سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخابات آزمون بزرگ الهی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: انتخابات آزمون بزرگ ملت ایران است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ خلخال گفت: افق‌های بلندی فراروی ما قرار گرفته که نظام جمهوری اسلامی ایران در گام‌های نخست آن بوده و لازم است قدم‌های محکمی برداشته شود تا به مقصود و اهداف انقلاب در بلند مدت برسیم.

او اظهارکرد: انتخابات ۱۴۰۰ حساس‌ترین انتخابات تاریخ ایران اسلامی است که باید همگان با بصیرت و آگاهی در این در آزمون حساس حضور مقتدارانه داشته و برگ زرین دیگری در تاریخ کشورمان ثبت کنند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده، به رسالت عظیم روحانیون اشاره کرد و گفت: جامعه روحانیت استان اردبیل وظایف مهمی در قبال هدایت مردم به سمت برگزاری انتخابات پرشور و ارتقای قدرت انتخاب برعهده دارد که باید به دقت به این مورد توجه و حساسیت داشته باشد.

او  ترویج فرهنگ اخلاق‌مداری در فضای انتخابات را محور اصلی فعالیت دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی در ایام انتخابات دانست و افزود: رعایت اخلاق و مراقبت از آبروی افراد و حفظ ایمان و اعتقاد دینی باید در سرلوحه امور قرار گیرد که در این میان وظیفه فعالان فرهنگی و تبلیغی و در راس آن شورای فرهنگ عمومی، تبیین شاخص‌های اخلاق‌مداری و نظارت بر حسن فعالیت افراد در ایام انتخابات مطابق با اصول و ارزش‌های دینی و اعتقادی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل رسانه را موثرترین ابزار برای فعالیت فرهنگی و تبلیغی برشمرد و اظهارکرد: صدا و سیما به‌عنوان رسانه ملی با اجرای برنامه‌های فاخر با دعوت از کارشناسان حوزه فرهنگ و اخلاق اسلامی، در زمان پخش مناسب برای اقبال عمومی، می‌تواند در راستای آگاهی‌بخشی و ترویج فرهنگ انتخاباتی با موضوع اخلاق اسلامی فعالیت موثری داشته باشد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: فضاهای حقیقی مانند ستادهای انتخاباتی محور مهم در بحث انتخابات است که بر عهده دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی به شمار می‌رود که مساجد، هیات‌های مذهبی، جلسات و نشست‌های انتخاباتی جامعه هدف در این امر می‌باشند که باید برنامه‌ای اجرا شود که اخلاقی سازی فضای انتخاباتی مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

او بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی را از اساسی‌ترین ابزار روز جامعه در رساندن پیام به مخاطبان دانست و گفت: فضای مجازی اعم از سایبر و گروه‌های مختلف در پیام‌رسان‌های اجتماعی و کانال‌های اثرگذار با مخاطبان کثیر و اعضای متعدد، بستر بسیار مناسبی برای تبیین مسائل نظام و شفاف‌سازی ایده‌ها و افکار صحیح در ایام انتخابات است که فعالان فرهنگی نباید از این ظرفیت عظیم غافل شوند.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.