سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تب و تاب انتخاباتی در یزد / فضای مجازی مملو از مباحثه‌های انتخاباتی شد

کم‌کم تنور انتخابات شورای شهر در حال داغ شدن است و در جای جای استان یزد صحبت از انتخابات و کاندیدا‌های شرکت کننده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مردم استان یزد در انتخابات امسال سعی دارند در انتخاب خود بیش از گذشته سخت گیر باشند و بهترین فرد را به صورت آگاهانه برای ریاست جمهوری و همچنین شورای اسلامی شهر و روستا برگزینند. 

اما آنان از منتخبان انتظاراتی دارند و می‌خواهند که منتخبان به این انتظارات جامه عمل بپوشانند.

رونق اقتصادی، فراهم کردن زمینه‌های ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان و همچنین عزت و افتخار ملی از مهمترین خواسته‌های مردم است.

برای تحقق این مسائل به مسیری نیاز داریم که در صورت غافل شدن از آن، فرصت انتخاب شایسته را از دست خواهیم داد.

شروع تبلیغات انتخاباتی کاندیدا‌های ریاست جمهوری سبب افزایش تب و تاب انتخاباتی در یزد شده و مباحثه‌های انتخاباتی بخش زیادی از فعالیت‌های فضای مجازی را به خود اختصاص داده‌اند.

فضای انتخاباتی  یزد به سمت شبکه‌های اجتماعی

در حالی که  تنها ۱۷ روز دیگر به برگزاری مهمترین رویداد سیاسی کشور در سال ۱۴۰۰ مانده است، فضای انتخاباتی استان یزد به سمت شبکه‌های اجتماعی و اینترنت کشیده شده است.

با وجودی که انتخابات در این دوره نسبت به ادوار گذشته دیرتر گرم شد، اما کم‌کم تنور انتخابات در حال داغ شدن است و در جای جای شهر صحبت از انتخابات و کاندیدا‌های شرکت کننده است.

علاوه بر اینکه مردم به صورت رودررو اقدام به صحبت در ارتباط با انتخابات می‌کنند، بستر فضای مجازی هم به محیطی در دسترس و بدون محدودیت برای تبلیغات کاندیدا‌ها تبدیل شده و افراد زیادی نسبت به این موضوع اقدام کرده‌اند.

تشکیل کمپین‌های حمایت از کاندیدا‌های انتخاباتی از یک سو بخشی از فضای مجازی را به خود اختصاص داده‌اند و از سوی دیگر گروه‌ها و کانال‌هایی که افراد مختلف تحت عنوان ستاد‌های مردمی کاندیدا‌ها تشکیل داده‌اند به محل‌هایی برای مباحث داغ انتخاباتی تبدیل شده‌اند.

این شور و فضا در حالی به وجود آمده که برخی از صفحات شبکه‌های اجتماعی در استان به ویژه در بستر تلگرام به دنبال تلاش برای عدم مشارکت مردم از یک سو و پایین نشان دادن میزان اقبال مردم به مشارکت از سوی دیگر هستند.

نکته بسیار مهم دیگر در این فضا میزان تبلیغاتی است که در صفحات مختلف در ارتباط با کاندیدا‌های اصلاح‌طلب صورت می‌گیرد و با وجودی که برخی جریان‌ها سعی بر غیررقابتی جلوه دادن فضای انتخابات در کشور هستند، اما تلاش برای معرفی کاندیدا‌های اصلاح طلب که از جمله چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبی کشور به حساب می‌آیند قابل توجه و تامل است.

همراه با تبلیغات انتخاباتی اصلاح‌طلبان، گروه‌های اصول‌گرا هم تلاش بسیاری برای معرفی کاندیدا‌های مدنظر خود دارند و همین موضوع به هرچه داغ‌تر و پرشورتر شدن فضای انتخاباتی منجر شده است.

طراحی پوستر کاندیداها به صورت خودجوش  از سوی مردم

از نکات قابل توجهی که در ارتباط با تبلیغات و فضای انتخاباتی در بستر فضای مجازی استان یزد می‌توان اشاره کرد، طراحی پوستر کاندیدا‌ها به صورت خودجوش  از سوی مردم است.

طراحی و انتشار این پوستر‌ها با توجه به اینکه نسبت به پوستر‌های کاغذی هزینه‌ای به دنبال ندارد و امروزه به نوعی تمام مردم به واسطه در اختیار داشتن شبکه‌های اجتماعی، خود رسانه‌های تاثیر‌گذاری هستند، به حدی زیاد شده که برای هر کاندیدا می‌توان نمونه‌های بسیاری از پوستر‌های انتخاباتی را مشاهده کرد.

قطعا داغ‌تر شدن فضای انتخاباتی در استان یزد به افزایش مشارکت مردمی منجر می‌شود و با توجه به میزان فعالیتی که کاربران فضای مجازی در زمینه انتخابات دارند، به نظر می‌رسد در این دوره هم مشارکت بسیار خوبی را از سوی شهروندان یزدی در انتخابات شاهد باشیم و بار دیگر افتخاری بزرگ در ثبت رکورد میزان مشارکت به نام استان یزد ثبت شود.

جمع آوری آراء مردم با بیش از ۱۹۰۰ شعبه ثابت و سیار اخذ رای در استان یزد

دبیر ستاد انتخابات استان یزد، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۹۱۹ شعبه ثابت و سیار اخذ رای، آرای مردم استان را جمع آوری کنند.

شاه حسینی افزود: در مجموع  هزار و ۲۶۸ شعبه ثابت و سیار شهری و همچنین ۶۵۱ شعبه ثابت و سیار روستایی، برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ی



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.