سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرب الاجل استاندار قم برای تعیین تکلیف زمین ۱۳ مجموعه آموزشی

سرمست یک هفته‌ مهلت برای روشن شدن تکلیف ۱۳زمین برای ساخت مجموعه آموزشی در مناطق پرتراکم داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بهرام سرمست ،استاندار قم در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم به شهرداری، شورای شهر و اداره کل آموزش و پرورش یک هفته مهلت داد تا تکلیف ۱۳ زمین برای احداث مجموعه آموزشی در مناطق پرجمعیت را روشن کنند.

او گفت: در جلسه قبل شورای آموزش و پرورش که نزدیک به ۳ ماه پیش برگزار شد، ۱۳ زمین در نواحی پرتراکم جمعیتی برای احداث مجموعه‌های آموزشی مشخص شد و تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها از جمله شهرداری، شورای شهر و آموزش و پرورش باید با همکاری هم زمینه واگذاری این اراضی و احداث مدرسه در آن‌ها را فراهم کنند.

سرمست بخشی نگری و نگاه درون سازمانی را آفت اصلی در حل مشکلات شهری عنوان کرد و گفت: تمامی دستگاه‌ها از جمله شهرداری، علاوه بر توسعه و عمران شهری دارای مسئولیت اجتماعی هم هستند و باید بیش از پیش در ایفای این نقش کوشا باشند.

استاندار قم در ادامه ارائه آموزش‌های مهارتی در آموزشگاه‌ها و مدارس را یکی از نیاز‌های عصر حاضر عنوان کرد و گفت: نظام آموزشی و آموزش و پرورش علاوه بر ارتقای دانش جوانان و نوجوانان باید با مهارت آموزی و آموزش حرفه‌ های گوناگون زمینه رشد و شکوفایی هرچه بیشتر نسل جوان را فراهم کنند. 

سرمست با اشاره به نزدیک شدن فصل تابستان و شروع اوقات فراغت دانش آموزان گفت: سازمان‌ها و نهاد‌های مسئول باید برنامه‌ هدفمندی برای اوقات فراغت دانش آموزان داشته باشند چراکه استفاده بهتر و مناسب‌تر از این اوقات، سال تحصیلی پربارتری برای دانش‌آموزان رقم خواهد زد.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان نیز در این جلسه، کمبود زمین با کاربری آموزشی را یکی از علت‌های اصلی کمبود سرانه فضا‌های آموزشی استان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سرانه آموزشی استان چهار و دو دهم متر مربع و میانگین کشوری پنج و هشت دهم متر مربع است و به لحاظ جایگاه سرانه فضای آموزشی در رده بیست و هفتم کشوری قرار داریم.

پورگلیان با بیان این که در تعامل بین شهرداری، شورای شهر و آموزش و پرورش می‌توان اراضی بیشتری به فضا‌های آموزشی استان اختصاص داد، عنوان کرد: کمبود مدرسه در هر محله و منطقه هزینه‌های زیادی بر خانواده‌ها و همچنین فضای شهری متحمل می‌کند و نارضایتی شهروندان را در پی خواهد داشت.

او با اشاره به این که ۱۳ قطعه زمین در مناطق و نواحی مختلف، از جمله منطقه انسجام، روبروی بوستان علوی و بلوار ۱۵ خرداد برای احداث مدرسه در نظر گرفته شده است، ابراز امیدواری کرد هرچه سریعتر شهرداری و شورای شهر در تعامل با آموزش و پرورش زمینه احداث مدرسه در این اراضی را فراهم کنند.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.