سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر امور عشایری استان همدان خبر داد:

استقرار عشایر در ۷۲ سامانه عرفی استان همدان

مدیر امور عشایری استان همدان از استقرار عشایر در ۷۲ سامانه عرفی استان همدان خبر داد و گفت: ۱۲ سامانه متعلق به مناطق عشایری ایلام، کرمانشاه، خوزستان و لرستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین محمدی مدیر امور عشایری استان همدان از استقرار عشایر در ۷۲ سامانه عرفی استان همدان خبر داد و گفت: ۱۲ سامانه متعلق به مناطق عشایری ایلام، کرمانشاه، خوزستان و لرستان است.

اوبا اشاره به اینکه چهار زیست بوم داریم که عشایر در زمان ییلاق و قشلاق در چهار استان ایلام، لرستان، خوزستان و کرمانشاه به این مناطق کوچ می‌کنند ادامه داد: ۷۲ سامانه عرفی عشایر در استان همدان وجود دارد که از این تعداد پنج سامانه عرفی و یک کانون خودجوش مربوط به شهرستان تویسرکان است.

مدیر امور عشایری استان همدان با اشاره به اینکه ۷۲ نقطه سامانه عرفی که داریم از چهار زیست بوم استان لرستان شامل زیست بوم و میان‌بند می‌شود، گفت: عشایر در فصل قشلاق ابتدا وارد استان لرستان به عنوان میان‌بند و پس از یک ماه استقرار، وارد استان همدان می‌شوند.

محمدی با بیان اینکه ۳۷ درصد تولیدات صنایع دستی مربوط به عشایر است، اظهار داشت: عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی بدون هیچ چشم‌داشتی از دولت، حرف اول را می‌زنند.

او افزود: در آیین‌نامه سامانه عشایری ماده ۵ و ۱۳ مصوبه هیئت دولت در سال ۸۴ تاکید کرده ادارات تابعه هر استان و شهرستانی که مرتبط با امور عشایری هستند باید یک بخش از اعتبارات اداره مربوطه را به تامین نیاز‌های عشایر اختصاص دهند.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.