سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر نیرو مطرح کرد؛

استمرار بررسی موضوع آلودگی رودخانه ارس

وزیر نیرو با اشاره به آلودگی سال‌های اخیر رودخانه ارس از سوی ارمنستان گفت: این وزارتخانه به طور مستمر و دائمی موضوع آلودگی این رودخانه را بررسی و پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اردکانیان وزیر نیرو گفت: آلودگی رودخانه ارس که ناشی از ورود پساب‌های صنعتی جمهوری ارمنستان است از مسائل بسیار مهم وزارت نیرو و دولت جمهوری اسلامی ایران است که در تمامی اجلاس ها، نشست‌ها و یادداشت تفاهم‌های دوجانبه با این جمهوری مورد تاکید قرار می‌گیرد.

او گفت: وزارت نیرو در سال‌های اخیر با جدیت و اراده محکم در این زمینه ورود پیدا کرده و در نشست‌های دوجانبه به مسئولان مربوطه جمهوری ارمنستان تذکر‌های لازم داده شده است.

وزیر نیرو گفت: بر همین اساس طرف‌های ارمنی نیز به دفعات وعده همکاری و جلوگیری از ورود پساب‌های صنعتی به رودخانه ارس را داده اند و در این زمینه پیشرفت‌هایی نیز صورت گرفته است.

اردکانیان با بیان اینکه اقدامات ارمنستان برای جلوگیری از آلودگی رود ارس هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است، گفت: در هر حال پیگیری‌ها از سوی وزارت نیرو و دولت برای کاهش و از بین بردن آلودگی این رودخانه مهم مرزی ادامه دارد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه مسائل بهداشتی و سلامتی مردم به ویژه مرزنشینان در اولویت است گفت: پیشنهاد مشخص و آشکار ایران به کشور‌های دوست و همسایه، پایبندی به توافقات و اصل اساسی مشارکت در بهره برداری و بهره مندی از رود‌های مرزی است و باید این مساله از سوی سایر کشور‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

او از اهداف مهم برگزاری نشست چهار جانبه پیرامون آلودگی رود ارس را حفظ و مراقبت از کیفیت آب این رود مهم مرزی اعلام کرد و افزود: این رود نقش بسیار مهمی در سلامت مردمان مرزنشین تمامی کشور‌های همسایه دارد.

وزیر نیروی کشورمان صبح امروز سد قیزقلعه سی در شهرستان خداآفرین، سد گردیان در شهرستان جلفا و شبکه پایاب یکانات شهرستان مرند را افتتاح کرد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.