سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دروازه دوم صادراتی مرز شلمچه باز نشده، بسته شد

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: با همکاری کنسولگری عراق و مساعدت نیروی قدس دروازه دوم صادراتی شلمچه را باز کردیم ولی متاسفانه این دروازه توسط عراقی‌ها بسته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،حیدری فرماندار ویژه خرمشهر گفت: یکی از مسائل مهمی که در مرز شلمچه وجود دارد ترانزیت کالا است که در این مرز مغفول واقع شده و باید احیاء شود.

او افزود: در مرز شلمچه با دو مسئله مهم روبه رو هستیم یکی مشکلات و ناهماهنگی های داخلی و دیگری ناهماهنگی از سوی طرف عراقی است و این موارد دست به دست هم داده و باعث شده که ما از ظرفیت مرز بین المللی شلمچه استفاده لازم برای تقویت مبادلات تجاری و اقتصاد و معیشت شهرستان خرمشهر بهره‌مند نشویم.

فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای تامین استان خوزستان و شهرستان های آبادان و خرمشهر تمام مسئولیت‌ها به منطقه آزاد اروند محول شد و منطقه آزاد اروند تاکنون  گام‌هایی در راستای  تثبیت مدیریت واحد انجام نداده ضمن اینکه شاهد دوگانگی مدیریتی و اجرای بین قانون سرزمینی اصلی و قانون مناطق آزاد هستیم.

حیدری خاطرنشان کرد: مستقر نبودن گارد گمرک در مرز شلمچه موجب شده که تداخل و ارزیابی‌هایی که باید توسط متخصصان انجام شود توسط مرزبانی انجام  شود و قطعا مشکلاتی را بوجود خواهد آورد.

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: نکته دیگری که در سرعت تبادلات تجاری نقش ایفا کرده بحث ایکس ری کامیونی است ، جانمایی غلط دستگاه ایکس‌ری کامیونی در مرز شلمچه باعث شد که منطقه آزاد نتواند از آن استفاده کند و این امر باعث معطلی زیاد در ورود و خروج کامیون‌ها شود.

حیدری خواستار باز شدن دروازه دوم صادراتی مرز شلمچه شد و گفت: در دو ماه گذشته با همکاری کنسولگری عراق و مساعدت نیروی قدس دروازه دوم صادراتی شلمچه را باز کردیم ولی متاسفانه این دروازه توسط عراقی‌ها بسته شد.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.