سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه فهرج:

فهرج تنها یک دارالقران فعال دارد

امام جمعه فهرج گفت: شهرستان محروم فهرج برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی نیاز به توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام رضا آقاملایی امام جمعه فهرج گفت: شهرستان فهرج با داشتن ۷۰ هزار جمعیت و ۱۸۰ روستا و دو بخش نگین کویر و مرکزی تنها یک دارالقران فعال دارد.

امام جمعه فهرج افزود: دوموسسه قرآنی نیز در این شهرستان وجود دارد که به علت نداشتن فضای آموزشی و نیروی کادر لازم و نبود اعتبارات متاسفانه غیرفعال و تعطیل هستند.

او گفت: لازم است مسئولان استانی و کشوری در زمینه تخصیص اعتبارات فرهنگی به این شهرستان توجه ویژه داشته باشند ،باتوجه به علاقه‌ زیاد جوانان این منطقه در زمینه فراگیری علوم قرآنی متاسفانه امکانات مناسبی برای پاسخگویی به نیاز‌های جوانان این منطقه نداریم.

حجت الاسلام  آقاملایی اظهار کرد: در روستا‌های این شهرستان با کمبود روحانی روبرو هستیم، آینده این انقلاب و مردم به قرآن وابسته است باید نگاه ویژه‌ای در زمینه فعالیت‌های قرآنی به مناطق محروم شود.

او در ادامه خواستار مشارکت مسئولان برای توسعه و رونق فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان شد و بیان داشت: در ۱۸۰ روستای محروم این شهرستان تنها ۲۳ روحانی مشغول به فعالیت می‌باشند که نسبت به تعداد روستا‌ها و جمعیت این شهرستان رقم بسیار پایینی است و ضروری است زیر ساخت‌های لازم از جمله احداث خانه عالم  در این شهرستان فراهم شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: قرآن کریم ، امام جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.