سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم روند نزولی شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تعداد بیماران سرپایی استان در مقایسه با روز‌های اوج موج چهارم کرونا به یک چهارم کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم روند نزولی کرونا در استان، افزود: تعداد بیماران سرپایی استان در مقایسه با روز‌های اوج موج چهارم کرونا به یک چهارم کاهش یافته است.

او گفت: در حالی که در روز‌های اوج موج چهارم کرونا در استان به طور متوسط روزانه تست ۵۰۰ بیمار سرپایی در استان مثبت می‌شد، اما این تعداد در هفته جاری روزانه به ۱۲۵ نفر رسیده است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: همچنین تعداد بیماران بستری با روزانه ۴۰ نفر به یک سوم روز‌های اوج موج چهارم کرونا کاهش یافته است و تعداد مرگ و میر‌های ناشی از این ویروس نیز به یک دوم رسیده است.

او روند نزولی کرونا را شکننده دانست و اضافه کرد: با هرگونه غفلت و عادی‌انگاری این وضعیت متوقف و روند صعودی شیوع کرونا در استان از سر گرفته می‌شود.

شیرانی با بیان اینکه نتیجه هرگونه بی‌توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۲ هفته بعد از آن نمایانگر می‌شود، افزود: تعطیلات نیمه خرداد و احتمال تجمع در ستاد‌های انتخاباتی۲چالش پیش رو است که با رعایت دستورالعمل‌ها می‌توان به راحتی از آن گذر کرد، اما چنانچه در این خصوص همراهی لازم انجام نگیرد احتمال شکل‌گیری موج بعدی کرونا وجود دارد.

او در ادامه از فوت چهار بیمار جدید در این استان خبر داد و گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس از ابتدا تاکنون به یک هزار و ۱۰۲ نفر رسیده است.

شیرانی تعداد بیماران بستری کرونا در استان را ۲۳۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد حال عمومی ۲۴ نفر وخیم است و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.