سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملیات الحشدالشعبی در اطراف منطقه حمرین در استان دیاله

نیرو‌های الحشدالشعبی عراق در منطقه اطراف حمرین و خانقین در استان دیاله عملیات نظامی پیشگیرانه‌ای علیه عناصر داعش انجام دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه، هدف از این عملیات، تحت تعقیب قرار دادن عناصر گروه تروریستی داعش در این منطقه و جلوگیری از استقرار آن‌ها در آن بود.

یکی از افسران الحشدالشعبی عراق گفت: گروهی از نیرو‌های فرماندهی عملیات الحشدالشعبی عملیات خود را در مناطقی از حمرین و خانقین آغاز شد، زیرا دشمن از آن‌ها به عنوان پناهگاه برای نفوذ علیه لشکر‌های ما استفاده می‌کرد. لشکر‌های ما از شش محور در این عملیات شرکت کردند.

داعش هر از گاهی مراکز استقرار الحشدالشعبی را هدف قرار می‌دهد. عملیات تأمین امنیت این مناطق به انهدام سه مرکز تروریستی و منفجر کردن برخی مواد منفجره منجر شد.

یکی از افسران الحشدالشعبی گفت: عملیات گسترده‌ای برای تحت تعقیب قرار دادن گروه‌های تروریستی به ویژه در منطقه «نفت خانه» انجام شد. این منطقه راهبردی بین کشور عزیز ما و جمهوری اسلامی ایران واقع شده است.

او افزود: هدف از این عملیات، قطع خطوط امدادرسانی داعش در مناطق بین دیاله، کرکوک و صلاح الدین و همچنین تحت تعقیب قرار دادن عناصر داعش برای جلوگیری از حمله به نیرو‌های الحشدالشعبی در این مناطق بود. این عملیات با موفقیت انجام شد و هیچ تلفاتی به دنبال نداشت. سه مرکز استقرار عناصر داعش منهدم و حدود ۵۴ کیلومتر پاکسازی شد.

این عملیات در منطقه گسترده‌ای صورت گرفت که از یک سو در جوار صلاح الدین و کرکوک و از سوی دیگر در منطقه نوار مرزی همجوار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

الحشدالشعبی تقریبا هر روز عملیات پیشگیرانه انجام می‌دهد، زیرا جلوگیری از نفوذ عناصر داعش از جمله مهم‌ترین وظایف عناصر الحشدالشعبی در این منطقه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.