سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد مطرح کرد؛

مشارکت دانشگاه فردوسی مشهد در طرح توسعه کشاورزی شهری

مهدی یعقوبی گفت: دانشگاه فردوسی مشهد در اجرای قطعات کشاورزی شهری واقع در کشت پارک مشهد با معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد مشارکت علمی و تخصصی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: این طرح در بستر مسیل تاریخی مشارکت دانشگاه فردوسی مشهد در طرح توسعه کشاورزی شهری چهل بازه در فضایی بالغ بر ۲۳ هکتار به عنوان یکی از عرصه‌های سبز تفرجگاهی و آموزشی شهر مشهد، مورد بهره‌برداری قرار گیرد.


او افزود: عملیات ساخت این طرح با اعتباری بالغ بر  هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال از سال گذشته و با هدف ترویج فرهنگ کشاورزی، توسعه کاشت محصولات ارگانیک و ارتقاء مشارکت اجتماعی شهروندان آغاز و تاکنون پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصدی داشته است.


بیشتر بخوانید


معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه حدود ۱ هکتار از فضای این بوستان به کشاورزی شهری اختصاص پیدا کرده است، ادامه داد: پس از مطالعات تخصصی فراوان صورت گرفته در خصوص نحوه واگذاری قطعات کشاورزی شهری به شهروندان، مقرر شد کار راهبری و اجرای کشاورزی شهری در این طرح، توسط دانشگاه فردوسی مشهد صورت گیرد تا از حداکثر توان تخصصی علمی موجود در مشهد به منظور بهره‌برداری مناسب از این فضا و کاشت محصولات سالم استفاده شود.


یعقوبی بیان کرد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با دانشگاه فردوسی مشهد از ابتدای اردیبهشت ماه امسال، کاشت بذر‌های لوبیا، ذرت، انواع سبزیجات و انواع صیفی جات در فضای حدود یک هکتاری کشاورزی شهری به صورت آزمایشی و با مشارکت تعدادی از ساکنین محلی و مجاور این بوستان آغاز و قرار است به صورت پایلوت کلیه عملیات به زراعی شامل کاشت، داشت و برداشت با نظارت دانشگاه فردوسی مشهد در دو فصل زراعی صورت پذیرد.

 

او تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت‌هایی نظیر اجرای تاسیسات مکانیکی و الکترونیکی، اجرای پارکینگ ها و تکمیل سنگ فرش اطراف آبنمای اصلی در این پروژه در حال انجام است و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، فاز اول آن در تیرماه سال جاری آماده بهره برداری خواهد بود.

 

انتهای پیام// م.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.