیشترین تخلف انتخاباتی که نگران آن هستیم تخریب افراد در فضای مجازی و ورود به زندگی شخصی و حریم خصوصی آن‌ها است.

او افزود: رویکرد پلیس فتا به هیچ عنوان برخورد سلبی و تند با کانال‌های مجازی نبوده و از اصلی‌ترین برنامه‌های پلیس فتا حمایت از کانال‌ها و پیج‌های مجازی است که در این راستا خواهشمندیم به طور مستمر جلسات هم‌اندیشی برگزار شود تا از نظرات استفاده کنیم.

کسی حق تهدید، ارعاب و یا اعمال فشار برای رای دادن یا ندادن کسی را ندارد

سید محمد موسوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در ادامه گفت: در حال حاضر در کشور اسلامی ایران دموکراسی حاکم است و کسی حق تهدید، ارعاب و یا اعمال فشار برای رای دادن یا ندادن کسی را ندارد.

او افزود: ایجاد اخلال در برگزاری انتخابات در قانون جرم تلقی شده که از مصادیق آن تشویق به عدم حضور در انتخابات یا ارعاب و اعمال فشار بر روی افرادی که قصد حضور دارند است.

موسوی اضافه کرد: از جمله مصادیق دیگر تخلفات انتخاباتی می‌توان به حمایت‌های غیرمستند، تهدید، افترا و تبلیغ موضوعات خلاف واقع اشاره کرد که دستگاه قضایی با جدیت با متخلفان برخورد قانونی خواهد داشت.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.