سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیین بزرگداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد در قم برگزار شد

آیین بزرگداشت شهدای حماسه خونین ۱۵ خرداد امشب در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مراسم بزرگداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد امشب پس از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علی‌ها با حضور اقشارمختلف مردم و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

آیت الله محسن اراکی،عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به خاستگاه قیام ۱۵ خرداد و نقش و جایگاه روحانیّت شیعه در جامعه ایران گفت: در طول ۱۰۰ سال گذشته تاریخ معاصر، روحانیّت مبارز انقلابی به دلیل سیاست‌ها و برنامه‌های ضد اسلامی سلسله قاجار و خاندان پهلوی، توده‌های مردم مسلمان ایران را علیه آن‌ها بسیج کردند.


او قیام امام خمینی (ره) را برای برقراری دین عنوان کرد و گفت: حرکت امام راحل حرکت آزادی بخش بشر از حکومت زور و فریب بود و با انقلاب اسلامی مردم مسلط به سرنوشت خود شدند.


آیت الله اراکی با بیان این که دنیای غرب و نظام سلطه باعث شده است جباران به حکومت برسند، عنوان کرد: شیوه حکمرانی رژیم آمریکا نمونه بارز زبونی و ناتوانی دنیای غرب در برقراری عدالت است چرا که موجب شده اقلیت ۱ درصدی بر ۹۹ درصد از جامعه مسلط شود.


عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نظام سرمایه داری حتی در ظاهر هم به آزادی رسانه‌ها پایبند نیست و نمونه بارز این موضوع برخورد و حذف تصاویر سردار شهید سلیمانی در فضای مجازی است.

آیت الله اراکی گفت: امام حاکمیت خدا بر جامعه را در ایران اسلامی مستقر کرد و امروز به برکت این حرکت الهی نام ایران اسلامی به عنوان سمبل ایستادگی، آزادی و آزادگی و دفاع از حقوق بشر شناخته می شود.


او در ادامه با تاکید بر لزوم حضور و مشارکت گسترده در انتخابات گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رو دشمنان را نا امید می کند و برگ زرین دیگری در تاریخ افتخارات انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.