سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزیزی:

برخی انقلابی حرف می‌زنند، تکنوکراتی عمل می‌کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر حضور حداکثری و انتخاب اصلح در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ گفت: برخی انقلابی حرف می‌زنند، اما تکنوکراتی و لیبرالی عمل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم عزیزی در جمع نمازگزاران شهر لپویی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و با اشاره به درس‌های بزرگی که از مکتب ایشان باقی ماند، اظهار داشت: جاودانگی امام یک دلیل بزرگ داشت و آن نگاه الهی ایشان و دلدادگی اش به مکتب اهل بیت (ع) بود.

او افزود: ویژگی بارز امام استکبار ستیزی و دفاع از مظلومان عالم بود که از ابتدای نهضت بزرگش تا پایان عمر شریفش ادامه یافت چه در مبارزه با نظام ستم شاهی و چه در مقابله با نظام سلطه.

عزیزی اظهار کرد: امام وجدان‌های بیدار را در اقصی نقاط دنیا در مقابله با زورگویان و ستمکاران بسیج کرد و با این کار بزرگ مسیر تاریخ را تغییر داد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس تصریح کرد: امام نوع نگاه ما به هستی، زندگی بشری و دین داری را تغییر داد و در مقام عمل نقش سیاست در دین و دین در سیاست را به خوبی تبیین کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اندیشه سیاسی امام راحل افزود: آن سیاستی که امام مد نظر داشت، سیاست بر مبنای احکام الهی، نبوی و حسینی، نگاه به محرومان، حل مشکلات مردم، نفی همه پلیدی‌ها و مبارزه با استکبار بود نه آن سیاستی که حقه بازی و فریب در آن نهفته است و در رفتار برخی جلوه دارد.

او با اشاره به انتخابات پیش رو نیز بیان کرد: این روز‌ها برای همه ما مهم و تعیین کننده است چراکه سرنوشت خود را می‌خواهیم رقم بزنیم لذا برای این حق باید ارزش قائل شده و با انتخاب اصلح، مسیر رشد و توسعه را فراهم کنیم.

عزیزی حضور حداکثری در انتخابات را خواستار شد و گفت: حضور حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد تضمین کننده امنیت کشور، اهداف امام، تدوام راه شهدا و موجب ناامید کردن دشمن است لذا نباید این حضور را دست کم گرفت.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر حضور حداکثری با انتخاب اصلح و آگاهانه همراه شود، می‌توان به تغییر شرایط امیدوار شد.

عزیزی با بیان اینکه کسی را باید انتخاب کرد که درک درست، منطقی و به روز از مشکلات کشور داشته باشد، افزود: امروز مهم‌ترین مشکلات مردم معیشت و بیکاری است و نباید طوری انتخاب کنیم که فردای پس از انتخابات (کاسه چه کنم) دست بگیریم.

او ادامه داد: امروز برخی باید پاسخگوی مشکلاتی باشند که ناشی از سوء مدیریت آنهاست، اما می‌بینیم که پاسخگو نیستند و حتی در مقام مطالبه گری قرار می‌گیرند و این نتیجه یک انتخاب اشتباه است.

عزیزی داشتن برنامه، ضد فساد بودن، عدالت خواه بودن، عدم وابستگی به بیگانه و شناخت کامل از ظرفیت‌های کشور را از ویژگی‌های یک رییس جمهور اصلح دانست و گفت: کسی را انتخاب کنید که پایبند به منافع ملی باشد و مواضع عزت آفرین را دنبال کند؛ کسی که دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد.

عزیزی با تاکید بر انتخاب آگاهانه در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ افزود: برخی در سخن انقلابی نشان می‌دهند، اما تکنوکرات و لیبرالی عمل می‌کنند در حالی که ما نمی‌توانیم از مشکلات بگوییم و نگاهمان تماما به خارج از کشور و بیگانه باشد.

او در ادامه با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم در تحقق خواسته‌های مردم خاطرنشان کرد: قوانینی، چون جهش مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی، تعالی خانواده، خرید تضمینی محصولات کشاورزی و اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها نمونه‌ای از اقدامات مجلس است که نشان می‌دهد اولویت برای ما حل مشکلات مردم بوده است.

رییس مجمع نمایندگان فارس تصریح کرد: البته باید پذیرفت این قوانین در حوزه اجرا هنوز خود را نشان نداده است لذا تضمین کننده این قانون‌های خوب، دولتی انقلابی و جهادی است.

او با اشاره به وحدت و انسجام مجمع نمایندگان فارس در پیگیری مسائل مهم استان افزود: امروز ۱۸ نماینده استان فارس پروژه‌های مهم و زیرساختی استان همچون آزادراه شیراز اصفهان، چهارراه ریلی، نفت و گاز و پتروشیمی و آب را دنبال می‌کنند؛ پروژه‌هایی که قرار بود سال‌ها پیش به بهره برداری برسد.

رییس مجمع نمایندگان فارس ادامه داد: در بحث انتقال آب سد درودزن به شیراز، تخصیص آب به لپویی نیز دیده شده که مشکل آب این منطقه را نیز حل می‌کند.

عزیزی گفت: انجام طرح‌ها و حل مشکلات کشور و استان در سایه یک دولت انقلابی و کارآمد امکان پذیر است که با انتخاب خوب مردم بر سر کار خواهد آمد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.