سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرستان خانوار باید اطلاعات محل سکونت خود را ثبت کنند

معاون راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : تمامی مشمولان که سرپرستان خانوار و ساکنان در هر واحد مسکونی هستند باید اطلاعات محل سکونت خود به صورت مالکیتی و استیجاری را ثبت کنند .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، غفوری معاون راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : براساس سامانه املاک و اسکان در راستای اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم مصوب در ماه ۹۹، تمامی مشمولان که سرپرستان خانوار و ساکنان در هر واحد مسکونی هستند باید اطلاعات محل سکونت خود به صورت مالکیتی و استیجاری را ثبت کنند.

او با اشاره به اینکه ثبت‌نام در این سامانه تا ۱۹ خرداد فرصت دارد گفت : چنانچه هر واحی بیش از ۱۲۰ روز به صورت متوالی و غیرمتوالی در طول سال خالی از سکنه باشد به عنوان واحد مسکونی مازاد شناخته می‌شود و برابر بخشنامه مشمول دریافت مالیات است.

غفوری با اشاره به اینکه هدف اصلی طراحی این سامانه شناسایی املاک مسکونی و خانه‌های خالی است افزود: خانه‌های خالی بعد از شناسایی مشمول مالیات‌هایی می‌شوند که از جذابیت نگهداشتن خانه بدون ساکن کاسته شود.

او با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده نتیجه این طرح قطعی است افزود: برای راستی آزمایی اطلاعات وارد شده به سامانه ارتباطی با سامانه ثبت اسناد برقرار شده است.

غفوری با اشاره به اینکه تمام واحد‌های مسکونی در شهر و روستا مکلف به ثبت اطلاعات املاک خود هستند گفت: در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر، واحد‌ها حتی اگر خالی باشند مشمول مالیات نمی‌شوند و، اما عدم ثبت آن مشمول جریمه می‌شود.

او با بیان اینکه برخی املاک سند دفترچه‌ای دارند به همین دلیل در سامانه ثبت اسناد ثبت نشده‌اند افزود: به همین دلیل نمی‌توان از این سامانه برای اجرای طرح استفاده و به آن اکتفا کرد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.