سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله کعبی در اراک:

انتخابات گامی در امتداد مکتب شهید سلیمانی

عضو مجلس خبرگان در جمع کارکنان انتظامی استان مرکزی انتخابات را گامی برای تحول گرایی و نوگرایی ملت ایران در امتداد مکتب شهید سلیمانی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جمع کارکنان انتظامی استان مرکزی گفت:  انتخابات گامی برای تحول گرایی و نوگرایی ملت ایران در امتداد مکتب شهید سلیمانی  وهر برگ رای، کار ویژه اقتدار ملی، امنیت، پیشرفت و کرامت ایران اسلامی و تضمینی برای عزت ملی است.

آیت الله عباس کعبی یکی از برکات انقلاب اسلامی را برگزاری انتخابات و مشارکت مردم در تصمیم گیری‌های نظام سیاسی و اجتماعی برشمرد و انتخابات را گامی برای تحول گرایی و نوگرایی ملت ایران در امتداد مکتب شهید سلیمانی خواند.

او اضافه کرد: انتخابات، گامی برای تحول گرایی و نوگرایی ملت ایران در امتداد مکتب شهید سلیمانی و به عنوان پرفایده‌ترین و کم هزینه‌ترین اقدام در تصمیم گیری‌ها از سوی آحاد جامعه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: هر برگ رای را در اعتبار ملی مهم خواند و تصریح کرد: انتخابات یک حق ملی و وظیفه اجتماعی و سیاسی و یک عملی صالح است.

او ادامه داد: مشارکت هر فرد در انتخابات، کار ویژه اقتدار ملی، امنیت، پیشرفت و کرامت ایران اسلامی و تضمینی برای عزت ملتی است و، چون موشکی بر قلب دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی عمل خواهد کرد.

آیت الله کعبی با تاکید بر مشارکت حداکثری آحاد جامعه در انتخابات، به تبیین ضرورت‌ها در انتخاب اصلح و توجه به شاخصه‌های دینداری، صداقت، امانت داری، مردم مداری کاندید‌های انتخابات پرداخت و از مشارکت حداکثری به عنوان تضمینی در اقتدار ملی یاد کرد.

بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) انحراف جدایی دین از سیاست مطرح شد

او با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) و امام راحل (ره) وگرامیداشت شهدای اسلام و شهدای عرصه نظم و امنیت، به برخی انحرافات به وجود آمده بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) هم اشاره کرد.

عضو شورای نگهبان تصریح کرد: در این نگرش انحرافی، جدایی دین از سیاست مطرح شد و با این دیدگاه بود که جریان ثروت و قدرت در بین خواص و متنفذان سیاسی و تسری آن در بین مردم، باعث دوری مردم از تعالیم اسلامی و توجیه برخی اعمال مغایر با اصول اسلامی از سوی حاکمان شد.

او بیان داشت: امام صادق (ع) مکتب اسلام را زنده کرد و با فعالیت در عرصه‌های مختلفی، چون اخلاق، اعتلای باور‌های دینی، علوم طبیعی، تربیت شاگردانی ممتاز، آموزش‌های معرفتی، بصیرتی و ... احیاء گر نهضت سیدالشهدا و ولایت رسول الله (ص) بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فلسفه وجودی انقلاب اسلامی ایران را برگفته از مکتب امام صادق (ع) دانست و گفت: نهضت امام خمینی (ره) تلفیقی از مکتب امام صادق (ع) و مکتب عاشورای حسینی است.

او گفت: بر مبنای اسلام خواهی، عدالت خواهی و مبارزه با فساد، پیشرفت و پایان عقب ماندگی، نجات از وابستگی و استقلال، حکومتی بر پایه مردم و با تاکید بر عزت، کرامت و احیای هویت ایرانی اسلامی شکل گرفته است.

آیت الله کعبی با اشاره به پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی در دهه پنجم انقلاب اظهار داشت:‌ایران اسلامی بعد از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، توانسته است با پیمودن مسیر رسیدن به تمدن اسلامی، به عنوان یکی از مظاهر عزت و اقتدار در برابر بلوک استکبار جهانی، مقتدرانه ایستادگی کند.

ناجا در امنیت انتخابات و تشویق مردم به مشارکت حداکثری پیشتاز است

عضو شورای خبرگان رهبری با اشاره به نقش تاثیرگذار نیروی انتظامی در برقرار امنیت انتخابات گفت: و برنامه ریزی در برگزاری همایش مشترک بصیرت دینی و انقلابی با حضور نمایندگان ولی فقیه در استان ها، ائمه جمعه سراسر کشور، فرماندهان، روسا و مدیران ناجا تاثیرگذار است.

او ادامه داد: نیروی انتظامی در این قرارگاه، در برنامه ریزی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و بهره گیری از ظرفیت ناجا در این مهم، بسیار ارزنده و تاثیرگذار عمل کرده است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.