سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متهم شدن اعضای گروه سوگندداران در حمله به کنگره آمریکا

چهار عضو افراطی و ضد دولتی گروه سوگنددارن در حادثه حمله به کنگره آمریکا و درگیری‌های انتخاباتی متهم شناخته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، چهار تن از اعضای گروه راست افراطی سوگندداران که مواضع ضددولتی دارند در حمله به ساختمان کنگره متهم شناخته شدند.

بر این اساس، این چهار عضو راستگرای افراطی متهم به جلوگیری از صدور نتیجه نهایی انتخابات، تخریب اموال عمومی، آشوب‌های اجتماعی و ممانعت از دادرسی رسمی هستند.

هدف آشوب کنندگان انتخاباتی در آمریکا به رسمیت شناختن دونالد ترامپ، رییس جمهور وقت آمریکا به عنوان رییس جمهور قانونی و رد نتیجه نهایی شمارش آرا بود. به گفته منابع خبری، در درگیری‌های انتخاباتی و حادثه حمله به ساختمان کنگره حداقل ۵ نفر کشته شدند.

برخی اسناد نشان می‌دهند که این افراد پیش از آشوب در پایتخت، از طریق شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر در ارتباط بوده اند و نقشه‌های خود برای این آشوب را از پیش تعیین کرده بودند.

در بخش دیگری از اسناد آمده این افراد با هماهنگی فردی که خود را "شخص شماره یک" نامیده بود از خارج از واشنگتن دی سی آشوب‌ها را برنامه ریزی کرده اند و با دستور مستقیم دونالد ترامپ تحریک به حمله به ساختمان کنگره شده اند.

در بخشی از مکالمات این افراد آمده است: ما هر زمان که ترامپ به ما نیاز داشته باشد آماده ایم و او را رییس جمهور قانونی کشور می‌دانیم. ما برای این هدفمان سوگند یاد کرده ایم.

در بخش دیگری از این اسناد تاکید شده است: ما برای دفاع از رییس جمهور قانونی آمریکا قیام کرده ایم و برای نجات کشورمان هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهیم. شما می‌توانید این حرکت را یک آشوب یا یک جنگ داخلی بنامید.

در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، طرفداران ترامپ به نتیجه و آرای اعلامی اعتراض داشتند. این اعتراض‌ها ابتدا به صورت تظاهرات گسترده در شهر‌های بزرگ خود را نشان داد، ولی بعد با حمله به ساختمان کنگره وارد مرحله امنیتی شد. بسیاری می‌گویند مسبب اصلی این آشوب‌ها رییس جمهور پیشین آمریکا بوده و طرفدارانش به دستور مستقیم وی وارد ساختمان کنگره شده اند.

قانونگذاران آمریکایی در حال تهیه طرحی برای تحقیق درباره حمله به ساختمان کنگره هستند. با این حال، نمایندگان و سناتورهای جمهوریخواه در روند تصویب این طرح سنگ اندازی می کنند. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.